اشرفی‌زاده:

اعتبار بین‌المللی کارنامه با حذف نمرات مردودی از بین می‌رود

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی گفت: حذف نمرات مردودی از کارنامه دانشجویان اعتبار بین‌المللی کارنامه را از بین می‌برد.

علی اشرفی زاده معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، طبق مصوبه وزارت علوم حذف نمرات مردودی دانشجویان از کارنامه نهایی به اختیار دانشگاه است.

او افزود: ۸۰ الی ۹۰ درصد دانشگاه‌های کشور نمرات مردودی دانشجویان را در کارنامه نهایی درج می‌کنند.

اشرفی زاده تصریح کرد: ۲ الی ۳ دانشگاه در سطح کشور وجود دارند که نمرات مردودی دانشجویان را در کارنامه نهایی ثبت نمی‌کنند، اما این دانشگاه ها در تلاش هستند تا نمرات مردودی را در کارنامه دانشجویان ثبت کنند.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی ادامه داد: درج نکردن نمرات مردودی دانشجویان در کارنامه نهایی از نظر منطقی و اصولی کار درستی نیست؛ زیرا کارنامه به معنای نامه عملکرد دانشجو است.


بیشتر بخوانید: دانشگاه‌ها برای دانشجویان شهریه‌پرداز تسهیلات ویژه در نظر خواهند گرفت


اشرفی زاده اظهار کرد: اعتبار و فرمت بین المللی کارنامه با حذف نمرات مردودی دانشجویان از بین خواهد رفت و در دنیا این نوع کارنامه دانشجویان را قبول نخواهند کرد.

او گفت: در یک دوره بسیار کوتاه، وزاتخانه حذف نمرات مردودی دانشجویان در کارنامه را به دانشگاه‌ها توصیه کردد و  پس از مدت کوتاهی دانشگاه ها از انجام آن صرف نظر کردند.

اشرفی زاده در پایان یادآوری کرد: اکنون آئین نامه‌های جدید در شورای آموزشی دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی با دلایل منطقی به ثبت نمرات مردودی دانشجویان عادی در کارنامه نهایی تاکید کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار