هشدار ستاد کل نیروهای مسلح به برهم زنندگان امنیت در منطقه:

هرگونه اقدام غیرقانونی و تحریک‌آمیز با برخورد قاطع نیروهای مسلح مواجه می‌شود

ستاد کل نیرو‌های مسلح حضور ارتش ایالات متحده آمریکا در خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان را مخل امنیت منطقه توصیف کرد.

به گزارش خبرنگار  حوزه  دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، ستاد کل نیرو‌های مسلح در بیانیه‌ای حضور ارتش ایالات متحده آمریکا در خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان را مخل امنیت منطقه توصیف و تأکید کرد تشکیل اتئلاف‌های دروغین به رهبری آمریکا به بهانه حفظ امنیت کشتیرانی نه تنها برای کمک به این امر نبوده بلکه اقدامی مخاطره آمیز و در عین حال بر هم زننده صلح و امنیت منطقه است.

در این بیانیه آمده است: خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان به عنوان آبراه‌های مهم بین المللی و شاهرگ اقتصاد جهانی همواره مناطق امنی برای تردد و عبور و مرور کشتی‌های نفتی و تجاری بوده و در تمام سال‌های گذشته از امنیت لازم برخوردار بوده است و در این جهت جمهوری اسلامی ایران با همکاری کشور‌های منطقه کوشیده است ثبات و آرامش را در تراز قابل قبولی حفظ کنند.

رفتار‌های مخاطره آمیز و برهم زننده امنیت کشتیرانی از زمانی آغاز شد که پای کشور ماجراجو و تروریست آمریکا و برخی از متحدان آن به این منطقه حساس باز شده است. آمریکا با تردد پرضرر و استقرار پایگاه‌های نظامی در منطقه عملاً منشاء بی قانونی، شرارت و ناامنی شده و جمهوری اسلامی ایران بار‌ها رفتار‌های بی ثبات کننده و بر هم زننده نظم و امنیت منطقه‌ای و مغایر با قوانین و مقررات بین المللی آمریکا را به مجامع جهانی و بین المللی گوشزد کرده است.

سال ۱۳۹۸ را می‌توان اوج شرارت و تحرکات ناامن کننده آمریکا در منطقه دانست که به بهانه دروغین امنیت کشتی رانی در خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان اقدام به تشکیل ائتلاف‌های چندگانه در منطقه کرد و با گسیل ناو‌های نظامی و افزایش و استقرار نیروی نظامی، مخاطرات فراوانی را ایجاد و اقدامات خارج از عرف بین المللی و حقوق دریا‌ها را مرتکب شد که همچنان هم ادامه دارد.

عملیات‌های ایذایی و تحریک آمیز نظامی، تمرینات رزمی، تیراندازی، تجاوزات سرزمینی، بازرسی‌های بی مورد از لنج‌ها و شناورها، تحمیل ناامنی روانی برای صیادان و تجار، ایجاد زمینه و آزادی عمل برای قاچاقچیان، آلودگی محیط زیست دریایی و ایجاد خطر انقراض آبزیان دریایی به دلیل استفاده از رانش هسته‌ای تنها بخشی از اقدامات مخاطره آمیز و خارج از مقررات و عرف بین المللی از سوی نیروی دریایی آمریکا در منطقه است که بعضاً تا آستانه برخورد‌های حافظان امنیت مرز‌های ایران در ارتش و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پیش رفته است.

از این رو ستاد کل نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران حضور آمریکا و متحدان آن را نامشروع و مبدأ و منشاء شرارت و ناامنی در منطقه ارزیابی می‌کند و از آن‌ها می‌خواهد هنگام تردد در آب‌های انحصاری اقتصادی ایران، ضمن تمکین از قوانین و قواعد بین المللی و همچنین مقررات جمهوری اسلامی ایران از هر گونه ماجراجویی، اقدامات مغایر دریانوردی ایمن و بی ضرر و روایت‌های دروغین از رفتار‌های مخاطره آمیز خود، جداً خودداری کنند.

جمهوری اسلامی ایران اعتقاد راسخ دارد و همواره اعلام و تأکید کرده است که کشور‌های منطقه برای حفظ و برقراری امنیت خلیج فارس، آبراه حیاتی تنگه هرمز و دریای عمان و انتقال انرژی از توانمندی لازم برخوردار هستند و ائتلاف‌های دروغین فرا منطقه‌ای به رهبری آمریکا نه تنها کمکی به حفظ ثبات و امنیت در این منطقه نمی‌کند که بر هم زننده نظم و امنیت منطقه‌ای است. از سوی دیگر تنها جایگزین امن و مطمئن برای تثبیت آرامش و ثبات در خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان خروج نیرو‌های نظامی آمریکا و متحدان آن به عنوان کانون‌های برهم زننده صلح و ثبات و سپردن امنیت به کشور‌های منطقه و با همکاری یکدیگر می‌باشد.

ستاد کل نیرو‌های مسلح از آمریکا و متحدان اقماری آن می‌خواهد با پایان دادن به اقدامات تحریک کننده و مخاطره آمیز، مانع گسترش تنش و ناامنی در این منطقه راهبردی جهان شوند و به آن‌ها شدیداً هشدار می‌دهد که هنگام عبور از آب‌های انحصاری اقتصادی جمهوری اسلامی ایران در دریای عمان و خلیج فارس و فضای هوایی این مناطق شامل FIR (فضای تحت مدیریت هوایی کشور) و ADIZ (منطقه شناسایی پدافند هوایی) به قوانین و مقررات بین المللی احترام بگذارند و از ایجاد هر گونه تنش و درگیری خودداری کنند.

