ماجرای ترخیص تعدادی از دکل‌های حفاری چیست؟

مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران درخصوص مطالب منتشره در سایت‌های خبری، خبرگزاری‌ها و فضای مجازی مبنی بر ترخیص تعدادی از دکل‌های حفاری توضیحاتی ارائه داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، سید عبداله موسوی مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران در واکنش به انتشار مطالبی در برخی سایت‌های خبری، خبرگزاری‌ها و انعکاس در فضای مجازی در زمینه ترخیص تعدادی از دکل‌های حفاری این شرکت، گفت: در زمان حاضر ناوگان حفاری خشکی و دریایی این شرکت در ۶ استان نفتخیز کشور مشغول و آماده عملیات حفر چاه‌های نفت و گاز و ارائه خدمات فنی و مهندسی بر اساس برنامه‌های صنعت نفت هستند.

او اظهار داشت: گردش کار در شرکت ملی حفاری ایران با توجه به نیاز‌های صنعت نفت کشور به صورت موافقت نامه، انعقاد قرارداد، پروژه‌ای و مشارکتی صورت می‌پذیرد و اصولا پایان یک پروژه، آغاز قرار داد جدید، تغییر کارفرماها، توقف عملیاتی دکل‌های حفاری و کاریابی آن‌ها در سایر پروژه‌ها امری طبیعی و این روند در ۴۰ سال گذشته استمرار داشته است.

موسوی افزود: ارائه آمار‌های واقعی و منطبق بر واقعیت و مقایسه درست آن، اولین گام در اطلاع رسانی صحیح به مخاطبان هوشمند است و انتظار می‌رفت که رسانه‌ها با ارتباط و پرسش از مسئولان شرکت در انعکاس واقعیت‌ها دقت بیشتری به عمل آورند.

مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران با بیان اینکه صنعت حفاری، مهمترین حلقه زنجیره فرآیند تولید در بحث ایجاد ظرفیت‌های جدید، توسعه مخازن نفت و گاز و حفظ و نگهداشت تولید است، بیان کرد: بر همین اساس، این شرکت به عنوان زیر مجموعه شرکت ملی نفت ایران در ۴ دهه گذشته با وجود محدودیت‌ها و تحریم‌های ظالمانه، توانمندی‌های خود را به اثبات رسانده و پاسخگوی نیاز‌های صنعت نفت کشور بوده است.

این مقام مسئول ادامه داد: ماهیت کار در صنعت حفاری منطبق بر نیاز بازار و رقابت است و این شرکت نیز با توجه به تغییر شرایط کار در شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب و شروع طرح موسوم به توسعه ۲۸ مخزن، برنامه‌های خود را با برنامه‌های صنعت نفت تطبیق داده تا با همکاری و مشارکت در قرارداد‌های مربوط به این طرح در قالب عقد قرارداد، تفاهمنامه و مشارکت نامه با شرکت‌های بخش خصوصی و همچنین حضور در قرارداد‌های EPD حضوری فعال داشته باشد.

موسوی اظهار داشت: مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران و مقامات استان خوزستان تاکید دارند که در تغییر برنامه‌های توسعه مخازن نفت و گاز، دکل‌های حفاری طبق روال قبل بکارگیری و هیچگونه مشکلی برای کارکنان شریف و زحمتکش این شرکت پیش نیاید که تاکنون نیز احدی بیکار نشده و حقوق و مزایای مجموعه کارکنان اعم از رسمی، قراردادی و پیمانکاری به موقع و به طور مستمر پرداخت گردیده است.

او اذعان داشت: در شرایط فعلی بازار نفت و تحریم‌های ظالمانه موافق انتشار مطالب با هدف و انگیزه خاص به قصد زیر سوال بردن مقامات وزارت نفت و ایجاد نگرانی برای کارکنان و خانواده‌های شرکت ملی حفاری ایران نیستیم و از رسانه‌های محترم انتظار می‌رود با نگاهی ژرف و به دور از بازی‌های سیاسی با نقد منصفانه و نگاه حرفه‌ای صنعت نفت را یاری دهند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار