توسعه منطقه ویژه اقتصادی بندر امام در گرو تکمیل پروژه‌های عمرانی

معاون امور عمرانی استانداری خوزستان گفت: احداث و تکمیل پروژه‌های عمرانی در بندر امام خمینی (ره) سبب توسعه در منطقه و استان می‌شود.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، فاضل عبیات معاون امور عمرانی و برنامه ریزی استانداری خوزستان در حاشیه بازدید خود از پروژه‌های احداث رمپ و لوپ تقاطع غیرهمسطح و جاده کمربندی بندر امام خمینی (ره) به آبادان گفت: اجرای پروژه‌های مذکور از اقدامات برجسته سازمان بنادر و دریانوردی طی سال‌های اخیر محسوب می‌شوند.

او با اشاره به اهمیت حمل و نقل ریلی و جاده‌ای و مسیر‌های مواصلاتی در سرعت انتقال کالا از بنادر و نقش مهم بندر امام خمینی (ره) در خوزستان و کشور اظهار داشت: احداث پروژه رمپ و لوپ را با توجه به دخیل بودن دستگاه‌های اجرایی سه گانه بنادر و دریانوردی، راه آهن جنوب و راه و شهرسازی در این پروژه و همجواری با سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی آن را نسبتا پیچیده است.

عبیات تصریح کرد: از آنجا که سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی قصد اجرای پروژه ضروری در کنار این پروژه عمرانی دارد، تداخل‌هایی حاصل شده که با هماهنگی بین بخشی و تبادل نظر بین دستگاه‌های مذکور این ناهماهنگی‌ها برطرف شده و امیدوارم به زودی طی یک سال آینده شاهد بهره برداری از آن خواهیم بود.

معاون برنامه ریزی و امور عمرانی استانداری خوزستان با اشاره به پیشرفت ۵۲ درصدی مسیر جاده کمربندی بندر امام خمینی (ره) به آبادان بیان داشت: اجرای این پروژه در بستر باتلاقی انجام می‌شود، سخت و دشوار است، اما علیرغم این شرایط این میزان پیشرفت مطلوب است، امیدواریم با اتمام کامل احداث این جاده به طول ۵/۸ کیلومتر زمینه تأثیر مثبت بر رونق و معیشیت ساکنان منطقه فراهم آید.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.