در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

کشاورزان هشدار‌های هواشناسی را جدی بگیرند؛ عشایر از چرای دام اجتناب کنند

حقیقت گفت: به گندمکاران توصیه می‌شود که پس از برداشت محصول از دپوی آن در محیط باز اجتناب کنند.

مسعود حقیقت مدیرکل شبکه پایش هواشناسی کشاورزی در گفت‌وگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، از استمرار بارش خبر داد و گفت: بنابر نقشه‌های هواشناسی طی ۲ تا ۳ روز آینده برای اکثر مناطق کشور رگبار پراکنده و بارش انتظار می‌رود، ضمن آنکه در ساعات بعدازظهر احتمال تگرگ برای مناطق حاشیه البرز و زاگرس وجود دارد.

او افزود: تا پایان هفته روند افزایش نسبی دما را در اکثر نقاط کشور به ویژه در مناطق شمالی کشور خواهیم داشت.


بیشتر بخوانید: استمرار بارش باران تا اوایل هفته آینده در کشور 


حقیقت ادامه داد: با توجه به آنکه برنج‌کاران استان‌های برنج خیز گیلان و مازندران آماده کشت و کار و خزانه‌گیری هستند، از این رو توصیه می‌شود که سعی کنند در ساعات گرم روز هوادهی را به طور مرتب انجام دهند تا آسیبی به خزانه آنان وارد نشود.

این مقام مسئول در توصیه‌ای به پرورش دهندگان ماهی بیان کرد: با توجه به شرایط جوی در مناطق شمالی کشور، پرورش دهندگان هوادهی را به طور مرتب در استخر‌های پرورش ماهی انجام دهند تا آسیبی به بچه ماهی‌ها وارد نشود.

به گفته او، با وجود روند نسبی افزایش دما در مناطق جنوبی کشور به تولیدکنندگان توصیه می‌شود که هوادهی را در مزارع پرورش میگو انجام دهند تا مشکل خاصی پیش نیاید.

مدیرکل شبکه پایش هواشناسی کشاورزی از احتمال وقوع تگرگ در بسیاری از مناطق کشور خبر داد و گفت: با وجود احتمال تگرگ طی ساعات بعدازظهر در بسیاری از مناطق کشور، به گلخانه‌داران توصیه می‌شود که پس از بازبینی پوشش گلخانه‌ای در صورت وقوع مشکل خاص نسبت به ترمیم پوشش نایلونی اقدام کنند.

او در توصیه‌ای دیگر خطاب به عشایر گفت: با توجه به احتمال برخورد صاعقه در مناطق مرتفع به عشایر توصیه می‌شود که از چرای دام اجتناب کنند و همواره به سبب بارش‌های رگباری از اتراق در حاشیه رودخانه‌ها جلوگیری کنند.

کشاورزان گندم تولیدی را در محیط باز انبار نکنند

حقیقت ادامه داد: با وجود تنش گرمایی در مزارع گندم به کشاورزان توصیه می‌شود که نسبت به سم پاشی مزارع با کود‌های نیترات و آمونیاک اقدام کنند تا خسارتی به محصول وارد نشود.

به گفته او، با وجود روند افزایش دما در مناطق جنوبی به گندمکاران توصیه می‌شود که پس از برداشت گندم، از دپوی محصول در محیط باز اجتناب کنند.

حقیقت در پایان تصریح کرد: با توجه به بارش‌های بی‌نظیر فروردین پیش‌بینی می‌شود که بخش عمده‌ای از مشکلات کمبود آب در بخش کشاورزی مرتفع شده باشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار