وزیر راه و شهرسازی:

تحویل ۸۰ درصد پروژه‌های نیمه تمام مسکن مهر تا شهریور/ ساخت ۲۳۰ هزار واحد مسکن ملی کلید خورد

اسلامی گفت: ساخت ۲۳۰ هزار واحد مسکن ملی در کشور کلید خورده که بخشی از ان‌ها در قالب مشارکت با دستگاه‌های مختلف است.

به گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در مراسم افتتاح پروژه‌های مسکن مهر شهر جدید پرند از طریق ویدیو کنفرانس با بیان اینکه با توجه به مشکلات بسیار زیادی که در این حوزه وجود داشت، اما همچنان چرخ حرکت برای اجرای پروژه‌های توسعه عمرانی وجود دارد و ما شاهد سرعت بخشی تولید و عرضه مسکن هستیم.

وی افزود: خوشبختانه اراده بسیار قوی در حوزه تولید و عرضه مسکن وجود دارد و ما امروز در آستانه ماه مبارک رمضان شاهد برنامه تحویل سه هزار و ۶۵۰ واحد مسکن مهر به مردم هستیم.

او ادامه داد: این تحویل واحد‌ها مربوط به متقاضیانی بود که چندین سال پیش ثبت‌نام کردند و در انتظار تحویل واحد‌های خود به ویژه در شهر جدید پرند بودند.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه به گفته قائم مقام ما در حوزه مسکن مهر ساخت ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار واحد مسکن مهر در کشور برنامه ریزی شده بود که در دولت نهم و دهم ساخت آن‌ها کلید خورد و در تا پایان دولت دهم ۷۸۰ هزار واحد مسکن مهر به مردم تحویل داده شد گفت: در دولت یازدهم و دوازدهم مابقی واحد‌ها به مرور در حال تحویل است.

اسلامی با اشاره به اینکه واحد‌های آماده بهره برداری در حوزه مسکن مهر به ۲ میلیون و ۳۵ هزار واحد رسیده است گفت: طبق گزارش‌های رسیده ۶۰ هزار واحد نیمه تمام در حال ساخت است که در ماه‌های آینده به متقاضیان تحویل داده می‌شود و در این دوره از وزارت راه و شهرسازی در سال گذشته ۲۰۰ هزار واحد مسکن مهر تحویل داده شده و ۱۲۵ هزار واحد مسکن مهر هم آماده ساخت است که در صورت همکاری وزارت نیرو و وزارت نفت و وزارت راه و شهرسازی، سرعت تحویل و افتتاح این واحد‌ها به مردم افزایش می‌یابد.

اسلامی اظهار کرد: ۱۰۵ هزار واحد از این دو میلیون واحد کلید زده شده باقی می‌ماند که بسیاری از آن‌ها دارای پرونده و مشکلات حقوقی و قضایی هستند که خارج از اختیارات وزارت راه و شهرسازی است و مسئولیت رسیدگی به این پرونده‌ها مربوط به قوه قضاییه است. با توجه به آنکه موضوع بسیار مهمی است باید از سوی دستگاه‌های قضایی رسیدگی شود.

او با اشاره به اینکه تمامی سعی همکاران ما تکمیل واحد‌های مسکن مهر و برطرف کردن مشکلات زیربنایی و زیرساختی آن‌ها است گفت: محوطه سازی در ساخت این واحد‌ها بسیار مهم است و ما سعی کرده ایم خدمات انتظامی بهداشتی-درمانی و فضای سبز را در این پروژه‌ها را تکمیل کنیم و خوشبختانه همکاری دستگاه‌های مسئول در این زمینه بسیار مهم بود.

او یادآور شد: ایجاد امکانات رفاهی برای مردم در شهر‌های جدید بسیار مهم بود و ما همواره برای تکمیل این واحد‌ها اصرار داشتیم تا شرمنده مردم در شهر‌های جدید نشویم و خوشبختانه در این شهر همکاری معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت عمران شهر‌های جدید بسیار قابل تقدیر بود.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه پروژه‌های نیمه تمامی که پیشرفت فیزیکی آن‌ها در شهر جدید پرند بالای ۸۰ درصد است باید تا پایان شهریورماه به بهره‌برداری برسد اظهار کرد: دو هزار واحد مسکن نیمه تمام در شهر جدید پرند وجود دارد که باید تا پایان سال پرونده آن‌ها بسته شود و ما شاهد برگزاری جشن پایان مسکن مهر در شهر جدید پرند باشیم.