همان‌گونه که بار‌ها اعلام شده است، جمهوری اسلامی ایران آغازگر هیچگونه تنش و درگیری در منطقه نبوده و نیست، امّا همواره با آمادگی، صلابت و قدرت از تمامیت ارضی خود دفاع می‌کند و بدیهی است هر گونه ماجراجویی، اقدام ایذایی و تحریک آمیز منجر به عکس‌العمل قاطع نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران خواهد شد که عواقب آن متوجه نیرو‌های متخاصم از جمله آمریکا خواهد بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳۳
در انتظار بررسی: ۰
Canada
رزمنده
۱۶:۴۵ ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۹
سلام تقاضاداریم ازباشگاه خبرنگاران جوان رزمندگان داوطلب دفاع مقدس نیازمندمعسرپیگیری کنندچرادولت بیمه درمانی وحداقل حقوق مجلس تصویب کرددولت اجراکندرزمندگان ازمیهن دفاع کردندتشکرازخبرنگاران جوان
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۰۴:۵۶ ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۹
سلام چرا خبرهایی را که درج میکنید متنهای آن کلا بهم ریخته ! آیا خودتان دقت میکنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۳۸ ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۹
شاید سربازان آمریکایی کرونا زده و مرده آنقدر زیاد است که ترامپ احمق می خواهد با یک خودزنی دیگر و ایجاد تنش ، مرگ سربازانش را به علت جنگ قالب کند
Germany
حکمت
۰۰:۵۵ ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۹
خداوند یار و یاور بچه شیران سپاه افتخار آفرین.
درود به شرفتان.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۳ ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۹
درود بر شیر بچه های حیدری .درود بر همت وغیرتتان.آمریکا بایستی از منطقه ما گم بشه بیرون بره این تو بمیری از اون تو بمیری ها نیست.داغ سردار و غمش از دل ما بیرون نرفته نمیرود
Iran (Islamic Republic of)
reza
۰۰:۴۲ ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۹
خدا خیر دنیا و آخرت رو به همه ی عزیزان سپاهی و ارتشی و نیروهای مسلح بده .
Iran (Islamic Republic of)
سرباز
۰۰:۰۸ ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۹
سپاه یزدانی پاسدار سرزمین اهورایی
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۲۳:۵۷ ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۹
آمریکا تو عین السد سیلی خورده این ها فقط زبون زور حالیشون میشه
Iran (Islamic Republic of)
Sepide
۲۳:۳۸ ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۹
آمریکا هیچ غلطی نمیتونه کنه...
Canada
ناشناس
۲۲:۵۷ ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۹
با بروز کرونا ...بزک و دوزک شون از بین رفته و شیر توی خالی شون اشکار شده .و ذات توی خالی شون اشکار شده
به دنبال قدرت نمایی پوشالی هستند .
ما فقط هوشیار باشیم و نظارگرشون باشیم
Canada
ناشناس
۲۲:۵۰ ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۹
باید هوشیار باشیم به دنبال فتنه و دسیسه هستند .میخواهند ناکارامدی شون در کنترل کرونا و درمان و کمبودهای کرونایی را کم رنگ کنند با ایجاد فتنه در خلیج همیشه فارس
سعی کنیم دستشون دست آویز ندهیم .چونکه عادت دارند .دورع بگویند و ما را مقصر نشان دهند .دست به عصا باشیم
اصلا عکس العمل انجام ندهیم تا گورشون را گم کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۰ ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۹
یه رزمایش پر قدرت لازم که اجرا بشه!!!! اونا زبون آدم نمی فهمن
Iran (Islamic Republic of)
سعید حضوری
۲۲:۰۰ ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۹
از درون باید اول قوی شیم، سیستم آموزشی قوی، عدالت محکم و قاطع، مجلس انقلابی و دولت پولادین.
با این وضعیت الانمون بعید میدونم بشه کاری پیش برد...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۹ ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۹
درودبراتش عزیز م ایران خدایی خدایی ازسمیم قلب دوستتان دارم ،،،،،
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۲۱:۴۲ ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۹
مرگ بر امریکا
Iran (Islamic Republic of)
Ali
۲۱:۳۴ ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۹
یادتون رفت بنویسید«ارتش تروریست امریکا»
United States of America
ناشناس
۲۲:۴۲ ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۹
نهAli
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۰ ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۹
نفت ارزون شده,امریکا میخواد دوتا کشور نفتی رو به جوون هم بندازه و کریدور انرژی دنیا رو ناامن کنه تا نفت بیاد بالا تازه موندنش تو منطقه هم توجیه پیدا میکنه
Netherlands
ناشناس
۲۱:۳۱ ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۹
ننگ بر ترامپ
Iran (Islamic Republic of)
مونا
۲۱:۲۳ ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۹
نفس آخر کشیدن آمریکا یعنی جولان دادن اطراف ایران،
سپاه عزیز و دریاداران، چشتونو درمیارن،
گفتیم که نگید نگفتید،
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۶ ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۹
احسنت به اقتدار شما شیر بچه های حیدری
Iran (Islamic Republic of)
احمدی
۲۰:۴۷ ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۹
وقتی که آمریکا این چند مدت نیروهاشو جابجا میکرد تو عراق و بعضی پایگاههاشو خالی و بعضیهاشو توانمند تر میکرد شاید فکرهائی تو سرشون بوده و حالا هم دارن تو دریا تحریک میکنن که کشورمون واکنش نشون بده و بگن شروع کننده جنگ نبودن !!! اما چه شروع کننده باشن چه نباشن یکی به این ترامپ نادان بگه ایران 80 میلیون سپاهی و ارتشی و بسیجی داره .. پس با دم شیر بازی نکن و به سامانه هات که تو عراق و.... نصب کردی و..... ننازو فکر نکن که با چند موشک میشن خاکستر .. !! آمریکا از اون اول فقط زبان زور را میفهمید همین .. دوستی و توافق نامه و... اصلا براش معنا نداره ! همین عربستانم که کلی دوشیدش و داره میدوشه را مطمعن باشید در صورت وقوع جنگ اولین قربانی خواهد کرد !!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۷ ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۹
درودبررزمندگان اسلام....
Germany
ناشناس
۲۰:۰۸ ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۹
ای خدا به برکت این ماه ترامپ را آدم کن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۷ ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۹
آخر نفت شد بشکه ای یک کیلو پشکل پس اینها امنیت چه چیزی را با حضور خود تضمین کنند؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۱ ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۹
روحیه خودتو حفظ
آدم له هیچی بند نیست مثل آب خوردن یک بیماری آدمو از پا درمیاره
پس این دو روز دنیا آزاد مرد باش
United States of America
ناشناس
۲۲:۴۳ ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۹
کیا
Iran (Islamic Republic of)
غ
۱۸:۵۵ ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۹
سلام بر سربازان میهن درود برشرفتان که برای حفظ امنیت مرزهای ما همیشه جان برکفید ما ایرانیان دوستتان داریم و دستهایتان را میبوسیم.سر زنده و پاینده باشید .
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۸:۵۳ ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۹
امریکا قلدور تو خالی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۷ ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۹
مرگ بر امریکا و صهیونیسم و ال سعود
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۱۸:۳۸ ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۹
امیدوارم جنگی صورت نگیره. به ضرر دو طرف هست. خلیج همیشه فارس رو خون آلود نکنید. بی شک سربازان آمریکایی طعمه کوسه های خلیج فارس میشوند...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۸ ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۹
امریکا باید از منطقه برود ....
United States of America
ناشناس
۲۲:۴۶ ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۹
برود
آخرین اخبار