سروری در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد:

تحقیر دوباره آمریکایی‌ها توسط سپاه/ هیچ منعی برای استفاده ایران از دانش فضایی وجود ندارد

دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی گفت: آمریکایی‌ها بدانند که هیچ منعی برای استفاده کشورمان از دانش فضایی وجود ندارد.

پرویز سروری دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی  در گفت‌وگو با خبرنگار  احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره پیام‌های پرتاب ماهواره نور توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهار کرد: آمریکایی‌ها تصور می‌کردند با تحریم، جمهوری اسلامی ایران پس‌رفت می‌کند و مجبور می‌شود به خواسته‌های ناحق آن‌ها عمل کند.

دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی با بیان این که آن‌ها امروز می‌بینند که نه تنها عقب نشینی توسط ایران صورت نگرفته، بلکه پیشرفت به صورت غیر قابل تصوری در حال شکل‌گیری است، ادامه داد: در همین موضوع پرتاب ماهواره همه می‌دانند که انحصار آن فقط در اختیار چند کشور بود و به یک تکنولوژی بسیار پیچیده نیاز است که امروز ما با پرتاب ماهواره‌ها پیام روشنی را به آمریکایی‌ها دادیم و آن این است که تحریم‌ها نتیجه معکوس داده است.

او تصریح کرد: این موضوع علاوه بر رسوایی بیش از قبل آمریکایی‌ها باعث بروز و ظهور خلاقیت‌ها و خودباوری در ملت ایران شده است، از طرف دیگر باید متوجه باشیم که اقدام پرتاب ماهواره توسط سپاه پاسدارانی صورت گرفته که بیشترین حجم تحریم‌ها را از سوی ایالات متحده تحمل می‌کند و حتی بیشترین اصطحکاک و درگیری نیز میان سپاه و ایالات متحده بوده که بیشترین تحقیر هم به همین دلیل بر مقامات کاخ سفید وارد شده، به همین خاطر می‌توان گفت که سپاه پاسداران هیمنه‌ آمریکا را درهم شکسته است.

سروری با تاکید به این موضوع که در حال حاضر این سپاه پاسداران است که با پرتاب ماهواره خود به فضا اشراف اطلاعاتی را افزایش داده است، بیان کرد: این موضوع باعث شده تا آمریکایی‌ها حق مسلم ایران را به عنوان یک تخلف حساب کنند. تمامی اتفاقات اخیر نشان می‌دهد که شرایط آمریکایی‌ها روز به روز در حال پس‌رفت و شرایط ایران با وجود موج‌های سنگین تحریمی در حال در حال پیشرفت است و با گام‌های رو به جلوی خود تحریم‌های ظالمانه را به سخره گرفته‌ایم.

دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی در پاسخ به این سوال که چرا آمریکایی‌ها چنین واکنشی به پرتاب ماهواره نور نشان دادند، گفت: آمریکایی‌ها تصور می‌کنند چون تاکنون هیچ کشوری در مقابل آن‌ها ایستادگی نکرده، تصمیمات آن‌ها تصمیمات سازمان ملل هم هست، البته وادادگی‌ها و عدم استقلال سازمان ملل نیز زمینه‌های این تلقی غلط را برای مقامات کاخ سفید فراهم کرده، اما آمریکایی‌ها خوب می‌دانند که حتی در برجام هم درباره مسائل دفاعی جمهوری اسلامی ایران حرفی زده نشده و ما هم هیچ تعهدی در این زمینه نداده‌ایم.

او افزود: این مسئله جز خطوط قرمز ما است و آمریکایی‌ها به اعتقاد من می‌خواهند خواسته‌های خود را در قالب سازمان ملل به ایران تحمیل کند، اما واکنش جهانی هم نشان داد که این خواسته واشنگتن نامشروع و واهی است، این گونه اظهارنظر‌ها نشان می‌دهد که آمریکایی‌ها نسبت به سازمان ملل نگاه از بالا به پایین دارند.

دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی تصریح کرد: سازمان ملل باید استقلال خود را حفظ کند و به آمریکایی‌ها اجازه ندهد هر موضوعی را در قالب مصوبات سازمان ملل و شورای امنیت مطرح کنند.

سروری با بیان این که آمریکایی‌ها باید ثابت کنند که با استناد به کدام ماده قانونی چنین ادعایی را مطرح کردند، خاطر نشان کرد: اگر موضوع آن‌ها در بحث برجام باشد جمهوری اسلامی ایران چنین تعهدی را در قالب توافق هسته‌ای نداده و همه خوب به یاد دارند در همان زمان نیرو‌های مسلح ایرانی موشک جدید بالستیک خود را آزمایش کردند و به آن‌ها رسم ابلاغ کردند که مذاکرات برجام به هیچ وجه محدود کننده قدرت دفاعی ایران نیست.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مدافع حرم
۲۲:۲۰ ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۹
و باز هم تحقیر شیطان
آخرین اخبار