وزیر راه و شهرسازی به طرح اقدام ملی مسکن هم اشاره کرد و گفت: هدف‌گذاری ما در این طرح ۴۰۰ هزار واحد است که از این تعداد ۲۰۰ هزار واحد در شهر‌های جدید است و ۲۰۰ هزار واحد دیگر مربوط به سایر مناطق و بافت‌های فرسوده است.

اسلامی با اشاره به اینکه ثبت نام متقاضیان طرح اقدام ملی مسکن در دو مرحله صورت گرفته است گفت:پالایش مرحله اول به اتمام رسیده و ۱۳۰ هزار نفر متقاضی پرونده‌شان تکمیل شده است، اما به علت ایجاد شرایط کرونا در کشور پالایش و غربالگری متقاضیان در مرحله دوم باقی مانده که امیدواریم تکمیل پرونده‌های این افراد هم به صورت غیر حضوری تکمیل شود و بتوانیم پروژه‌ها را معرفی و تشکیل پرونده‌ها را در این حوزه انجام دهیم.

وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: امروز ساخت ۲۳۰ هزار واحد مسکن ملی آغاز شده است.طبق تفاهم‌نامه‌ای که با وزارت دفاع وزارت آموزش و پرورش و وزارت کار برای ساخت واحد‌های مسکونی بازنشستگان فرهنگیان و نیرو‌های مسلح منعقد شده بود ساخت این واحد‌ها آغاز شده و امروز شاهد کلنگ زنی سه هزار و ۶۰۰ واحد مسکن ملی در قالب پروژه‌های محله سازی هستیم.

اسلامی با اشاره به اینکه در پروژه‌های محله سازی کلیه ظرفیت‌ها برای واحد‌های مسکونی در نظر گرفته شده است ادامه داد: ما شاهد ساخت محلاتی با تمامی امکانات زیربنایی و روبنایی و همچنین تکنولوژی‌های جدید در آن هستیم که با اتمام آن ساکنان شاهد محله‌ای با معماری زیبا و فاخر و مقاوم خواهند بود.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه به دلیل شرایط کرونا و تداوم آن باید برنامه‌ریزی برای دوران پسا کرونا انجام شود گفت:ما ناخواسته شاهد ایجاد رکود در تمامی حوزه‌ها هستیم و همین دلیل فراخوانی داده شده تا اگر بخش خصوصی دارای پروژه نیمه تمام اراضی هستند، بتوانند با اتصال آن به طرح اقدام ملی مسکن این پروژه‌ها را فعال کنند.

اسلامی یادآور شد: دولت با دریافت زمین و با همکاری بخش خصوصی ساخت و ساز می‌کند و با منابعی که در اختیار بخش خصوصی قرار می‌دهد به صورت مولد می‌توانیم از آن استفاده کنیم و نهضت خانه سازی را در کشور فراهم کنیم به همین دلیل از تمامی افرادی که دارای پروژه‌های نیمه تمام هستند درخواست می‌کنیم در این طرح شرکت کنند تا مردم بتوانند به آرزوی خود در حوزه مسکن برسند.

او به به ساخت واحد‌های مسکونی برای فرهنگیان هم اشاره کرد و گفت: با توجه به آن که در آستانه هفته معلم هستیم به زودی ساخت واحد‌های مسکونی برای فرهنگیان را در قالب یک مراسم ویژه آغاز می‌کنیم.

اسلامی توضیح داد: برای کادر درمانی و پرستارانی که در این ایام ایثارگرانه در راه سلامت مردم جانفشانی می‌کنند سعی خواهیم کرد ساخت واحد‌های مسکونی را در قالب طرح اقدام ملی مسکن برای آن‌ها در اولویت قرار دهیم تا کادر درمانی که فاقد مسکن هستند بتوانند از این نعمت استفاده کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
ناشناس
۲۳:۱۹ ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۹
به همین خیال باشید که مسکن بیاد پایین
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۰۹:۵۳ ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۹
100میلیون اولش دارن برا مسکن ملی میگیرن این همه مردم سر کار گذاشتن که برای قشر ضعیفه 30 تومان رسید به 100تومان
آخرین اخبار