در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

پیش‌ بینی قیمت مسکن در دوران پسا کرونا

پور حاجت گفت: از آنجایی که برنامه‌ریزی درستی در حوزه ساخت و ساز مسکن نداشته‌ایم، قیمت مسکن با افزایش روبه‌رو شده است.

فرشید پور حاجت دبیر کانون سراسری انبوه سازان کشور در گفت‌وگو با خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه در دو ماه گذشته تولید مسکن به صورت کامل متوقف شده بود، گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا، ساخت و ساز و تولید مسکن به کمای صددرصدی رفت که همین امر باعث ایجاد مشکلات بسیار زیادی برای تولیدکنندگان و همچنین متقاضیان مسکن شده است.

او ادامه داد: با توجه به ابلاغیه و شرایط بحرانی کشور، ستاد ملی مقابله با کرونا تصمیم گرفت که فعالیت  تمامی کارگاه‌های ساختمانی و پروژه‌های عمرانی متوقف شود که همین امر باعث شد، بازار مسکن وضعیت کمای  صددرصدی را تجربه کند که البته در حال حاضر این مشکل تا حدودی برطرف شده است.

دبیر کانون سراسری انبوه سازان بیان کرد: با توجه به بازگشایی واحد‌های تولید ساختمان و کارگاه‌های عمرانی امیدواریم تولیدکنندگان بتوانند هرچه سریع‌تر زمینه تولید ساختمان و تقویت ساخت و ساز را در کشور  افزایش دهند.

پورحاجت افزود: همزمان با بازگشایی و ارائه شیوه نامه برای بازگشایی کارگاه‌های عمرانی بسیاری از سازندگان  این خطر (ریسک) را قبول کرده‌اند که فعالیت خود را در شرایط حال حاضر ادامه دهند، این در حالی است که بسیاری از سازندگان از کرونا ترس داشتند اما همچنان این اقدام را انجام دادند که امیدواریم  این موضوع باعث تقویت بخش ساخت و سازها و و رشد صدور پروانه‎های ساختمانی شود.

دبیر کانون سراسری انبوه سازان درباره وضعیت قیمت مسکن  در شرایط کنونی کشور هم گفت: تاکنون  برنامه‌ریزی و  سیاست درستی در حوزه ساخت و ساز مسکن نداشته‌ایم که همین موضوع باعث شده است که قیمت مسکن با افزایش روبه‌رو شود که در این خصوص باید اقدامات قابل قبولی صورت گیرد.

پورحاجت با اشاره به اینکه افزایش قیمت مسکن در ماه‌های آینده دور از تصور نیست، ادامه داد: کاهش ارزش پول، نوسانات نرخ ارز و رشد چشمگیر شاخص بورس برای بازار مسکن  مشکل  ساز خواهد بود، در نتیجه مسئولان امر باید با تدابیر و برنامه‌ریزی‌های درست مانع از افزایش قیمت در بازار مسکن شوند.

او در پایان توضیح داد: همچنین باید در اقتصاد کشور پایداری‌های مناسبی وجود داشته باشد تا شاهد بهبود بازار مسکن در دوران پسا کرونا باشیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
بهار
۱۱:۵۲ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۹
متاسفم برباعث وبانیش
Iran (Islamic Republic of)
صدای مردم
۲۰:۵۰ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹
افزایش توهمی و غیر واقعی مسکن فقط بخاطر جو روانی شما دلالان هستش و بخاطر مالیات بر خانه های خالی و مالیات برعایدی مسکن شدیدا ریزشی میشود و چرا دولت سایت دلالان دیوار و دلالان شیپور را قیمتش را حذف نمیکند ما ملت از دولت شاکی هستیم
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۳:۲۶ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹
این نیاز به پیشبینی داره؟! افزایش می یابد، الان که روکوده داره افزایش پیدا میکنه هی، چه برسه به اینکه دو روز دیگه نقل و انتقالات مستاجرها و...شروع بشه!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۱ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹
پس كار شما چيه كه ميگيد برنامه ريزي نشده؟؟؟ حقوق چي رو دريافت مي كنيد؟؟ خودرو و طلا كه گرون شد حالا هم به مسكن رسيد. اگر مسئولي از عهده مسئوليتش برنمياد بهتره كه خودش استعفا بده نه اينكه به حال خودش رها بشه... اون دنيا همه اين بي برنامه ريزي و افتادن به جونِ مردم رو بايد جواب بدهيد...
Iran (Islamic Republic of)
M
۱۳:۰۳ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹
در شرایط فعلی که در عین رکود همه قیمتها در حال افزایش است افزایش قیمت مسکن گریز ناپذیر خواهد بود
در یکی از مناطق مشهد قیمت خانه کلنگی از متری 12 میلیون قبل از کرونا الان به 17 میلیون رسیده و مالکان خانه های کلنگی باز هم حاضر به فروش نیستند. قیمت سنگ نما افزایش پیدا کرده قیمت پکیج افزایش پیدا کرده قیمت ام دی اف افزایش پیدا کرده قیمتها صدور پروانه ساختمانی و قیمتهای نظام مهندسی افزایشی هستن و... و تبیعی خواهد بود که قیمت آپارتمان هم افزایش پیدا کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۰ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹
تمام مسولان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۵ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹
چند وقته تصمیم داریم خونه بخریم ولی هرچی جمع میکنیم قیمت بالاترمیره دوباره خودمون به آب وآتیش میزنیم کمی سرمایه اضاف میکنیم دوباره قیمت بالاتر میره...دیگه الان ازتوانمون خارج شده با کلی وام که گرفتیم به امید خونه الان به دردمون نمیخورن باید قسط هم بدیم...خدایا خودت به داد ملت برس....دیگه ما جوونا داریم افسردگی میگیریم با این وضع اقتصاد....خدا نبخشه کسانی که به فکر مردم ووضعیت معیشتی اونا نیستن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۲ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹
لطفا از مسئولین پیگیر این موضوع باشید خیلی سخت شده ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۷ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹
عمرمان تمام شد و در هیچ موردی برنامه ریزی ندیدیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۰ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹
عجب ....خانه نخرید همه را خانه دار میکنیم البته منظورش در قبرستان خانه دار میکنند یا به مرگ طبیعی یا به دست خودشان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۹ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹
دیگه چقدر مسکن میخواد افزایش پیدا کنه؟ تا کجا؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۰ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹
در کدام زمینه برنامه ریزی درستی داشتین.بفرمائین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۶ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹
خدا شاهد همه چیست!
آخرین اخبار