جهادگری از جنس کتاب و فرهنگ

بعداز شیوع کرونا در کشور و تعطیلی کتابخانه ها، تازه شروع فعالیت خیلی از نیروی جهادی کشور بود .

به  گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛  فرهاد دوستی مسئول پایگاه بسیج کارمندی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه، بیش از ۷۰ روز است که بصورت جهادی قدم در این راه نهاده است او معتقد است جهاد مسیری بی پایان است و با همکاری تعدادی از فعالین فرهنگی و جهادی استان با تشکیل گروه جهاد علیه بیماری به کمک هم استانی‌های خود آمده است.

فرهاد دوستی، دبیر ستاد مردمی جهاد علیه بیماری از تقویت فاز‌های جدید عملیات جهاد علیه بیماری خبر داد و گفت: یکی از مهم‌ترین مسائلی که برای ستاد جهاد علیه بیماری، در کنار گره گشایی از کار مبتلایان به بیماری کرونا وجود داشت این بود که روح معنوی مردم در این ایام تقویت شود.

دوستی گفت: ما در کنار پویش هر هیئت یک محله و عملیات‌های ضدعفونی  توسط هیئات مذهبی استان با حمایت از پویش‌های مختلف در زمینه کتاب و کتاب خوانی سعی کردیم تا حدی نقش خود را در این زمینه ایفا کنیم.

فرهاد دوستی ادامه داد: در زمینه کودک و نوجوان شاید جزء معدود استان‌هایی باشیم که ورود جدی به این عرصه داشته ایم و با برگزاری مسابقات نقاشی، کتابخوانی، آموزش بازی و قصه گویی دوستان ما به این مبحث هم ورود داشته اند که البته در کنار آن مرکز مشاوره تلفنی برای خانواده نیز راه اندازی شده است.

او گفت: مشاورین در دو شیفت صبح و عصر در مرکز مشاوره چتر آرامش، پاسخگوی همشهریان عزیز هستند البته در زمینه کودک و نیاز به حمایت بیشتر حس می‌شود و با توجه به اینکه تجربه‌ای نو را در پیش رو داریم قطعا برای آینده برنامه ریزی‌های وسیع تری صورت خواهد گرفت. در همین زمینه کانال @azhameraang در تمام شبکه‌های اجتماعی در زمینه آموزش بازی‌های کودکانه در خدمت همشهریان عزیز خواهد بود.

دبیر ستاد مردمی جهاد علیه بیماری افزود: طرح‌های ذبح قربانی در چند فاز، سازماندهی شبکه‌های مردمی در محلات جهت شناسایی و حمایت از محرومین و راه اندازی و حمایت از کارگاه‌های تولیدی ماسک و دستکش و… از دیگر توفیقات این ستاد مردمی است.

او گفت: علاوه بر توزیع گوشت‌های نذری خود ستاد در بین فقرا، با همراهی هیئات مذهبی استان و مجموعه‌های خیریه تعداد زیادی گوسفند ذبح و بین فقرای شناسایی شده توزیع کردند که با راه افتادن پویش کنارتم همسایه توسط رابطین محلات این مهم نظام بهتری پیدا کرده است و تا پایان ماه مبارک رمضان ادامه خواهد داشت که لبیکی به فرمان مقام معظم رهبری در موضوع کمک مومنانه خواهد بود.

او گفت: با فرمان مقام معظم رهبری (مدظله) برای ایجاد همدلی و رزمایش کمک مومنانه، ستاد جهاد علیه بیماری در این زمینه ورود جدی داشته است و با فعالین فرهنگی استان در ستاد جهاد علیه بیماری با دوستان در حال مشورت هستیم تا بهترین گزینه‌ها انتخاب شوند.

او افزود: در حوزه‌های تولید ماسک و دستکش با نو آوری دوستان جهادگر توانستیم دستگاه تولید دستکش را بومی سازی کنیم و با ساده‌ترین تجهیزات کار تولید را انجام داده ایم همچنین در زمینه خیریه و محرومیت زدایی نیز فعالیت‌های خوبی به همت دوستان جهادگر صورت گرفته که شامل توزیع ۱۴۰ میلیون تومان کارت هدیه در بین کودکان کار، راه اندازی کارگاه تولیدی جهت اشتغال پایدار آسیب دیدگان کرونا و… بوده است.

انتهای  پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار