در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

شرکت‌های هواپیمایی دیگر قادر به پرداخت حقوق پرسنل خود نیستند

دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی گفت: با توجه به شیوع کرونا، شرکت‌های هواپیمایی دیگر قادر به پرداخت هزینه‌های خود نیستند.

مقصود اسعدی سامانی دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی در گفت‌وگو با خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه بیش از ۳ هزار میلیارد تومان خسارت به شرکت‌های هواپیمایی به دلیل کاهش چشم‌گیر مسافر و شیوع ویروس کرونا وارد شده است، گفت: متاسفانه هنوز هیچ هزینه و یا تسهیلاتی جهت جبران بخشی از این خسارت‌ها پرداخت نشده است و ما امیدواریم با تمهیداتی که مسئولان در این خصوص در نظر می‌گیرند بخشی از این خسارت‌ها جبران شود.

سامانی با تاکید بر اینکه وضعیت شرکت‌های هواپیمایی بسیار دشوار شده است و اغلب آنها در آستانه ورشکستگی قرار دارند، افزود: تعدادی از این شرکت‌ها حتی قادر به پرداخت حقوق پرسنل و یا کارمندان خود نیستند و این موضوع باید هرچه سریعتر در دستور کار دستگاه‌های مختلف قرار بگیرد.


بیشتر بخوانید: خسارت ۳۱۴ میلیارد دلاری کرونا به ایرلاین‌های جهان 


دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی اظهار کرد: با وجود مشکلات بسیار زیادی که این شرکت‌ها دارند اما هیچ کدام از آنها اقدام به اخراج نیروهای خود نکرده‌اند، اما باید هرچه سریعتر وزارت راه‌وشهرسازی و سازمان هواپیمایی کشور تمهیدات لازم را در این خصوص در نظر بگیرند.

او ادامه داد: بخش عمده‌ای از پروازهای خارجی متوقف شده و تنها مسیر پاریس و لندن برقرار است که هفته‌ای یک یا دو پرواز در مسیر آن انجام می‌شود و در سایر مسیرها هم هواپیماها خالی می‌روند و تنها اقدام به بازگردندان مسافران ایرانی می‌کنند.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی بیان کرد: تاکنون جلسات مختلفی برای رفع مشکلات و بررسی وضعیت شرکت‌های هواپیمایی در شرایط کرونا برگزار شده است اما هنوز به راهکار قابل قبول و یا انجام اقدامات لازم در این زمینه دست نیافته‌ایم.

سامانی تصریح کرد: پیشنهاداتی درباره کاهش هزینه‌های این شرکت‌ها مطرح شد که یکی از آنها نگرفتن هزینه پارکینگ از شرکت‌های هواپیمایی بود که متاسفانه هنوز اقدامی در این خصوص صورت نگرفته است.

دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی توضیح داد: تا ۱۵ فروردین ماه حدود ۳ هزار میلیارد تومان به شرکت‌های هواپیمایی خسارت وارد شده است که بخش عمده‌ای از آن هنوز پرداخت نشده و هر روز این خسارت‌ها در حال افزایش است‌.

سامانی درباره وضعیت پروازهای داخلی هم گفت: بسیاری از مسیرها پروازهایشان متوقف شده است و در روز تنها یک یا دو پرواز در صورت داشتن مسافر انجام می‌شود که در این خصوص هم باید اقدامات لازم از سوی تمامی دستگاه‌ها انجام شود.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی در پایان توضیح داد: هم اکنون شرایط در تمامی بخش‌های حمل‌ونقلی به این صورت است و باید دولت در زمینه پرداخت تسهیلات در جهت جبران خسارت‌ها همکاری‌های لازم را انجام دهد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۲ ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۹
فعلا نصفشو بدن نصف ديگه اش هم بعد از كرونا بدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۹ ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۹
برخی از شرکتها قبلا مردم رو نقره داغ کردن که حالا باید پس بدن ..
آخرین اخبار