افزایش خشونت خانگی و دو برابر شدن قتل‌های خانوادگی در روزهای کرونایی انگلیس

یک گزارش پارلمانی از افزایش ۴۹ درصدی تماس با مراکز امداد خشونت خانگی و دو برابر شدن قتل‌های خانوادگی پس از اعمال قرنطینه در انگلیس خبر می‌دهد.

به گزارش  گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه بی بی سی، پارلمان انگلیس در پی افزایش خشونت خانگی از دولت خواسته است راهبردی برای مقابله با این شرایط در دوران شیوع کرونا اتخاذ کند. نمایندگان پارلمان انگلیس همچنین درخواست کرده اند که مکان‌های امن برای پناه دادن به قربانیان خشونت خانگی باید توسعه یابد و صرفا به اماکن محدودی ختم نشود.

وزارت کشور انگلیس نیز گفته است خطوط تلفن امدادی و سایر خدمات آنلاین را افزایش می‌دهد.

محققان موسسه موسوم به طرح «شمارش زنان کشته شده در خشونت خانگی» به نمایندگان پارلمان انگلیس گزارش دادند در سه هفته اول دوران قرنطینه ۱۴ زن و ۲ کودک کشته شده اند. این میزان بالاترین تعداد قتل خانگی ظرف ۳ هفته در ۱۱ سال گذشته است و بیش از دو برابر میانگین قتل‌های خانگی است.

همزمان تعداد تماس‌ها با خط تلفن ملی مقابله با خشونت خانگی در هفته دوم قرنطینه ۲۵ درصد افزایش یافت و پس از سه هفته ۴۹ درصد رسید که بسیار بیش از شرایط عادی است.

مردان قربانی خشونت خانگی نیز در این مدت افزایش یافته اند به طوری که تماس با خط تلفن مشاوره مردان در هفته اول قرنطینه ۱۷ درصد افزایش یافت.

ایوت کوپر، رئیس این کمیته گفت، ماندن در خانه برای جلوگیری از گسترش ویروس ضروری است، اما برای برخی از افراد خانه جای امنی نیست و اقدامات فوری برای حمایت از آن‌ها ضروری است.

در این گزارش همچنین به کمبود پناهگاه برای اسکان قربانیان خشونت خانگی اشاره شده است به طوری که در فاصله سال‌های ۲۰۱۸ تا ۲۰۱۹ شصت و چهار درصد درخواست‌ها برای اختصاص جا به قربانیان رد شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۲ ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۹
علتش اینه چون چیزی به عنوان خانواده رو نمی شناسند
آخرین اخبار