بازگشایی مرز شوشمی با رعایت امور بهداشتى

پس از مدتی وقفه مرز شوشمی استان کرمانشاه از امروز بازگشایی می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، استان کرمانشاه دارای پنج مرز رسمی با عراق شامل مرز‌های سومار، خسروی، پرویزخان، شیخ‌صله و مرز شوشمی است، که اکنون تنها مرز پرویزخان در حال فعالیت است و بر اساس اعلام مقام گمرک اقلیم کردستان مرز شوشمى از امروز ۹ اردیبهشت ۹۹ مشروط بر رعایت امور بهداشتى بازگشایی می‌شود.

با شیوع ویروس کرونا کشور عراق محدودیت‌های تردد را در فعالیت‌های تجاری خود اعمال کرد و اکنون از بین گمرکات مرزی خسروی و پرویزخان و بازارچه مرزی سومار، شوشمی و شیخ صله تنها گمرک مرزی پرویزخان فعال است.

مسدود بودن مرز‌های ایران با عراق سبب فعالیت بیشتر مرز پرویزخان شده به طوری که روزانه بین ۸۰۰ تا ۱۲۰۰ کامیون از این مرز تردد می‌کند و ضدعفونی مرز و تب‌سنجی رانندگان به صورت مداوم در حال انجام است.

براساس اعلام خلیل حیدری مدیرکل گمرک کرمانشاه از ابتدای امسال بیش از ۲۸۴ هزار تن کالا از طریق گمرکات استان کرمانشاه صادر شده است.

او عنوان کرد: ۶۸ میلیون و ۱۹ هزار و ۶۷۱ دلار با وزن ۱۹۱ هزار و ۶۷۵ تن از کالا‌های فوق در گمرکات کرمانشاه و پرویزخان اظهار و صادر شده است.

حیدری گفت: سایر گمرکات کشور نیز در این مدت ۴۴ میلیون و ۹۹۱ هزار و ۵۲۷ دلار کالا با وزن ۹۳ هزارو ۱۱۷ تن از طریق مرزپرویزخان به خارج از کشور صادر کرده‌اند.

او عنوان کرد: مجموع اقلام صادراتی اظهار شده در یک ماهه نخست سال ۱۳۹۹ از گمرکات کرمانشاه و پرویزخان را ۱۹۸ نوع کالا عنوان کرد و افزود: در یک ماهه نخست امسال در مجموع از گمرکات استان کرمانشاه به هشت کشور صادرات قطعی انجام شده است.

مدیرکل گمرک کرمانشاه عمده کالا‌های صادراتی از طریق این گمرکات را رب گوجه فرنگی، هندوانه تازه، پنیر، فرآورده‌های مخصوص تغذیه کودکان شیرخوار، خربزه، سیب تازه، شیر و خامه شیر که میزان مواد چرب آن مساوی یک درصد یا کمتر باشد، بیسکویت‌هایی که به آن‌ها مواد شیرین کننده افزوده‌اند، خیار و خیارترشی تازه یا سردکرده، کولر‌های آبی خانه با هوادهی حداکثر ۸۰۰۰ فوت مکعب در دقیقه، بادمجان تازه یا سرد کرده، انواع شیر و خامه، گریدلوله به صورت پودر، عنوان کرد و افزود: بیشتر کالا‌های فوق به کشور عراق صادر می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار