تخلیه کالاهای اساسی در بندر بوشهر / ۴ کشتی با ۴۶ هزار تن برنج وارد ‌بندر بوشهر ‌شد

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر از تخلیه و بارگیری ۵۷ میلیون تن کالا در بنادر استان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، سیاوش ارجمندزاده مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر با بیان اینکه استان بوشهر دارای ۱۱ بندر تجاری است، اظهار داشت: بندر بوشهر با داشتن ظرفیت‌های مهم از جایگاه مهمی در تخلیه و بارگیری کالا در کشور برخوردار است.

او، به تخلیه و بارگیری کالا در بندر بوشهر پرداخت و بیان کرد: میزان تخلیه و بارگیری کالا در بندر بوشهر سال قبل ۳ میلیون و ۱۷۹ هزار تن بود که رشد ۱۶.۳ درصدی نسبت به سال ماقبل داشته است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر صادرات غیرنفتی سال قبل را با افزایش ۵.۸ درصدی در بندر بوشهر خبر داد و افزود: از یک میلیون و ۲۰۸ هزار تن تخلیه و بارگیری سال ۱۳۹۷ این میزان سال قبل به یک میلیون ۲۷۸ هزار تن افزایش یافت.

ارجمندزاده با اشاره به عملکرد تخلیه و بارگیری کالا‌های کانتینری در بندر بوشهر خاطرنشان کرد: سال قبل ۱۹۷ کشتی در تخلیه و بارگیری کالا‌های کانتینری اقدام کردند که نسبت به سال ماقبل آن تعداد کشتی‌ها افزایش یافته است.

او از تخلیه کالا‌های اساسی در بندر بوشهر خبر داد و تصریح کرد: از نیمه دوم سال قبل عملیات تخلیه کالا‌های اساسی در بندربوشهر محقق شد و تاکنون ۴ کشتی با ۴۶ هزار تن برنج در بندر بوشهر تخلیه شده است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر از پهلوگیری کشتی حامل برنج در این هفته خبر داد و افزود: با پهلوگیری این کشتی ۱۰ هزار تن برنج در بندر بوشهر تخلیه می‌شود.

ارجمندزاده با بیان اینکه سال قبل بخشی از لاستیک خودرو‌ها از طریق بندر بوشهر وارد و تخلیه شد و افزود: سال قبل شش‌هزار و ۷۲۷ تن لاستیک از طریق بندر تخلیه شده است و عملیات تخلیه و بارگیری کالا‌های کانتینری در سال قبل در کل کشور ۲ میلیون و ۱۴۰ هزارتن بود که ۱۰ درصد آن به میزان ۲۲۳ هزار تن در بندر بوشهر تخلیه و بارگیری شد.

او، از تخلیه و بارگیری ۵۷ میلیون تن کالا در بنادر استان خبر داد و گفت: امسال با تکمیل پروژه‌های بندری میزان تخلیه و بارگیری کالا به ویژه در بخش کالای کانتینری افزایش می‌یابد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر افزود: با تکمیل پروژه‌های مجتمع بندری نگین ظرفیت تخلیه و بارگیری کانتینر در بندر بوشهر یک میلیون تن در سال افزایش می‌یابد.

ارجمندزاده به پروژه‌های عمرانی در حوزه بندر پرداخت و بیان کرد: سال گذشته طرح‌های مهمی در حوزه زیرساخت‌های بندری با اعتبار ۵۸۰ میلیارد تومان اجرا شد که با تکمیل این پروژه‌ها تحول مهمی در این عرصه ایجاد می‌شود.

او، احداث تاسیسات زیرساختی در مجتمع بندری نگین را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: تاسیسات زیربنایی شامل پروژه‌های آبرسانی، برقرسانی، گازرسانی و اطفاء حریق در مجتمع بندری نگین بوشهر با اعتبار ۸۵ میلیارد تومان آغاز شده که با تکمیل این پروژه‌ها تحول مهمی در این عرصه ایجاد می‌شود.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر پیشرفت فیزیکی پروژه‌های مجتمع بندری نگین بوشهر را ۷۰ درصد دانست و گفت: جاده دسترسی به مجتمع بندری نگین بوشهر از دیگر پروژه‌ها است.

ارجمندزاده از اجرای طرح پایانه مسافری دریایی بوشهر خبر داد و خاطر نشان کرد: با اجرای این پروژه و توسعه ترمینال فضای خشکی زمینه پهلوگیری کشتی با ظرفیت بالا فراهم می‌شود و با اتمام این پروژه مسافرت‌های بین‌المللی دریایی در بوشهر انجام می‌شود.

او، با اشاره به اجرای طرح برقرسانی به مجتمع بندری نگین بوشهر افزود: این پروژه به طول ۱۴ کیلومتر در حال اجرا است و ۲۰ مگاوات برق برای این مجتمع بندری انتقال می‌دهد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر از اجرای طرح توسعه بندر تجاری کنگان خبر داد و افزود: این پروژه امسال با اعتبار ۱۷۰ میلیارد تومان اجرا و در مدت ۲ سال تکمیل می‌شود.

ارجمندزاده تصریح کرد: با تکمیل این پروژه ظرفیت تخلیه و بارگیری کالای تجاری در بندر کنگان افزایش می‌یابد و تحول شگرفی در رونق تجارت ایجاد می‌شود.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.