سهام عدالت چیست؟؛ گروه‌های مشمول سهام عدالت را بشناسید

همزمان با آزادسازی سهام عدالت این سوال در ذهن بسیاری از اقشار مختلف جامعه شکل گرفته است که این سهام چیست و چگونه به افراد تعلق گرفته است.

به گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر انقلاب سه‌شنبه این هفته (۹ اردیبهشت) در ابلاغیه‌ای با درخواست دولت برای آزادسازی سهام عدالت موافقت کردند. ایشان در این ابلاغیه به سه شرط مهم برای عملیاتی کردن این آزادسازی اشاره کرده و فرموده‌اند؛ با آزادسازی سهام عدالت با رعایت امور زیر، موافقت می‌شود:

دارندگان سهام عدالت مجازند در محدوده زمانی مشخص مالکیت مستقیم سهام شرکت‌های سرمایه‌پذیر را انتخاب نمایند و به تناسب، نقش مدیریتی خود را ایفا کنند.

مقررات مورد نیاز جهت انتقال سهام به صاحبان سهام عدالت توسط شورایعالی بورس تدوین و تصویب شود. این مصوبات برای کلیه دستگاه‌های اجرایی لازم‌الاجراست.

نسبت به سهام باقیمانده در شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی، شورایعالی بورس موظف است ضمن تشویق ماندگاری صاحبان سهام در شرکت‌های مذکور، از طریق مبادی ذیربط هرچه زودتر زمینه‌ ورود آن شرکت‌ها را در بورس فراهم نماید.

به دنبال این ابلاغیه علیرضا صالح، رئیس سازمان خصوصی سازی درباره موافقت رهبر انقلاب مبنی بر آزاد سازی سهام عدالت اظهار کرد: اولین دستاورد آزادسازی سهام عدالت با ابلاغ مقام معظم رهبری این است که مردم به ۲ گروه تقسیم می‌شوند.

به گفته رئیس سازمان خصوصی سازی مشمولان در حال حاضر می‌توانند با استفاده از کد ملی خود به سامانه سهام عدالت www.samanese.ir مراجعه کنند و سهام شرکت‌های سهام عدالت را به مالکیت خود در بیاورند.


بیشتر بخوانید: سهام عدالت خود را چگونه آزاد کنیم؟ + آموزش تصویری 


طرح توزیع سهام عدالت در کشورمان از سال ۱۳۸۵ آغاز و بر اساس آن مالکیت بخشی از سهام تعدادی از کارخانه‌های و بنگاه‌های دولتی به گروه‌هایی از شهروندان کشورمان منتقل شد. تا پیش از این مالکان این سهام حق فروش سهام خود و دریافت سود را تا ده سال یعنی ۱۳۹۵ نداشتند.


بیشتر بخوانید: کدام شرکت‌ها در سبد سهام عدالت قرار دارند؟ 


حال برای بسیاری از جاماندگان این سهام در روزهایی که بازار سرمایه بیش از پیش رونق گرفته است این سوال مطرح است که «سهام عدالت» چیست؟ و چگونه می‌توان مالکیت آن را به دست آورد؟

تعریف سهام عدالت

منظور از سهام عدالت، فروش تسهیلات بخشی از سهام شرکت‌های دولتی معین، به اقشار پایین درآمدی جامعه است. شاید بتوان آن را نوعی یارانه غیر مستقیم خواند. این طرح در دولت نهم اجرایی شد و در میان طرح‌های اقتصادی دولتی در جهت بهبود رفاه و حمایت از اقشار کم‌درآمد جامعه و فقرا، بیشتر موردتوجه بوده است.

فرایند شکل‌گیری سهام عدالت

پیش از اجرایی شدن طرح سهام عدالت، روند خصوصی‌سازی در کشور به کندی پیش می‌رفت اما ارزش سهام عدالت در همان مرحله اول دو هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان بود. در سال ۱۳۸۵ پس از شکل‌گیری تفسیر جدیدی از اصل ۴۴ قانون اساسی، دولت توانست تا ۸۰ درصد سهام کارخانه‌ها، بنگاه‌های بزرگ دولتی را به بخش خصوصی و تعاونی واگذار کند. این سهام شامل شرکت‌های بزرگ نظیر خودروسازی‌ها، فولاد، معادن، بیمه، بانک، هواپیمایی، کشتیرانی، نیروگاه‌ها، مخابرات و نفت گاز بود.

سهام عدالت

سهام عدالت

اختصاص سهام عدالت به اقشار مختلف 

برای شروع فرآیند اختصاص سهام عدالت به اقشار مختلف جامعه، در مرحله اول افراد مشمول مشخص شدند؛ و با انجام دهک بندی ۶ دهک جمعیتی کشور از پایین‌ترین درآمد به بالا (در حدود ۴۲ میلیون نفر) مشخص شدند.

پس از مشخص شدن دهک‌های مختلف، یک شرکت دولتی به زیرمجموعه سازمان خصوصی‌سازی تحت عنوان شرکت کارگزاری سهام عدالت اضافه شد. بدین ترتیب شرکت‌های تعاونی عدالت شهرستانی در کلیه شهرستان‌های کشور به تعداد ۳۳۷ شرکت و شرکت سرمایه‌گذاری استانی در هر استان متشکل از شرکت‌های تعاونی در کلیه استان‌های کشور درمجموع به تعداد ۳۰ شرکت سرمایه‌گذاری، تأسیس شد.

مشمولان مرحله اول واگذاری سهام عدالت چه کسانی بودند؟

در مرحله اول واگذاری این سهام، سهام عدالت به برخی از افراد تحت پوشش کمیته امداد، سازمان بهزیستی و رزمندگان بیکار فاقد شغل تقسیم شد و برگه‌هایی به عنوان برگه سهام عدالت نیز به مشمولان این طرح داده شد. ارزش این برگه‌ها در ابتدا ۵۰۰ هزار تومان سهام بود که بعد به یک‌میلیون تومان افزایش یافت.

مشمولان سهام عدالت چه کسانی هستند؟

مددجویان کمیته امداد امام خمینی و سازمان بهزیستی: گروه تخفیف‌دار محسوب می‌شوند
روستاییان و عشایر: سود عملکرد سهام خود را دریافت کرده‌اند.
کارگران فصلی ساختمانی: آن‌ها هم‌سود مربوط به عملکرد سهام خود را گرفته‌اند.
گروه سایر اقشار: گروه‌های کم‌جمعیت مانند خبرنگاران، زنان سرپرست خانوار، طلاب، خادمان مساجد هستند که آن‌ها هم‌سود عملکرد خود را دریافت کرده‌اند.
گروه کارمندان و بازنشستگان دولتی، دستگاه‌های عمومی و بازنشستگان کشوری و لشکری هستند.

چگونه سهام عدالت خود را استعلام کنیم؟

افراد برای استعلام سهام عدالت خود، لازم است وارد سایت www.samanese.ir شوند و با واردکردن کد ملی و پر کردن اطلاعات شخصی، در صورت تعلق، برگه سهام خود را مشاهده کنیم:

در این برگه سهام، ۷ ردیف مشاهده می‌گردد که شامل ارزش سهام تخصیصی اولیه با توجه به بعد خانوار، مجموع مبالغ دریافت شده توسط دولت از محل سود سهام، سود پرداخت‌شده نقدی، ارزش اقساط تسویه شده، بهره‌مندی از تخفیف دو دهک اول، باقی‌مانده ارزش اولیه سهام تخصیصی، دارایی مشمول (ارزش اسمی سهام متعلق به مشمول) است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۶۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۳ ۱۵ مرداد ۱۳۹۹
با بی عدالتی تمام و بدون نظارت. اول کارمندانی که حقوقشان بالا بود یا افراد نظامی معلم ها و... که امنیت شغلی دارن از کارگرها و قشر اسیپذیرتر جامعه مهم تر بود آیا. ما که رفتیم اینقدر مبهم راهنمایی کردند که گیجمون کردند بعدشم گفتند برین خبرتون میکنیم. بعد هم چند سال کاملا مبهم که خیلی ها قیدش زدن ولی دمتون گرم شاید 80درصد حق یک عده‌ای پایمال شد و به بعضیا که نیازی نبود داده شد. لعنت به این سهام بی‌عدالتی که برا ما بدبخت بیچاره ها بیشتر گرونی و تورم درست کردین.
Iran (Islamic Republic of)
جواد
۰۲:۱۱ ۰۲ مرداد ۱۳۹۹
به کارمندها بازنشسته معلم ها وغیره چرا دادن در صورتی گه کارگرها خیلی خیلی واجب تر از اونها بودن اخه این عدالته؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
Amir
۱۵:۴۹ ۲۴ خرداد ۱۳۹۹
خب پس اینا که شغل آزاد دارن چی میشه هستن کسایی که مستحق دریافت نبودن ولی گرفتن
Iran (Islamic Republic of)
محمدرضا
۱۵:۳۲ ۲۴ خرداد ۱۳۹۹
مگه اسمش عدالت نیست پس چرا به همه ندادن خیلی از میلیارد ها هستن که سهام عدالت دارن ولی ما که قشر متوسط و ضعیف جامعه هستیم که باید بیشتر بدن ندادن....
Iran (Islamic Republic of)
زهرا
۱۴:۴۶ ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
کمال ناعدالتی این سهام عدالت باید به همه مردم ایران تعلق میگرفت .آدم هست میلیاردر ولی سهام عدالت داره
Iran (Islamic Republic of)
حمید رضا
۰۷:۳۸ ۱۶ خرداد ۱۳۹۹
این سهام عدالت هست یا سهام بی عدالتی ؟ منی که کارگر هستم و ماهی یک میلیون درامد دارم سهام عدالت ندارم . اونوقت اون کارمندی که ماهی 7 میلیون حقوق داره سهام عدالت داره . چرا ؟!!!! خیلی ها دهک های بالای جامعه هستند و سهام عدالت دارند و خیلی از دهک های پایین ندارند !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۰ ۱۵ خرداد ۱۳۹۹
واقعا زشته حق ما رو خوردین دادین به یه عده دیگه اسمشو میزارید عدالت منی که تو هزینه خورد و خوراکم هم موندم سهام عدالت ندارم رئیسم که حق و حقوق منو نمیده و میلیاردر سهام خیانت گرفته بله سهام خیانت من که ازتون نمی گذرم
Iran (Islamic Republic of)
علیاینکه
۱۹:۲۵ ۱۲ خرداد ۱۳۹۹
اینکه اسمشو گذاشتن سهام عدالت چرا باید عده ای داشته باشند وعده ای نداشته باشند آیا انهایی که ندارند ایرانی نیستندما عضوکمیته امدادهستیم اماسهام عدالت نداریم .کجای این سهام عدالته چرامردم رابه دودسته تقسیم میکنید حداقل انتظاراینوداشتیم کسانی که عضوکمیته امدادیا مربوط به دهکهای پایین جامعه هستندوسهام عدالت ندارند دوباره بتونن ثبت نام کنند.
Iran (Islamic Republic of)
مرتضی باقری خ
۰۰:۱۴ ۱۲ خرداد ۱۳۹۹
بازنشسته تأمین اجتماعی از سال 1390 که در سالهای قبل ثبت نام کردم. ولی بعلت کار کردن در شهر جویبار نتوانستم برای رفتن به تنکابن جهت دریافت سهام عدالت اقدام کنم.
Iran (Islamic Republic of)
افشارها
۰۱:۵۴ ۱۱ خرداد ۱۳۹۹
سلام
بنده مددجوی کمیته امداد هستم ولی ارزش سهام عدالتم کمتر از یک میلیون تومان (۸۲۴ هزار تومان) است که تقاضای بررسی دارم
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۰۰:۴۷ ۱۰ خرداد ۱۳۹۹
مگر میشود گروه زیادی که مستحق هم هستند سهام عدالت نگرفتند هیچ مسئولی هم جواب گوش نیست پناه بر خدا
Canada
ناشناس
۱۹:۳۱ ۰۹ خرداد ۱۳۹۹
سلام وعرض خسته نباشید شوهر من بازنشسته هست با۳ تا بچه کرا یه نشین هستم موقع ثبت نام هرچی شوهرم رفت برای ثبت نام گفتن هنوز نوبت شما نشده برای کمیته امداد وبهزیستی هست دیگه خبری از ثبت سهام عدالت نشد الان واقعا ما وخیلی امثال ما هستند که احتیاج دارند وسهامی ندارند ولی بعضی افراد با داشتن مسکن وشغل خوب دارای سعام عدالت هستند به نظر شما این سهام عدالت واقعا تقسیمش عدالت هست وثبت نام جدید بزارید که این سهام عدالت شامل همه بشه ممنونم
Iran (Islamic Republic of)
راضیه اسکوهی
۱۲:۱۸ ۰۸ خرداد ۱۳۹۹
خدا ازتون نگذره که این سهام بی عدالتی رو به اونایی میدین که نیاز ندارن و ما رو جلو بچه ها مون خجالت زده میکنید توی این کشور نه مسلمونی هست نه عدالت بعد میگن بچه بیارید در حالی که ما هیچ جوابی برای به عدالتی و ظلمی که به بچه ها مون میشه نداریم
Iran (Islamic Republic of)
علی علی پور
۲۳:۰۶ ۰۵ خرداد ۱۳۹۹
چرا سهام من ثبت نشوده
Iran (Islamic Republic of)
یا علی
۱۴:۲۷ ۰۵ خرداد ۱۳۹۹
به نظرمن این سهام بی عدالتی رو به ۵۰ میلیون نفر به قول خودشون ندادن فکر میکنم ۵۰میلیون سهام رو به ۱۰میلیون بیشتر ندادن ۴۰میلیون بقیه رو بین مستحقین آقازاده تقسیم کردن من که تواین دولت عدالتی ندیدم
United States of America
ناشناس
۰۷:۵۲ ۰۳ خرداد ۱۳۹۹
لطفاً قبل از آزاد شدن سهام ناعدالت به هر کد ملی جا مانده این سهام تخصیص بدین ، تا اقشار ضعیف طعم واقعی عدالت رو حداقل در این یک مورد بچسند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۶ ۰۳ خرداد ۱۳۹۹
این چه عدالتیه که پدر من بازنشسته اس و فقط حقوق تامین اجتماعی رو میگیره ولی این سهام رو نداریم؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۱۴ ۰۲ خرداد ۱۳۹۹
من موقع ثبت نام نه پولی داشتم نه خانه ای که هنوزمهیچی ندارم من نمیدونم چرایکی هست که بهترین درامدوسرمایه داره سهام تعلق گرفته ولی به من که یه اپاسی هم نداشتم نه این چه جور عدالتیه که اسمشوگذاشتن سهام عدالت
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۵:۵۳ ۰۱ خرداد ۱۳۹۹
چرا برای کارمندان دولت که در فاه هستند مشمول سهام عدالت هستند ولی کارگران کارخانجات هیچ حقی بر ان ندارند؟
Iran (Islamic Republic of)
تیرداد
۱۵:۱۰ ۰۱ خرداد ۱۳۹۹
زمانی که ثبت نام میکردند من برای یه شرکت از اول صبح ساعت 5 تا شب ساعت 9 کار میکردیم و برای این مملکت جاده سازی میکردیم و از همه جا بی خبر . حتی پدرم هم اسم من و خونوادم را ننوشت و برای خودشو و برادر کوچکم ثبت نام کرده .
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۰۰:۳۴ ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹
با سلام اسم سهام عدالت را عوض کنید چون اگر عدالت بود به همه میدادن من بیکارم و سهام عدالت هم ندارم.این چه عدالتیه همش، الکی
Iran (Islamic Republic of)
غریب در وطن
۱۸:۵۱ ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۹
مستمری بگیر تامین اجتماعی هستم با حداقل حقوق اما نه یارانه معیشت دارم نه سهام عدالت
فقط موندم این چه عدالتی هست که کسانی را اطرافم می شناسم با درآمد عالی و ....ولی این سهام را دارند
بخدا بی انصافی
به خدا بی عدالتیه
Iran (Islamic Republic of)
حسین برزنونی
۰۲:۳۲ ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۹
چرابه ما قشر کم درامد و کارگر تعلق نمی گیرد
Iran (Islamic Republic of)
ﻣﺤﻤﺪ ﺣﺴﻦ
۰۱:۰۳ ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۹
ﭼﺮا ﺳﻬﺎﻡ ﻋﺪاﻟﺖ ﺭا ﻣﺜﻞ ﻳﺎﺭاﻧﻪ اﺯ ﺳﺮﭘﺮﺳﺖ ﻫﻤﮕﻲ ﺛﺒﺖ ﻧﺎﻡ ﻧﺸﺪ ﺗﺎ ﺑﻌﺪﺑﮕﻮﻳﻨﺪ ﺑﻪ ﺷﻤﺎ ﺗﻌﻠﻖ ﻣﻲ ﮔﻴﺮﺩ ﻳﺎ ﻧﻤﻲ ﮔﻴﺮﺩ
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۱:۲۲ ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۹
سلام چرافکری به حال جامانده های سهام عدالت نمیکنین به خدا ماهم گرفتاریم تورو خدا این پیام ها رو به گوش مسولین برسونین
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۲۱:۳۹ ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۹
سلام چرا درباره جا ماندگان سهام عدالت هیجی در خبرهاتون نمیگید چرا از کسانی که در دولت هستن سوالات مردم را نمیپرسید که جواب این همه مردم که نگرفتن واین سهام میتونه زندگی رو براشون عوض کنه واز این فلاکت دربیان رو بدن
Iran (Islamic Republic of)
امیری حسینی
۰۱:۳۲ ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۹
لطفا برای جامانده ها (بازنشسته)وغیره هم فکری بکنید اگر عدالتی هست
Iran (Islamic Republic of)
امیری حسینی
۰۰:۳۹ ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۹
لطفا برای جامانده ها (بازنشسته)وغیره هم فکری بکنید اگر عدالتی هست
Iran (Islamic Republic of)
بازنشسته فرهنگي
۱۴:۳۹ ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۹
مادر بنده يك معلم بازنشسته است كه ٣٠ سال براي فرزندان اين مملكت زحمت كشيد و ١٥ سال پيش بازنشسته شد و سرپرست فرزندان خود بود به لطف عدالت در اين كشور سال ٩٣ يارانه ما قطع شد الان هم كه به پيشنهاد يكي از همكاران قديمي اش كه با هم اين سهام به ظاهر عدالت و در اصل بي عدالتي را ثبت نام كرده بودند به سايت مراجعه كرديم با پيغام اين سهام شامل شما نميشود مواجه ميشويم افسوس به حال اين مملكت و دولت كه عدالتش بي عدالتي است براي يك بازنشسته سرپرست با حقوق دو ميليون تومان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۶ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹
کجاش عدالته من کارگر ساختمانیم دوبار هم سال 89ثبت نام کردم بهم تعلق نگرفت ،،،چرا؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
میثم
۱۱:۴۹ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹
سهام بی عدالتی . چطور تو بحث بسته معیشتی میتونستن بفهمن چه کسانی ماشین دارن خونه دارند و حساب بانکی پر پول دارند یا کارمند رسمیه دولت با حقوق بالا هستند ولی بحث سهام به امثال ما که کارگریم و هیچ کدام از این موارد رو نداریم تعلق نگرفت یعنی یه استعلام ساده اینقدر مشکله یا اصلا دولت و حاکمیت براش اهمیتی نداره که چه کسانی قشر ضعیف هستند و در حقشون بی عدالتی شده . بعد میان میگن که آزادسازی سهام باعث نقدینگی و تورم میشه . یعنی به ما تعلق نگرفته هیچ از اونطرف گرانی هم میشه و باید تو این جهنم دست و پا بزنیم. دیگه چه بلایی مونده سر قشر کارگر بیارین .
Iran (Islamic Republic of)
محبوبه عبداللهی
۲۳:۰۳ ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۹
با عرض سلام،من سهام عدالت ثبت نام کردم ،شماره شبا هم دادم،ولی هنوز سود سهام دریافت نکردم،چرا؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ویشکاسوقه
۱۱:۳۱ ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۹
همین را می دانم که اطرافیان ما که از لحاظ مالی وضعیت خوبی داشتند مشمول این سهام شدند ولی ما که مستاجر و فاقد درآمد بودیم مشهمول این سهام نشدیم. واقعا می شود اسم این طرح را سهام عدالت و از بین بردن شکاف طبقاتی گذاشت؟
Iran (Islamic Republic of)
علی اوسط جعفری
۰۱:۰۰ ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۹
سلام من هنوز سهام عدالت ثبت نام نکردم چرا به ما بنا یت بدهند همه چند دور گرفتن من باید کجا ثبت نام کنم
Iran (Islamic Republic of)
Soheils
۲۳:۱۷ ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۹
با سلام.میخواستم بپرسم که اگر مالکیت خصوصی بصورت مستقیم رو انتخاب کنیم برای ما در اینده مشکلی پیش نمیاد؟من اصلا از سهام سردر نمیارم.
Iran (Islamic Republic of)
محمد ایرانزاد
۱۰:۴۴ ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۹
سلام من پدرم ۱۵ سال پیش یه برگه 500 هزارتومانی
سهام عدالت بهم داد
اصلا هم هیجا ازش استفاده نکردم
الان تو سایت میزنم ..میگه شما جزو این سهام داران نیستید
میشه بگید باید چیکار کنم؟
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۲۲:۱۸ ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۹
جا ماندگان سهام هم ملت ایران هستن فکری بکنید
Iran (Islamic Republic of)
مسعود
۲۰:۴۰ ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۹
سلام تکلیف کارگرانی که اسمشان در سامانه سهام عدالت ثبت نشده چیست؟ در همان زمان ثبت نام اسامی کارکنان ادارات و مشخصات آنها توسط فرمانداری ها جمع آوری شد تا در سامانه سهام عدالت ثبت شود ولی اینکار انجام نشد تکلیف این افراد چیه؟
Iran (Islamic Republic of)
طاهری
۱۷:۱۲ ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۹
من تحت پوشش کمیته هستم تا به حال سهام عدالت دریافت نکرده ام چرا؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۳ ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۹
اون زمان هم مثل حالا ما مستأجر بودیم و بیکار. صاحب خانمون هم حقوق بازنشستگی میگرفت هم دو تا کرایه از مستأجراش ، سهام عدالت و سبد کالا به اون تعلق گرفت اما به ما نه . هرچی هم پیامک فرستادیم جواب اومد مشمول ... نمی باشید . سهام عدالت!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۳ ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۹
اون زمان هم مثل حالا ما مستأجر بودیم و بیکار. صاحب خانمون هم حقوق بازنشستگی میگرفت هم دو تا کرایه از مستأجراش ، سهام عدالت و سبد کالا به اون تعلق گرفت اما به ما نه . هرچی هم پیامک فرستادیم جواب اومد مشمول ... نمی باشید . سهام عدالت!!!
Iran (Islamic Republic of)
منیره طلایی
۱۴:۳۳ ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۹
چرا به من بدبخت؟سرپرستم؟درامدی ندارم؟بیوه هستم؟یه دخترم دارم؟تعلق نگرفته
بابااینم پارتی بازی؟
Iran (Islamic Republic of)
منیره طلایی
۱۴:۲۱ ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۹
پس چرا؟به من که سرپرستم تعلق نگرفت؟ندادن
Iran (Islamic Republic of)
نصرت الله رجبزاده
۱۱:۳۰ ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۹
اسم ما قبلا بوده ولی الان نیست
Iran (Islamic Republic of)
...
۰۲:۱۵ ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۹
ماخانواده‌ کارگرهستیم سهام نداریم وجزقشرکم درآمدیم
Netherlands
Az
۰۰:۳۷ ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۹
بما هیچی تعلق نمیگیره نمیدونم چرا میگن پولدارین
پولداریم ولی خودمون نمیدونیم نه معیشت نه سهام عدالت
Netherlands
اعظم
۰۰:۳۲ ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۹
لطفا دوباره نام نویسی کنین مام هیچ کدوممون نداریم ده سال پیش اصلا نمیدونستیم اینو تکلیف چیه اخه
Netherlands
رضا
۰۰:۲۹ ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۹
ما ثبت نام نکردیم نه کارمند بودیم نه باز نشسته نه کارگر ساختمانی که ثبت ناممون کنن تکلیف ما چیه پس دوباره باید ثبت نام میکردن یبار گفتنا تموم شد چه عدالتیه دقیقا
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی
۲۲:۲۴ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۹
سهام عدالت خوردنی یا پوشیدنی گیر ما که نیومد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۰ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۹
س من 23 سالم ازدواج کردم کارگرم پول زیادی هم ندارم این سهام چیه ایا پول دیگری میدم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۷ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۹
من خودم قبل از ازدواجم سال 88 که با خانواده بودم سهام عدالت ثبت نام کرده بودم و دارم ولی خانمم سهام نداره یه فکری به حال بقیه هم بکنید تا بتونن ثبت نام کنن،علی برکت الله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۸ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۹
اگر این سهام عدالت هست، از مسئولین امر واقعا تقاضا داریم هر چه زودتر جاماندگان از سهام رو ثبت نام کنند و سهام عدالت عادلانه بین همه تقسیم بشه. 10 سال پیش اقشار خاصی رو ثبت نام کردند و به بقیه گفتند شامل حال شما نمی شود. چرا؟ قرار بود در مراحل بعدی، بقیه هم ثبت نام شوند اما هرگز چنین اتفاقی نیفتاد. چرا؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۵ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۹
چه سهام عدالتی

فقط کمیته امداد
بهزیستی
روستاییان ثروتمند
روستاییان فقیر
بازنشسته ها پول داره
بازنشسته های فقیر
طلاب
خبرنگاران
شاغلان فقیر
شاغلان ثروتمند
جانبازان فقیر
جانبازان ثروتمند
تعلق گرفت

اما به حاشیه شهر ها که اغلب بدسرپرست هستند و.زیر پوشش هیج جا نیستند تعلق نگرفت

به راننده ساده که پدر من باشد ،،،هر سه ماه بیمه رانندگی به تامین اجتماعی میداد و خانواده اش ،،تعلق نگرفت،،الان ایشان حقوق بگیر بازنشسته هستند از تامین اجتماعی،،

حاشیه شهر ها که اغلب آسیب اجتماعی دارند ،،،و بد سرپرست و زیر هیچ نهاد و ارگان نیستند ،،،،تعلق نگرفت
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۰:۴۲ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۹
من روش غیرمستقیم را انتخاب کرد ولی الان پشیممان شدم و میخواهم ویرایش کنم...چرا امکان ویرایش وجود ندارد؟ مگر گناه کبیره کردیم؟ فک نمی کنم امکان ویرایش اطلاعات برای کاربر حق گزافی باشد. کنکور و انتخاب رشته با آن عظمت امکان ویرایش دارد اینکه دیگر سهام خودمان است و بباید بتوانیم ویرایش کنیم.
Iran (Islamic Republic of)
منتقد
۱۰:۲۳ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۹
از ناعدالتی این سهم همین بس که به کارگر های تامین اجتماعی تعلق نگرفت ولی به کارمند های بانک تعلق گرفت
Iran (Islamic Republic of)
م
۰۲:۳۷ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۹
33 سالم هست.
نه خانه نه ماشین نه پس انداز
لنگ پول برای ازدواج هستم.
سهام به اصطلاح عدالت هم به من تعلق نگرفته!!!
اللهم عجل لولیک الفرج
Iran (Islamic Republic of)
بهزادریگی
۱۴:۴۶ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۹
لطفن
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۰۲:۲۹ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۹
سلام مبازنشسته هستم زمان ثبت نام سهام عدالت اداره ماسهل انگاری کرد ومارا ثبت نام نکرد لطفا به فکرماهم باشید باتشکرحسین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۶ ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۹
ای بابا چه سهام عدالتی،فقط تو یه زمانی اعلام کردن و ثبت نام کردن، دیگه هیچ ثبت نامی درکار نبود.کدوم عدالت سهام عدالت یعنی به همه تعلق بگیره و ثبت نام بشه،مگراینکه یه عده واقعا وضع خوبی داشته باشن و واقعا احتیاجی نداشته باشن.لطفا دوباره ثبت نام کنید بقیه رو.
Iran (Islamic Republic of)
محسن دهقان زاده
۲۳:۰۰ ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۹
برای ثبت نام چکار باید کرد ما که ثبت نام نکردم جزءاین ملت نیستیم چند ساله منتظر اعلام ثبت نام جدیدیم ولی عدالتی در کار نیست
Iran (Islamic Republic of)
کهیازی
۲۲:۳۶ ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۹
سلام اسم این سهام عدالت است ولی اینکه یک عده این سهام را دارند ویک عده ندارند کاملا بی عدالتی است وتفاوت بین افراد یک مملکت میباشدونمونه بارز ظلم است همه افراد یک کشور باید از عدالت یکسان برخوردار باشند
Iran (Islamic Republic of)
امین
۱۷:۲۶ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۹
عدالت به معنای تقسیم مساوی نیست بلکه در امور اقتصادی کمک به افراد فقیر جامعه عین عدالت است
Iran (Islamic Republic of)
ب
۲۲:۱۳ ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۹
آن آقا میگه چرا ثبت نام نکردن باید اطلاع داشته باشه فرا خوان صنفی بود مثلاً تاکسی رانی یا کارگر لوازم خانگی وخیلیا دیگه شامل نمیشد ندانسته کامنت دفاع نگزارید در فکر باشید به آن بنده خدا هم داده بشه من دارم میگرم شما هم دارید میگیرد اعتراض بکنیم تا آنها هم بگیرن.
Iran (Islamic Republic of)
بیژن
۲۲:۰۷ ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۹
چرا این عدالت برای خیلیا تبدیل به سهام عدالت نشد خیلیا سهام به آنها تعلق نگرفت؟ حالا من و خانواده من سهام بگیرن آن بند خداها سر خورده بشند واقعا به این عدالت.
Sweden
ناشناس
۲۱:۳۵ ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۹
در این کشور، هر کمکی بخواد بشه، یا به اعضای کمیته امداد و بهزیستی میشه (که البته حقشونه و حرفی نیست)، یا به کارمند و بازنشسته، یا به ایثارگر و آزاده. بقیه ی مردم که اکثریت جمعیت ایران هستن و جزو هیچ کدوم از این گروه ها نیستن، و صورت شون رو با سیلی خ نگه میدارن باید چیکار کنن؟
هرچی میشه، یه ادایی دارن.
یارانه فلان میخوان بدن، میگن عضو کمیته امداد هستی؟ کارمند هستی؟
یارانه کرونایی میخوان بدن، میگن عضو کمیته امداد هستی؟
وام کمک به مشاغل متضرر از کرونا میخوان بدن، اصلا معلوم نیست چی میگن.
سهام عدالت میخواستن بدن، گفتن کارمند هستی؟ عضو کمیته امداد هستی؟ بازنشسته هستی؟
ما مردم، ما بقیه ی مردم که اکثریت هم هستیم، چیکار کنیم؟
چرا انقدر نادیده گرفته میشیم؟
Iran (Islamic Republic of)
زینب
۲۱:۰۴ ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۹
سهام بی عدالتی به پولدارا دادن به فقرا ندادن اخ کدوم عدالت من مستاجرم هیچی تو این مملکت ندارم گفتن مشمول نمیشید ولی به همه پولدارا که کلی ملک مال دارن تعلق گرفته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۸ ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۹
آقایون جا مونده ۱۰سال پیش کجا بودید که الان موقع خوردن رسیدید
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۵:۳۵ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۹
حالا چرا تو ناراحتی؟مگه قراره از سهم تو بدن به جامونده ها که ناراحتی.خدا رحم کرده که تو مسئول نشدی جایی.وگرنه یه دونه سهمم به هیچکس نمیدادی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۲ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۹
زشته بابا خجالت بکش با این حرف زدنت،بهتر که تو چیزی نشی تو زندگیت که خیلی بیخــــــــــــــــــودی!!
Iran (Islamic Republic of)
روح اله ردکا
۱۹:۲۲ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۹
ببین جیره خور دولت توچیکاره ای که بخودت اجازه میدی اینجوری با ی عده زحمت کش دربدر صحبت کنی.ده سال پیش هم مثل الان دنبال ی لقمه نون بودیم.مثل تو که پول مفت دولت میخوری
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۰ ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۹
بسیار پیگیری کردیم از نمایندگان مجلس استمداد کردیم ولی می گفتن شامل شما نمیشه چون حقوق بگیر و صاحب خونه نیستید!!!
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۷:۱۰ ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۹
الان کارمندان و حقوق بگیران دولت وضع مالیشون از همه قشرها بهتره همیشه حقوق دارن وام دارن مسکن و .....تعلق میگیره سهام عدالت و خیلی موارد دیگه ولی مردم دیگه نه این چه عدالتی هستش جمع کنید بسات تزویر

و ریا
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۲:۱۱ ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۹
من کارمندم فقط یه حقوق دارم .کرایه نشینم.همه حقوقم میره برای کرایه و قسط.
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۷:۰۳ ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۹
هیچ وقت عادلانه تقسیم نکردید خیلی ها وضعیت مالی خوبی دارند چون تو محله های پایین شهر هستن یا عضو کمیته وبهزیستی شدن با دوز کلک دارن سهام میگیرن و خیلیها که واقعا نیازمند هستن نمیگیرن از این موارد زیاد هستن مثل مسکن مهر
Iran (Islamic Republic of)
عنایتاله
۱۶:۱۸ ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۹
سلام...آیا به نظر شما‌مسیولین خبر ندارند که خیلی از ابن مردم گرفتار سهامی دریافت نکرد ه اند...پس بدانید که عادل نیستند و معنی عدالت را نمی دانند...صبح تا شب در این ماه مبارک دم از عدالت علی (ع) میزنند وهمه کارها با یک دستور حل میشه ولی عدالتی نیست.....
United States of America
Mmn
۱۵:۴۲ ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۹
اسمش فقط عدالته وگرنه بویی از عدالت توش نیست
من سال ۸۵ خودم همه اطرافیان و ثبت نام کردم و همینطور خودم و
اما الان فقط به دوتا از داداشام و دوتا برادر خانومام که از قضا وضع مالیشون از بقیه بهترهم هست تعلق گرفته معنی عدالت و فهمیدیم بالاخره
United States of America
ناشناس
۱۵:۴۲ ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۹
اسمش فقط عدالته
Iran (Islamic Republic of)
Sadegh
۱۵:۰۲ ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۹
سلام
واگزاری سهام عدالت یعنی چی چرا باید اینتوری بشه این کار به سود مردم هست یا نه
حتما باید سهام به اسم خودمون بشه مگه تا حالا به اسم خودمون نبوده
Iran (Islamic Republic of)
احمداکبری
۱۳:۵۹ ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۹
آیا به سهام آزاد شده سود تعلق نمیگیرد؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۰ ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۹
این چیه سایتی؟؟ وارد سایت ک میشم میزنه کدامنیتی اشتباه است درحالی ک درست میزنم اصلا نمیتونم وارد سایت بشم مشکل چیه واقعاااااااااا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۳ ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۹
به نظر من این عین بی عدالتی هستش
پس افراد تحت پوشش تامین اجتماعی چی میشند ؟
افرادی که شغل آزاد دارند چی میشند؟
فقظ دولت به فکر کارکنان و بازنشستگان خودش هست بقیه هیچ
تمام کسانی که استخدام رسمی شرکتهای دولتی و وابسته به آن و نیروهای نظامی بودند جا نمونده اند ولی کارگران بخش خصوصی چرا
مگه اونها مال این مملکت نیستند که همه جا حقشون ضایع میشه؟
این از سهام عدالت و اونم از طرح معیشت بنزین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۳ ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۹
خواهش میکنم دوباره ثبت نام کنید برای سهام عدالت ما سه خانواده هستیم که هیچ کدام سهام عدالت نداریم
Iran (Islamic Republic of)
زهرا
۱۱:۴۳ ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۹
سلام من هم زن سرپرست خانوار هستم ودرسال ۹۶ بازنشست شدم استعلام کردم جزو دارندگان سهام عدالت نیستم سوالم این هست که چرا جزو مشمولین نیستم
United States of America
کارمند
۱۱:۳۹ ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۹
من یه خانم هستم و کارمند دولت زمان ثبت نام سهام عدالت مشخصات همسر و فرزندم را هم خواستند ولی فقط برای خودم برگه سهام صادر شد در واقع برای اعضای خانواده خانم های کارمند این ثبت نام انجام نگرفت .چون همسرم کارمند نبوده و بیمه تامین اجتماعی هم نداشت این سهام به او و فرزندم تعلق نگرفت .
در همان زمان پیگیری کردم ولی گفتند این افراد نمی‌توانند ثبت نام کنند چرا را نمیدانم
Iran (Islamic Republic of)
جواد
۱۱:۰۶ ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۹
لطفا برای افراد جا مانده فکری بکنن
Iran (Islamic Republic of)
زهرا
۱۰:۴۲ ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۹
سلام از کجا باید فهمید سهام عدالت ثبت نام شده ایم وچه شرکتی
Iran (Islamic Republic of)
طاهر
۱۰:۱۴ ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۹
سلام ما همه کارگر پیمانکار هستیم...سهام عدالت بما ندادند....چرا....هر سال توی سایت میرم بسته است...اقا به فکر ما هم باشید... ....یا همه را حذف کنید...
Iran (Islamic Republic of)
اسماعیل
۰۹:۱۷ ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۹
سلام من یک خانواده 4 نفری هستیم واز قشر کم درآمد کشور هستیم چرا سایت بسته است وما نمی توانیم ثپت نام کنیم این عدالت کجاست یک فکری به حال ما بکنید خاهشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۰ ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۹
سلام عدالت چگونه است که سهام عدالت به کارمندان بانک دادندولی من که معلول وفقیرهستم به من تعلق نگرفته است ایااین عدالت است
Iran (Islamic Republic of)
پویا یوسف زاده
۰۷:۲۲ ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۹
هر کسی به نوعی در حوزه خبره و دستش به جایی بنده لطف کنه پوشش بده اگه قراره اسمش عدالت باشه باید شامل همه باشه مثل یارانه به هر ایرانی نیازمند تعلق بگیره این که با آزاد سازی باعث افزایش تورم بشه و فقط سودش نصیب یه عده بشه ودودش نصیب اکثریت نیازمند واقعا انسانی نیست وکار بی ملاحظه وبی فکریه دولتمردان ما واقعا باید به فکر ثبت نام از عموم باشند تا معنای عدالت محقق بشه در غیر اینصورت به آیه آیه های قرآن قسم مصداق بارز بی عدالتیه
Iran (Islamic Republic of)
M
۰۶:۰۹ ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۹
سلام. من هم از این سهام بی عدالت جا ماندم ولی ناراحت نیستم. چون قیامت بتونم چیزی برای گفتن در پیشگاه خدا برای بی عدالتی این بنده های بی شعورش داشته باشم. نصف مردم از این سهام بی بهره ماندن بعد...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۰۴ ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۹
عزیزان که پیام گذاشتین اینقدم هلا هلا نیست اون زمان اختیاری بوده قانون داشته ملت ثبت نام کردن اگرم بعضی ها دچار مشکل بودند همون زمان باید پیگیر میشدند حالا که ارزش پیدا کرده طلبکار شدید خوب شما هم طبق قانون عمل کنین هی سهام بی عدالت یعنی چی ما هر کی رو خداییش دیدیم گرفته مستحق بوده هر کی هم نگرفته کوتاهی خودش بوده
Iran (Islamic Republic of)
روح اله ردکا
۱۹:۳۰ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۹
بشما چه ربطی داره.شاه بخشیده شاهقلی نمیبخشه.توهم ی جیره خور مفت خوری که اشناهات نبودن حالا یجا توجوبی چیزی مرده بودی.توچرامیسوزی ازارث پدرت که نمیخان بدن ازسهم توکه نمیخان ب بقیه بدن خودت سیری فکر گرسنه ها وبدبختا نیستی
Iran (Islamic Republic of)
جواد
۲۳:۵۷ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۹
ماکوتاهی نکردیم کسی به ما سهام نداد انگارما ایرانی نیستیم این سهام بی عدالتی است بعد هم به تو ربطی نداره توکه گرفتی چکار به بقیه داری
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۸ ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۹
عزیز دل من یک کارگرم که بیمه تامین اجتماعی دارم. دارای 2 فرزند و مستأجرم. آن زمان خیلی تلاش کردم که ثبت نام کنم ولی به قشر کارگر تعلق نگرفت. گفتم که خودتو ناراحت نکنی عزیز دلم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۲۱ ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۹
ثبت نام شده ام چند سال قبل یک دفعه هم سوددریافت نموده امراهنمایی میخوام
Iran (Islamic Republic of)
ابن رسول
۰۳:۰۲ ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۹
خوب اون سال پول نداشتیم و در کل اونایی که به هر دلیلی ثبت نام نکردن ، چرا باید جوری باشه که نتوانیم ثبت نام کنیم
مگه این سهام عدااااااااااااااااااااالت مال همه نیست!؟
Iran (Islamic Republic of)
..
۰۲:۴۷ ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۹
عزیزانی که سهام عدالت ثبت نام نکرده اند وندارن غصه نخورن من هم چن سال پیش ثبت نام کردم یعنی خودشون اس دادن رفتم سه ساعت صف وایستادم کارامو انجام دادم یه هزینه ای هم پرداخت کردم شماره شبا دادم یعنی مدارکم کامله کامله ،افسوس از یک ریال پول،نگران نباشید من نگرفتم شماهم اگه ثبت نام میکردید نمیگرفتید پس بی خیال
Iran (Islamic Republic of)
یه بنده خدا
۰۲:۱۳ ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۹
الان شما دقیقا به چی میگین عدالت ؟ من با بیماری صعب العلاج و داشتن همسر و دو فرزند فقط 480 تومن در ماه از کمیته امداد حقوق میگیرم ولی سهام عدالت ندارم ولی دور و بریهام با حقوق ماهی 5 میلیون سهام عدالت دارن ؟ این کجاش عدالته ؟ چرا دیگه ثبت نام نمیکنن ؟ حداقل کسایی که عضو کمیته امداد و بهزیستی هستن لیاقت دارن که این سهام که اسمش عدالته رو بگیرن . کی میتونه با 480 هزار تومن خرج یک ماه یه خانواده 4 نره رو بده ؟
Iran (Islamic Republic of)
مرضیه کیوانی طرقی
۰۱:۵۱ ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۹
چراسودسهام عدالت ماروندادن؟؟؟
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
امیر
۰۱:۲۵ ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۹
با سلام , بعضی از مردم به دلایل مختلف موفق به ثبت نام و دریافت سهام عدالت نشده اند اما متاسفانه تا کنون علیرغم گذشت این همه سال دولت و سازمان خصوصی سازی هیچگاه امکان ثبت نام مجدد را برای این گروه فراهم ننموده اند و در حال حاضر هم این دسته امکان خرید سهام 2 میلیونی را ندارند لطفا در این زمینه و امکان ثبت نام جدید افراد که تا کنون هیچ سهامی نداشته اند از مجموعه دولت و سازمان خصوصی سازی پیگیری فرمائید
با تشکر
Iran (Islamic Republic of)
محمدرضا زمانپور
۰۱:۲۲ ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۹
سلام یسوال داشتم لطفاً میخواستم بدونم چرال من بعد از ده سال ک در یشرکت کارگر بودم بعد از بیکار کردن من با دوتا بچه اون زمان بیکار بودم ک سهام عدالت میدادن و بعد هم بیمه سلامت داشتم چون نمیتونستم تامین اجتماعی هزینه بدم چرا این سهام عدالت به ما تعلق نگرفت من و خانمم خیلی رفتیم دنبالش ولی نشد این عدالت نیست واقعاً متاسفم واسه هر کی ک بگه عدالت هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۰۴ ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۹
باسلام
ان زمان ما از کارگران فصلی باسابقه شش سال کارگری همرا بیمه تامین اجتماعی اقدام به ثبت نام سهام عدالت کردیم رفتیم نتیجه پیکری کنم سهام عدالت رو با کستاخی کارمندان واگذار کننده سهام عدالت روبه رو شدیم که میگفتن حق اعتراض ندارید ایا انصاف است همه کارمندان دولت مشمول سهام شدن کارگران تامین اجتماعی رو رد کنن این سهام حق الناس است.
Iran (Islamic Republic of)
فاطمه
۰۰:۳۳ ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۹
سلام لطفا کاری کنید که سهام‌ عدالت را هرکسی‌ بامهرو‌ امضای خودش ثبت‌ نام کنه چون سهام و شناسنامه ومدراکم‌ را دزدیدن
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۰۰:۲۸ ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۹
بنده یک زن هستم و مورد ضرب وشتم وزور‌ خانواده هستم هیچ حقی بهم نمیدن لطفا لغوکنید‌ راه‌ خدا
Iran (Islamic Republic of)
مصطفی بازوبندی
۰۰:۲۱ ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۹
باسلام وتبرییک بمناسبت فرارسیدن ماه میهمانی خدا من یک دختر که سال ۹۴بدنیا اومده وسهام هم نداره آیا ثبت نام جدید دارید برای سهام عدالت ممنون و متشکر از زحمات دولت مردان عزیز کشورمان
Iran (Islamic Republic of)
سمیه
۰۰:۰۸ ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۹
من سال ۸۵ بیمه نبودم . بیکار بودم . بد بخت بودم . به نور چشمی ها سهام عدالت را دادند ولی به من ندادند. این سهام بی عدالتی است . لطفا قسمتان میدم‌این پیام را منتشر و پیگیری کنید . ما هم ایرانی هستیم و قشر متوسط هستیم .
Iran (Islamic Republic of)
قادر مددی۴
۰۰:۰۵ ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۹
۴نفر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۰ ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۹
ایا میتونیم سهام عدالتمونوبرداشت کنیم؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۰ ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۹
14 سال پیش سهام عدالت ثبت نام بود و مدام اعلام میکردن بیایین ثبت نام کنین.کسی نه این قضیه باور داشت و خیلی ها اعتنا نکردن.حالا شدن کاسه داغ تر از آش که این چه سهام عدالتیه.خندم میگیره به خاطر بی اعتنایی ملت و بعد طلبکار شدن از این و اون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۵ ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۹
شما یا واقعا نمی دونی یا خودتو زدی به ندونستن. کافیه توی همین خبر، مشمولان سهام عدالت رو ببینی تا بدونی چرا یه عده ناراضین. چون مشمول نبودن و ثبت نام نشدن. حالا دیگه خنده ات نگیره، گریه ات بگیره! راستی اگه به خودتون هم تعلق نمی گرفت، اینجوری حرف می زدی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
سیامک
۱۴:۰۰ ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۹
خواهشن با عرض پوزش
اینقدر چرت و پرت نگو من یه مسافر کش شخصی هستم که هرچی در میارم خرج ماشینم میکنم هیچ گونه بیمه ایی هم ندارم از همون اول رفتم دنبالش اسمم با یه بچم همون موقع تو لیست اولیه بود گفتن برو خبرت میکنیم بعد چند سال رفتیم بازم گفتن برو خبرت میکنیم باز چند سال بعد رفتیم گفتن سایتش بسته هست باز شد ثبتنامت میکنیم و تا الان همینجوره
نه عزیزم اینو بدون تو کشور ایران هیچ چیز ۱۰۰ درصد اجرا نمیشه هر طرحی میاد کلا ۵۰ درصدش اجرا میشه و ادمهای بدبخت جا می مونن

خدا رهبر عزیزمون رو حفظ کنه و ان شا الله دولتی کاملا عادل نصیبمون بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۸ ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۹
به ما که همون موقع هم ندادن,با اینکه کارگرم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۱ ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۹
کسانی که بیمه تامین اجتماعی داشتند را ثبت نام نمی کردند. فقط کارگران فصلی و ... جهت اطلاع که از خنده نمیری
۱۲۳
آخرین اخبار