از بار پیاز با بوی تریاک تا دلسوزی مجرمان برای پرداخت وام

با بسته خبر‌های انتظامی امروز ۸ اردیبهشت ۹۹ همراه سایت باشگاه خبرنگاران جوان کرمان باشید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، در بسته خبر‌های نیروی انتظامی امروز، خبر‌هایی از جمله: رونمایی از تمثال سرگرد شهید محسن جعفر آبادی، کشف تریاک در بار پیاز، اعطای وام در فضای مجازی و .. را  بخوانید.

بار پیاز با بوی تریاک 

فرمانده انتظامی استان کرمان از کشف ۲۵۰ کیلوگرم تریاک از بار پیاز یک دستگاه وانت نیسان و دستگیری یک قاچاقچی خبر داد.

سردار عبدالرضا ناظری گفت: با هدف برخورد با سوداگران مرگ، ماموران پلیس مبارزه با موادمخدر رودبار جنوب مستقر در ایستگاه بازرسی پل بهادر آباد این شهرستان به یک دستگاه وانت نیسان حامل بار پیاز که از این منطقه عازم مرکز کشور بود، مشکوک شدند.

او افزود: ماموران پس از توقیف و انتقال خودرو به پارکینگ در بازرسی از آن، ۲۵۰ کیلوگرم تریاک جاساز شده در بین بار پیاز این خودرو را کشف کردند.

سردار ناظری با اشاره به دستگیری راننده این خودرو و معرفیش به مقامات قضایی تصریح کرد: هرچند که ممکن است قاچاقچیان برای انتقال مواد خانمان سوز مخدر به روش‌های پیچیده‌ای دست بزنند؛ اما به فضل الهی، اشرافیت اطلاعاتی و تجارب ارزشمند کارکنان پلیس، راه را بر انتقال این مواد سد خواهد کرد.

رونمایی از تمثال سرگردشهید محسن جعفرآبادی

فرمانده انتظامی استان کرمان در آیین رونمایی از تمثال سرگرد شهید محسن جعفرآبادی گفت: با نهادینه شدن فرهنگ ایثار و شهادت، مردم بهتر قدردان امنیت خواهند بود.

امروز از تمثال سرگرد شهید محسن جعفر آبادی با حضور خانواده این شهید معزز و فرمانده انتظامی استان، رییس بنیاد شهید استان و جمعی از مسئولان انتظامی در سه راه هوانیروز  کرمان رونمایی شد.

سردار عبدالرضا ناظری در این آیین گفت: امروز درب شهادت در نیروی انتظامی باز است و همواره شاهد هستیم تعدادی از همکاران ما برای ایجاد امنیت و آرامش مردم به خیل شهدا می‌پیوندند.

او افزود: وظیفه داریم با همکاری بنیاد شهید و سایر سازمان‌ها، یاد و خاطره شهدا را زنده نگه داریم؛ چرا که با نهادینه شدن فرهنگ ایثار و شهادت، مردم و جوانان عزیز ما بهتر قدردان امنیت خواهند بود.

فرمانده انتظامی استان گفت: شهید محسن جعفر آبادی برای مقابله با اشرار در راه تامین نظم و امنیت، جان عزیز خود را فدا کرد و هر چند همکاران ما در همان ساعات اولیه این اشرار را در محدوده بخش گلباف به هلاکت رساندند؛ ولی آنچه مهم است شهید جعفرآبادی الگوی ایثار و فدارکاری برای همکاران و مردم بود.

 سرگرد شهید محسن جعفرآبادی در ۲ مهر سال ۱۳۴۶ در دهستان اسفندقه در یک خانواده مذهبی دیده به جهان گشود و پس از سپری  کردن دوران تحصیل در سن ۱۸ سالگی به دلیل عشق و علاقه‌ای که به نظام مقدس جمهوری اسلامی داشت، مصمم به پوشیدن لباس مقدس نیروی انتظامی  (ژاندارمری)  شد.

این شهید عزیز پس از استخدام، ۳ سال در منطقه شهداد و پس از آن، ۴ سال در مناطق عملیاتی کردستان خدمت کرد و در بازگشت به کرمان در عقیدتی سیاسی استان، مشغول به کار شد و به علت پشتکاری که داشت، موفق به اخذ دیپلم  و از طریق کنکور وارد دانشکده افسری شد.

بعد از اتمام دوره آموزش افسری در معاونت اطلاعات پلیس استان کرمان مشغول فعالیت شد و سه سال نیز به عنوان مدیر اطلاعات شهرستان بردسیر خدمت کرد.

کارنامه سوابق درخشان وی باعث شد که در سمت فرمانده انتظامی شهر ماهان به کار گرفته شود و در این مدت خدمات شایسته‌ای از خود برجای گذاشت.

سرانجام در غروب روز جمعه ۱۶ شهریور سال ۸۶ هنگامی که فرزندش را به پارک برده بود از ورود اشرار و قاچاقچیان موادمخدر به شهر ماهان آگاه و با توجه به حساسیت و اهمیت موضوع در کوتاه‌ترین زمان ممکن برای کمک و هدایت نیرو‌های مقابله کننده اقدام کرد؛ اما شرایط به گونه‌ای رقم می‌خورد که در جلوی دیدگان دختر خردسالش هانیه به درجه رفیع شهادت نائل آمد و آسمانی شد.

پرداخت وام در فضای مجازی شگرد مجرمان سایبری

رییس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان کرمان گفت: پرداخت وام در بانک‌ها نیاز به داشتن ضامن و ضمانت نامه و یا منوط به سپرده گذاری است؛ اما در این بین شرکت‌هایی هستند که بدون ضامن و یا اینکه سپرده‌ای در آن‌ها انجام شود، وام می‌دهند.

سرهنگ امین یادگار نژاد افزود: اصطلاح پرداخت وام در مدت زمان کوتاه از سوی برخی شرکت‌ها در سال‌های اخیر افزایش پیدا کرده است به گونه‌ای که با افزایش درج این گونه آگهی‌ها در فضای مجازی مواجه هستیم و این شرکت‌ها با پرداخت وام‌های کلان به متقاضیان، سود‌های هنگفتی را به جیب می‌زنند و چه بسا از این طریق مشکلاتی را برای برخی افراد ایجاد می‌کنند.

او افزود:به عنوان مثال خانمی با مراجعه به این پلیس اظهار کرد که چندی پیش در فضای مجازی به آگهی مبنی بر پرداخت وام کلان برخورد و از آن طریق  با شخصی که اقدام به درج آگهی کرده بود، ارتباط برقرار کردم و پس از انجام قرار‌های لازم برای دریافت وام اقدام به پرداخت مبلغ ۱۰۰ میلیون ریال، طی ۵ مرحله به حساب وی کرده که پس از آن پرداخت، فرد مذکور تلفن‌های بنده را پاسخ  نمی دهد و هیچ وامی به حساب بنده واریز نکرده و از این طریق اقدام به کلاهبرداری کرده که خواستار پیگیری  هستم. 

یادگار نژاد بیان داشت:در نهایت با اقدامات فنی و کارشناسی ماموران این پلیس، مشخص شد کل مبلغ ۱۰۰ میلیون به دو حساب بانکی جعلی واریز شده و فرد برداشت کننده برای گمراه کردن پس از چندین مرحله جابجایی پول‌ها در حساب‌های بانکی مختلف در نهایت در خارج از کشور اقدام به برداشت می‌کرده است.

او تصریح کرد: با پیگیری‌های انجام شده متهم شناسایی؛ اما به دلیل اینکه در خارج از کشور به سر می‌برد، وکیل خود را برای رسیدگی به پرونده به این پلیس فرستاده و پرونده به همراه وکیل متهم و شاکی به دادسرا ارسال شد.

رئیس پلیس فتا استان به هموطنان توصیه کرد: به تبلیغاتی که در فضای مجازی با آن مواجه می‌شوید، سریع اعتماد نکنید و حتما در مورد صحت آن‌ها تحقیق و از خرید هرگونه وام بانکی از افرادی که هیچ گونه شناختی نسبت به آن‌ها ندارید، خودداری و با با احتیاط و رعایت همه جوانب رفتار کرده و فقط از مراکز مالی مجاز اقدام به دریافت وام و یا سپرده‌گذاری کنید و بدون بررسی و مشورت با کارشناسان مربوطه بانک به این تبلیغات در فضای مجازی اعتماد نکنید. 

   او از مردم خواست در صورت مشاهده موارد مشکوک، مراتب را سریعا از طریق وب سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی گزارش کنند.

دستگیری عامل اهانت به مقدسات و نشر اکاذیب در فضای مجازی

فرمانده انتظامی ارزوئیه از شناسایی و دستگیری عامل توهین به مقدسات در فضای مجازی خبر داد و به شهروندان توصیه کرد: از درج و بازنشر مطالب و محتویات توهین آمیز و یا مخرب در فضای مجازی خودداری کنند.

سرهنگ مهدی پورامینایی گفت: در پی هتاکی و توهین به مقدسات دینی و مقام معظم رهبری( مدظله العالی) در فضای مجازی از سوی فردی در سطح شهرستان، موضوع در دستور کار ماموران انتظامی این فرماندهی قرار گرفت.

او افزود: ماموران با انجام اقدامات تخصصی به هویت عامل این جرم پی برده و در ادامه با ایجاد ایست بازرسی در خروجی‌های شهرستان، این متهم را که قصد فرار به استان‌های همجوار داشت، شناسایی و دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان ارزوئیه با بیان اینکه متهم پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی، تحویل مرجع قضایی شد از شهروندان و کاربران فضای مجازی خواست، همواره مراقب باشند تا در دام افراد شیاد قرار نگیرند و از درج و بازنشر مطالب و محتویات توهین آمیز و یا مخرب خودداری کنند.

کشف خودروی سرقتی کمتر از ۱۲ ساعت در عنبرآباد

فرمانده انتظامی عنبرآباد از کشف خودروی نیسان سرقتی و دستگیری سارق کمتر از ۱۲ ساعت در عملیات پلیس این شهرستان خبر داد.

سرهنگ محمود بیدشکی گفت:در پی گزارش مرکز مانیتورینگ استان، مبنی بر سرقت یک دستگاه خودرو نیسان در شهرستان سیرجان، شناسایی و دستگیری سارق و کشف خودرو سرقتی در دستور کار پلیس قرار گرفت.

او افزود: ماموران پاسگاه عملیاتی جهاد آباد در اجرای طرح مهار و کنترل محور ورودی و خروجی شهرستان در مسیر کهنوج-جیرفت خودروی مورد نظر را شناسایی و متوقف و سارق را نیز دستگیر کردند.

این مسئول انتظامی تصریح کرد: پس از تشکیل پرونده، سارق  برای سیر مراحل قانونی به پلیس آگاهی شهرستان  تحویل داده شد و خودرو نیز به پارکینگ منتقل شد.

فرمانده انتظامی شهرستان عنبرآباد در پایان به شهروندان توصیه کرد: از وسایل ایمنی خودرو نظیر دزدگیر، سوئیچ مخفی، قفل فرمان و قفل پدال استفاده کرده و خودروی خود را در محل‌های خلوت و تاریک پارک نکنند.

توزیع ماسک میان کارگران در سیرجان

کارکنان نیروی انتظامی سیرجان به مناسبت هفته کار و کارگر در اقدامی خیرخواهانه برای پیشگیری از بیماری کرونا، تعدادی ماسک را بین کارگران ساختمانی توزیع کردند.

سرهنگ محمدرضا ایران نژاد گفت: می‌توان به سادگی از کرونا که این روز‌ها همه را به خود مشغول کرده و متاسفانه جان شماری از مردم را نیز گرفته است، پیشگیری کرد.

او با بیان اینکه کارگران گرانقدر، توانسته اند با همت والای خویش گام‌های ارزنده‌ای در مسیر رشد و توسعه زیرساخت‌های کشور بردارند، گفت: بوسه بر دستان شما کارگران زحمتکش، کمترین نشانه قدردانی است.

ایران نژاد، ضمن قدردانی از کارگران متعهد و پر تلاش، این هفته خجسته را به یکایک آنان تبریک گفت و ضمن توزیع ماسک بین آنان، توفیق و سلامتی قشر کارگران را از درگاه خداوند متعال مسئلت  کرد. 

تجلیل پلیس از کادر درمانی شهرستان ریگان

فرمانده انتظامی ریگان به مناسبت هفته سلامت با حضور در مرکز بهداشت و بیمارستان شهرستان، ضمن دیدار با مدافعان سلامت از تلاش های شبانه روزی کادر درمانی این شهرستان قدردانی کرد. 

سرهنگ حمیدرضا تاج آبادی در این دیدار گفت: ایثارگری، فداکاری و از خودگذشتگی پزشکان و پرستاران در سطح جامعه از افتخارات این قشر زحمت کش محسوب می شود.

او ضمن قدردانی از مدافعان سلامت افزود: حضور در طرح فاصله گذاری اجتماعی، اقدامی موثر در پیشگیری از شیوع ویروس کرونا بود که به همت مدافعان سلامت و امنیت صورت گرفت. 

فرمانده انتظامی شهرستان ریگان با اهدای شاخه گل و لوح تقدیر از زحمات شبانه روزی و تلاش های شایسته کادر درمانی تجلیل کرد و افزود: ازخودگذشتگی و خدمات شبانه روزی کادر درمان و سلامت در ذهن مردم خواهد ماند و نکته قابل اهمیت این است که مردم قدردان زحمات شما هستند.

دکتر فردین حشمتی، رییس مرکز بهداشت و درمان شهرستان ریگان  هم ضمن قدردانی از تلاش های شبانه روزی ناجا در برقراری نظم و امنیت، گفت: در بحث کرونا؛ اگر پلیس در کنار مدافعان سلامت نبود، مشکلات حوزه پیشگیری، بهداشت و درمان افزایش پیدا می کرد.

او با بیان اینکه کرونا تلنگری برای جامعه بشریت بود، افزود: به لطف خدا وضعیت کشورمان از سایر کشورها بهتر است و امیدواریم با خودمراقبتی و رعایت اصول بهداشتی، بتوانیم این ویروس منحوس را مدیریت کنیم.

انتهای پیام/ م 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار