اجرای بیش از ۸۳ میلیارد ریال از نیات واقفان یزدی

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان یزد گفت: مجموع اجرای نیات موقوفات متصرفی استان در سال ۹۸، بیش از ۸۳ میلیارد ریال بوده است.

اجرای بیش از ۸۳ میلیارد ریال از نیات واقفان یزدیحجت الاسلام مجید کرمی معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان یزد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، گفت: سال گذشته بیش از ۸۳ میلیارد ریال از محل عواید موقوفات تحت تصرف اوقاف استان یزد بر اساس نظر واقفان، در قالب طرح‌ها و مناسبت‌های مختلف هزینه شده است.

او افزود: در این مدت ۳۳ میلیارد ریال از عواید موقوفات با نیت‌های مذهبی؛ صرف روضه خوانی، اطعام فقرا و نیازمندان، عزاداری، تعزیه خوانی، افطاری و برپایی مراسم ولادت ائمه شد.

حجت الاسلام کرمی، وقف را گره گشای برخی مشکات جامعه دانست و اظهارداشت: در زمینه امور خیریه‌ای همچون دستگیری از فقرا، تسهیل در ازدواج، کمک به بیماران، فراهم کردن زمینه تحصیل گروه‌های هدف و ... ۲۵ میلیارد ریال از محل درآمد موقوفات مرتبط هزینه شده است.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان یزد ادامه داد: همچنین یک میلیارد ریال از محل عواید موقوفات مرتبط با حوزه اجتماعی، به هزینه‌های مربوط به حسینیه ها، آب انبار‌ها و مباحث بهداشتی اختصاص داده شد.

او تصریح کرد: درسال ۹۸ همچنین برای امور مربوط به مساجد، مدارس علوم دینی و طلاب حوزه‌های علمیه به ترتیب یک میلیارد ریال و دو میلیارد ریال از محل درآمد موقوفات متصرفی استان یزد هزینه شده است.

حجت الاسلام کرمی افزود: یک میلیارد ریال نیز صرف مخارج عتبات عالیات از قبیل بازسازی، طلاب حوزه علمیه نجف، روشنایی قبور، خدام و ... شده است.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان یزد در پایان اظهارداشت: در این مدت سه میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال نیز صرف هزینه‌های عمرانی، خدام و برگزاری مراسم مذهبی در آستان مقدس امامزادگان استان یزد گشته است.

استان یزد در مجموع دارای ۱۳ هزار موقوفه با قریب به ۴۵ هزار رقبه است.

انتهای پیام/ غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار