لایروبی ۱۱ کیلومتر از کانال‌های منتهی به تالاب‌های نقده

رییس اداره حفاظت محیط زیست نقده گفت: ۱۱ کیلومتر از مسیر کانال‌ها و زهکش‌های منتهی به تالاب‌های این شهرستان لایروبی شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از  ارومیه،اکبر محمدیان رییس اداره حفاظت محیط زیست نقده با اشاره به لایروبی ۱۱ کیلومتر از کانال‌های منتهی به تالاب‌های نقده گفت: این اقدام در راستای آبرسانی مطلوب به تالاب‌های بین‌المللی «یادگارلو» و «درگه‌سنگی» و تالاب‌های فصلی «آق‌قلعه» و «سولدوز»، افزایش آبگیری تالاب‌های این شهرستان و احیای کامل آنها در راستای حفظ اکوسیستم و محیط زیست نقده انجام شده و ادامه خواهد داشت.

رییس اداره حفاظت محیط زیست نقده  اضافه کرد: هم‌اکنون هفت تالاب فصلی و دایمی در نقده وجود دارد که سالانه بیش از پنج هزار قطعه انواع پرندگان مهاجر و بومی در آن زندگی می‌کنند.

او  اظهار داشت: این تالاب به علت وضعیت مطلوب و امنیت مناسب به یکی از استراحتگاه‌ها و زیستگاه‌های مهم پرندگان در شمال‌غرب کشور تبدیل شده و همه‌ساله پذیرای شمار زیادی از انواع پرندگان مهاجری است که در مسیر پرواز خود وارد این تالاب می‌شوند.

محمدیان بیان کرد: شرایط مناسب تالاب‌های این شهرستان در سال جاری باعث حضور هزاران قطعه انواع پرندگان آبزی و کنارآبزی مهاجر و بومی شده که برای نخستین بار در میان آنها صدها قطعه پرنده کمیاب و نادر از جمله اردک سرسفید و اردک مرمری نیز دیده شده است.

انتهای پیام/ن م 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.