مقایسه خودرو؛

تفاوت ام وی ام X۵۵ با کوپا T۲۱۰

ام وی ام X۵۵ و کوپا T۲۱۰ دو شاسی بلند بازار ایران هستند که اکنون قصد داریم مقایسه‌ای بین آن‌ها انجام دهیم

به گزارش خبرنگار نبض بازار گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، ام وی ام X۵۵ و کوپا T۲۱۰ دو شاسی بلند نسبتا گران قیمت بازار ایران هستند که اکنون قصد داریم مقایسه‌ای بین آن‌ها انجام داده و ارزش خرید هرکدام را بررسی کنیم.

مشخصات  کوپا T۲۱۰ 

کوپا T210 یکی از شاسی بلندهای چینی بازار ایران است که به دلیل ظاهر خوب خود شناخته می‌شود هرچند که هرگز نتوانست خود را به عنوان یک خودرو باکیفیت معرفی کند.

کوپا T۲۱۰ از سال ۹۷ و توسط شرکت ریگان خودرو وارد بازار ایران شد و اکنون هم در تعداد کمی در خیابان‌ها مشاهده می‌شود.

 

بررسی تفاوت ام وی ام X۵۵ با کوپا T۲۱۰

 

شاید اصلی‌ترین مولفه در کوپا T210 طراحی خوب و نسبتا جذاب آن است به طوری که از هر طرف به آن نگاه کنیم، به لطف دست مهندسین کپی کار چینی، به یاد یک خودرو آلمانی خواهید افتاد. در نمای جلو محصولات فولکس واگن و در نمای عقب شاسی بلندهای پورشه به راحتی در ذهن بیننده تداعی می‌شوند. البته شرکت مالک کوپا یعنی زوتی چین، به عنوان کپی‌کارترین خودروساز دنیا مشهور است و حتی در دادگاه‌های جهانی هم محکوم شده.

 

بررسی تفاوت ام وی ام X۵۵ با کوپا T۲۱۰

 

طراحی کابین کوپا T210 هم همین ویژگی را دارد و نشانه‌هایی از خودروهای آلمانی در آن مشاهده می‌شود. کلیدهای کنترلی نسبتا زیاد و فرمان D کات به همراه تنوع رنگ در متریال کابین، یکنواختی را از بین برده است. قصد اغراق در مورد کوپا T210 را نداریم به همین دلیل باید بگوییم با یک خودرو کاملا متوسط از نظر کیفیت روبه‌رو هستیم اما بدون شک کوپا T210 از محصولی چون ام وی ام X55، وضعیت بهتری دارد.

کوپا T210 تجهیزات رفاهی و ایمنی نسبتا زیادی هم دارد که از جمله آنها می‌توانیم به سیستم کنترل کشش، فرمان برقی، تهویه مطبوع اتوماتیک با ورودی هوا برای سرنشینان عقب، نمایشگر 8 اینچی و سیستم صوتی با 6 بلندگو، آینه‌های جانبی برقی مجهز به گرمکن، چراغ‌های عقب LED، سانروف پانوراما، سنسور و دوربین دنده عقب، کروز کنترل و برخی موارد دیگر اشاره کنیم. البته این امکانات در نسخه‌های متفاوت، مختلف است.

 

بررسی تفاوت ام وی ام X۵۵ با کوپا T۲۱۰

موتور به کار رفته در کوپا T210 حجمی معادل 1.5 لیتر و 4 سیلندر دارد و با کمک توربوشارژر می‌تواند 156 اسب بخار قدرت و 210 نیوتن متر گشتاور تولید کند. برای انتقال قدرت هم یک جعبه دنده 6 سرعته اتوماتیک در نظر گرفته شده است. همانند ام وی ام X55، کوپا T210 هم عملکرد فنی کاملا متوسطی دارد.

در مجموع کوپا T210 هم یک خودرو کاملا متوسط است که خرید آن را پیشنهاد نمی‌کنیم اما در مقایسه با ام وی ام X55 ارزش خرید بالاتری دارد.

مشخصات ام وی ام X55

ام وی ام X55 یک کراس اوور چینی است که در کشور چین به نام چری تیگو 4 شناخته می‌شود. این خودرو در سال 2017 رونمایی شد و همانند سایر محصولات ام وی ام و چری، عرضه آن در ایران بر عهده مدیران خودرو است.

محصولات چری در طراحی تنوع نسبتا زیادی دارند و کمتر شباهتی می‌توان بین آنها پیدا کرد. البته این بدان معنی نیست که با محصولات زیبایی روبه‌رو هستیم. ام وی ام X55 هم از این قاعده مستثنی نیست و طراحی متفاوتی از سایر محصولات چری یا ام وی ام دارد.

 

مقایسه ام وی ام X55

 

طراحی بیرونی ام وی ام X55 کمی پخته‌تر شده اما هنوز هم با یک خودرو قابل قبول فاصله زیادی دارد چراکه در بسیاری از بخش‌ها ناهماهنگی و عدم تناسب به چشم می‌خورد. در نمای جلو، یک جلو پنجره مشبک دیده می‌شود که چراغ‌ها به آن متصل شده‌اند و یک نوار کرومی در مرکز آن دیده می‌شود. بر روی بدنه خطوطی دیده می‌شود که یکنواختی را از بین برده است. در نمای عقب چراغ‌ها به وسیله یک نوار کرومی به یکدیگر متصل شده‌اند و دیفیوزر و اسپویلر متصل به سقف از ویژگی‌های مهم طراحی در نمای عقب هستند.

 

بررسی تفاوت ام وی ام X۵۵ با کوپا T۲۱۰

 

با ورود به داخل کابین بدون شک حس سوار شدن به یک خودرو چند صد میلیونی را نخواهید داشت. طراحی کابین ام وی ام X55 ساده است و ناهماهنگی در آن به چشم می‌خورد. در مرکز داشبورد یک نمایشگر نسبتا بزرگ تعبیه شده و ورودی‌های هوا هر کدام به یک شکل و در یک جهت قرار گرفته‌اند. مطابق انتظار کیفیت متریال به کار رفته در کابین هم کاملا متوسط است و پس از مدتی مشکلات دیگری را هم پیش پای مالک خود خواهد گذاشت.

ام وی ام X55 امکانات و ویژگی‌هایی چون فرمان کمک برقی، دوربین 360 درجه، سنسور دما و باد لاستیک، استارت بدون کلید، سنسور پارک، سنسور نور، سانروف، ترمز دستی برقی، اتو هلد، صندلی برقی راننده و برخی موارد دیگر را  در اختیار سرنشینان قرار خواهد داد.

 

بررسی تفاوت ام وی ام X۵۵ با کوپا T۲۱۰

 

موتور به کار رفته در ام وی ام X55 همان موتوری است که در چری تیگو 7 به کار رفته و 1.5 لیتر حجم و 4 سیلندر دارد. این موتور با کمک توربوشارژر می‌تواند 147 اسب بخار قدرت و 210 نیوتن متر گشتاور تولید کند. برای انتقال این قدرت جعبه دنده‌های CVT و 6 سرعته دو کلاچه عرضه شده است. به این ترتیب نباید انتظار چندان زیادی از آن داشت و تنها با یک خودرو معمولی روبه‌رو هستیم.

در مجموع با وجود اینکه ام وی ام X55 یک خودرو نسبتا جدید است و مدت زیادی از حضور آن حتی در بازار چین نمی‌گذرد، اما می‌توان پیش بینی کرد که همانند سایر محصولات ام و ام و چری در ایران به دلیل قیمت کاملا غیرمنطقی و کیفیت نه چندان بالا، به موفقیتی دست پیدا نکند.

 

نتیجه 

بررسی تفاوت ام وی ام X۵۵ با کوپا T۲۱۰



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار