پروژه پژوهشی مدیریت دانش در شرکت ملی حفاری ایران کلید خورد

معاون مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران در امور فنی و مهندسی گفت: پروژه پژوهشی مدیریت دانش در این شرکت آغاز به کار کرد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، مهران مکوندی معاون مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران در امور فنی و مهندسی گفت: شرکت ملی حفاری ایران به عنوان یک شرکت تکنولوژی محور با بیش از ۴ دهه فعالیت و تنوع حوزه‌های عملیاتی، از دانش فنی و تخصصی بسیار ارزشمندی برخوردار است.

او با اشاره به اینکه فعالیت‌های این شرکت از حفر چاه‌های نفت و گاز تا خدمات فنی و مهندسی و نیز مدیریت و اجرای پروژه‌های بزرگ این صنعت را در بر می‌گیرد، افزود: با گذشت زمان و بازنشستگی همکاران، تدوین این داشته‌های گرانسنگ ارزش بالایی خواهد داشت.

مکوندی در ادامه اظهار داشت: بی شک این شرکت برای مستند سازی این دانش، هزینه‌های هنگفتی اعم از مالی و زمانی پرداخت نموده و در صورتی که در قالب مدیریت دانش، فرد مناسب در زمان مناسب به دانش مناسب دسترسی داشته باشد، شرکت می‌تواند از عواید آن بهره‌مند شود و از تکرار هزینه‌ها نیز جلوگیری به عمل آید.

معاون مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران در امور فنی و مهندسی بیان کرد: موضوع مدیریت دانش یکی از دغدغه‌های مهم سازمان‌ها بوده که در سال‌های اخیر مورد توجه واقع شده و در ویرایش جدید مدیریت کیفیت نیز جزء الزامات سازمان قرار گرفته است.

او ادامه داد: این شرکت نیز از سال ۱۳۹۱ در ارزیابی‌های سازمان‌های دانشی برتر (MAKE) که در ایران به نمایندگی دانشگاه صنعتی شریف برگزار می‌گردد حضور یافته و رتبه‌های قابل توجهی را کسب نموده است و به منظور نهادینه سازی این امر در شرکت ملی حفاری ایران، با تصویب شورای عالی پژوهش، پروژه پژوهشی تعریف و پس از فراخوان و داوری، دانشگاه شهید بهشتی به عنوان مجری طرح تعیین و نسبت به عقد قرارداد با این دانشگاه اقدام شد.

به گفته مهران مکوندی، این قرارداد بهمن ماه گذشته نهایی و با پیگیری مدیریت پژوهش، فناوری و مهندسی ساخت و همکاری مجری پروژه، جلسه آغازین آن اوایل ماه جاری برگزار شد.

او تصریح کرد: این جلسه با توجه به شیوع ویروس کرونا، به صورت مجازی آنلاین، با حضور نمایندگان مدیریت‌های پژوهش، فناوری و مهندسی ساخت، منابع انسانی، فناوری اطلاعات و ارتباطات، اداره مهندسی ساختار و بهره وری و تیم مجری پروژه تشکیل و مقرر گردید با ایجاد زیرساخت‌های لازم توسط مدیریت فناوری اطلاعات و ارتباطات، نرم افزار مدیریت دانش جهت مستندسازی و به اشتراک گذاری تجارب سازمان، در شرکت کاربردی و مورد استفاده همکاران قرار گیرد.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.