در فروردین ماه ۹۹؛

عملیات حفر و تکمیل ۱۵ حلقه چاه نفت و گاز به پایان رسید

مدیر برنامه ریزی تلفیقی شرکت ملی حفاری ایران گفت: عملیات حفر و تکمیل ۱۵ حلقه چاه‌های نفت و گاز در فروردین ۹۹ انجام شد.

بابک زنگنه مدیر برنامه ریزی تلفیقی شرکت ملی حفاری ایران در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، با اشاره به حفاری ۱۵ حلقه چاه نفت و گاز در فروردین ۹۹ در مناطق نفت خیز جنوب کشور، گفت: عملیات حفاری ۱۵ حلقه چاه مذکور شامل؛ ۷ حلقه توسعه ای-توصیفی و ۸ حلقه تعمیری-تکمیلی بوده است.

او بیان داشت: از این تعداد چاه ها، ۱۴ حلقه در گسترده عملیاتی شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب و یک حلقه در قالب پروژه‌ای تکمیل و در اختیار شرکت‌های متقاضی قرار گرفت.

زنگنه متراژ حفاری در این مدت را ۸ هزار و ۸۵۴ متر عنوان و اظهار کرد: در مدت مذکور، ۲۰ مورد عملیات جابجایی دکل‌های حفاری در موقعیت‌های عملیاتی انجام گردید که شتاب بخشی در این کار نقش موثری در کاهش زمان حفاری خواهد داشت.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه از مجموع ۷۲ دستگاه حفاری خشکی و دریایی ناوگان شرکت ملی حفاری ایران در فروردین ماه ۹۹، ۵۹ دکل در چرخه عملیات قرار داشته است، در زمینه خدمات یکپارچه جانبی حفاری، تصریح کرد: در بخش عملیات ویژه در یک ماه نخست سال ۶۰۲ متر حفاری افقی و جهت دار و ۱۷۳ متر مغزه گیری با ایجاد ۳ حفره محقق گردید.

مدیر برنامه ریزی تلفیقی شرکت ملی حفاری ایران ادامه داد: بر اساس گزارش مدیریت‌ها همچنین در حوزه مدیریت خدمات ویژه حفاری انجام ۲۰ مورد عملیات نمودارگیری، ۲۵ مورد نمودارگیری از سیال و ۱۳ مورد چاه پیمایی صورت پذیرفت.

زنگنه اظهار داشت: در مدیریت خدمات فنی حفاری نیز ۲۲ مورد عملیات لوله مغزی سیار، ۲۶ مورد آزمایش چاه با ساق مته، ۳ مورد عملیات ویژه حفاری با هوا، ۳ مورد عملیات ویژه به روش حفاری فروتعادلی، ۲۹ مورد لوله گذاری چاه، ۲ مورد نصب آویزه و ۸ مورد آزمایش بهره دهی چاه گزارش شده که این خدمات تخصصی به چاه‌های در دست حفاری و یا در حال بهره برداری ارائه می‌شود.

انتهای پیام/گ

برچسب ها: حفاری چاه ، نفت و گاز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.