فرمانداری دلگان رتبه برتر جذب خیران مدرسه ساز را بدست آورد

فرماندار دلگان گفت: این فرمانداری پارسال در میان فرمانداری‌های سیستان و بلوچستان در زمینه جذب خیران مدرسه‌ساز رتبه برتر را بدست آورد.

مجتبی شجاعی  فرمانداری دلگان در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، گفت: همچنین به عنوان فرمانداری نمونه سال ۹۸سیستان و بلوچستان انتخاب و در میزان مشارکت مردم در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی با ۷۷ درصد مشارکت در این استان حائز رتبه نخست شد.

اوگفت: قرار گرفتن دلگان در زمره شهر‌های هدف بازآفرینی شهری و اجرای چندین پروژه عمرانی منتخب سیستان و بلوچستان در امر پیشگیری و مبارزه با موادمخدر و منتخب در توسعه و ترویج کتابخوانی بوده است.

فرماندار دلگان افزود: برگزاری ۱۵ مورد مصالحه و سازش طائفه‌ای به همت شورای تامین، دفتر امام‌جمعه و نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در امور اهل سنت، تدوین بسته کامل اسناد توسعه، اطلس فرصت‌های سرمایه‌گذاری، تهیه لوح فشرده شناسنامه شهرستان، سند توسعه فضا‌های آموزشی و اطلس سیاسی و امنیتی در سال ۹۸ از دیگر اقدامات دستگاه‌های اجرایی مختلف دولتی این شهرستان بوده است.

او بیان کرد: رتبه نخست ساخت فضا‌های آموزشی سیستان و بلوچستان با شروع بیش‌از ۹۰ فضای آموزشی و ۳۱۰ کلاس درس، رتبه نخست استانی در آغاز طراحی ورزشی (احداث ۲ سالن ۲ هزارو ۵۰۰ متری و ۲ سالن هزارو ۸۰۰ متری و چندین زمین چمن مصنوعی، گود زورخانه، خانه جوان، پیست دو ومیدانی و چمن فوتبال) و همچنین رتبه نخست استان در آبیاری تحت فشار با اجرای بیش‌از ۱۴ هزار هکتار (نزدیک به نیمی از اراضی شهرستان) و نیمی از عملکرد کل استان بوده است.

شجاعی گفت: برگزاری جشن‌هویت و اعطای شناسنامه به تمامی فاقدان شناسنامه ایرانی در دلگان به همت شورای تامین، تصویب و آغاز اجرای طرح بزرگ گازرسانی به این شهرستان با ۲۶ میلیارد تومان اعتبار، تصویب جذب اعتبار ویژه مبارزه با گرد و غبار جازموریان از محل صندوق توسعه ملی برای اولین بار و اجرای چند طرح بیابان زدایی از دیگر اقدامات بوده است.

او افزود: اتمام مطالعات اجرای ۶ پروژه مجتمع آبرسانی و جذب اعتبار از صندوق توسعه ملی جهت اجرا، آغاز ساخت ۲ واحد کتابخانه‌ای بزرگ و طرح‌های مختلف فرهنگی و هنری و ۲ واحد بزرگ شبانه روزی و تعمیرات کامل شبانه روزی گلمورتی، ادامه روند ساخت پارک بزرگ اداری، مجتمع بزرگ فرهنگی و هنری، استقرار هفت اداره و نمایندگی از ادارات غیرمستقر در دلگان، اشتغالزایی حدود هزارو ۸۰۰ نفر با همکاری بنیاد برکت، کمیته امداد، بهزیستی و جهاد کشاورزی از طریق اعطای تسهیلات بانکی کم بهره و آغاز ۲ هزار و ۷۵۰ واحد مسکن شهری و روستایی با اعتبار ۱۷۰ میلیارد تومان با تسهیلات همزمان بلاعوض و کم بهره از دیگر اقدامات سال ۹۸ در این شهرستان بوده است.

فرماندار دلگان اظهار داشت: انتصاب جوانترین مدیران استان و جوانترین شهردار کشور در شهر چگردک، اجرای طرح‌های بزرگ شهری در شهر‌های گلمورتی و چگردک و عملکرد درخشان در آسفالت معابر در گلمورتی، افتتاح بیمارستان امام رضا (ع) و دریافت کد جنرال و موافقت اصولی بیمارستان ۶۴ تختخوابی، افتتاح پست برق چاه علی دلگان با اعتبار ۱۴ میلیارد تومان و برقرسانی به ۹ روستای فاقد برق و ۳۷ کیلومتر توسعه برق اقدامات دیگری بوده که انجام شده است.

وی گفت: آغاز روکش آسفالت و تخصیص اعتبار جاده مسجد حضرت ابوالفضل (ع) به هودیان و آغاز اجرای چندین پل بزرگ و متوسط در محور زهکلوت، واگذاری زمین به تمامی خانواده شهدای دلگان، راه‌اندازی هفت سایت فورجی روستایی در روستا‌ها و تصویب هفت روستای دیگر، آغاز مطالعات بزرگ معدنی به همت شرکت ایمیدرو در ۲۰ درصد پهنه و توسعه فیزیکی و زیرساختی ناحیه صنعتی دلگان از اقدامات پارسال در این شهرستان بوده است.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار