نجات جان دختر ۲۰ ساله با جداسازی توده ۲.۵ کیلوگرمی از قفسه سینه و ریه

فوق تخصص جراحی قفسه سینه در بیمارستان علی ابن ابی طالب (ع) زاهدان گفت: در یک عمل جراحی نادر توده‌ای بزرگ از قفسه سینه و ریه دختر ۲۰ ساله خارج و او از مرگ حتمی نجات یافت.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، یوسف یوسفی فوق تخصص جراحی قفسه سینه در بیمارستان علی ابن ابی طالب (ع) زاهدان گفت: بیمار خانمی است که با شکایت تنگی نفس به بیمارستان مراجعه کرده بود بعد از انجام مراحل تشخیصی متوجه توده‌ای بزرگ در قفسه سینه بیمار شدیم.

او افزود: متاسفانه این توده به قدری بزرگ شده بود که به روی قلب، آئورت و ریه بیمار به شدت فشار آورده بود تا حدی که بیمار قادر به تنفس معمولی هم نبود.

به گفته این پزشک فوق تخصص جراحی قفسه سینه (Thorax) توراکس، پس از مطرح کردن مشکل بیمار در کمیسیون جراحی که شامل گروه جراحی توراکس، گروه بیهوشی و گروه داخلی ریه بود تصمیم به عمل بیمار گرفتیم.

پزشک معالج با پیچیده خواندن روند انجام این عمل جراحی گفت: بیمار بعد از طی مراحل سخت بیهوشی که توسط کادر مجرب بیهوشی به سرپرستی دکتر شهرام برجیان انجام شد مورد عمل جراحی فوق تخصصی قفسه سینه قرار گرفت و خوشبختانه توانستیم توده‌ای به بزرگی ۲ کیلوگرم و به قطر ۲۰ سانتیمتر را پس از جدا کردن از قلب، ریه و آئورت از قفسه سینه خارج نمائیم.

به گفته دکتر یوسفی این عمل ۷ ساعت به طول انجامید و بیمار بعد از انجام عمل به بخش مراقبت‌های ویژه (ICU) این بیمارستان منتقل شد و خوشبختانه در حال حاضر حال عمومی این بیمار مطلوب است.

منبع فارس

انتهای پیام/پ

شایان ذکر است والدین این بیمار ضمن قدردانی از تیم پزشکی به خبرنگار ما گفتند: دخترمان نزدیک به دو سال است که درگیر این بیماری شده و ما به شهر‌های تهران شیراز و حتی یزد مراجعه کردیم که متاسفانه عمل جراحی و درمان بیمار به سرانجام نرسید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار