داورزنی: تکلیف سرمربی تیم ملی والیبال تا تیر ماه مشخص می‌شود

رئیس فدراسیون والیبال گفت: قطعا تلاش می‌کنیم تا پایان تیر ماه تکلیف سرمربی تیم ملی را مشخص کنیم.

به گزارش خبرنگار توپ و تور گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، محمدرضا داورزنی رئیس فدراسیون والیبال در حاشیه نشست امروز هم اندیشی بیان کرد: قطعا تا اواخر تیرماه سرمربی تیم ملی والیبال انتخاب می‌شود تا عملکرد ملی پوشان را زیر نظر بگیرد.

او گفت: جلسه امروز به جهت هم‌اندیشی برای انتخاب سرمربی تیم ملی والیبال بود. زمانی که از مشارکت برای گرفتن تصمیم استفاده شود در اجرا هم عملی‌تر خواهد بود.

داورزنی عنوان کرد: در ۳ دهه گذشته، والیبال ایران مربیان مختلفی را تجربه کرده است. اکنون والیبال ایران در دنیا حرف زیادی برای گفتن دارد و انتظارات مردم از این رشته جهانی است.

او اظهار کرد: در رده نوجوانان و جوانان با مربیان وطنی توانسته ایم در جهان عناوین بزرگی را کسب کنیم. فدراسیون والیبال برای انتخاب مربی داخلی باید بررسی‌های لازم را انجام دهد، چرا که این مربی قرار است هدایت تیم در المپیک را عهده دار باشد. از این فرصت باید استفاده کرد تا بهترین گزینه مورد نظر چه داخلی و چه خارجی را برای هدایت تیم ملی والیبال انتخاب کرد.

رئیس فدراسیون والیبال در ادامه اظهار کرد: انتظارات از رشته والیبال بسیار بالا است. اگر مربی ایرانی ویژگی‌های لازم را برای حضور در المپیک داشته باشد از گزینه داخلی استفاده می‌کنیم. برخی کشور‌ها از جمله ژاپن از مربی داخلی و خارجی در کنار هم استفاده می‌کنند که این مورد را نیز بررسی خواهیم کرد. اگر لازم باشد از مربی خارجی برای تقویت ضعف‌های دانشی استفاده می‌کنیم.

او بیان کرد: تعداد زیادی از ملی پوشان ما لژیونر هستند که باید شرایط آن‌ها را برای آغاز اردو در نظر بگیریم.


بیشتربخوانید:آغاز نشست هم‌اندیشی مربیان و کارشناسان والیبال کشور


داورزنی درباره زمان برگزاری لیگ والیبال گفت: لیگ داخلی را از شهریور ماه آغاز می‌کنیم تا هفته‌ای یک بازی برگزار شود. اگر ستاد مبارزه با کرونا اجازه بدهد بازیکنان تمرینات خود را از اواخر خرداد ماه آغاز خواهند کرد. فکر می‌کنم تمرینات والیبال ساحلی زودتر از سالن آغاز خواهد شد چرا که مسابقات در فضای باز برگزار می‌شود. با عادی شدن شرایط تمرینات به زودی آغاز خواهد شد.

او در ادامه عنوان کرد: بعضی از رویداد‌های بین المللی والیبال که تعویق افتاده است از شهوریور ماه آغاز خواهد شد. در تقویم جدید و احتمالی کنفدراسیون آسیا ایران میزبان رقابت‌های جوانان آسیا در ۲۰ شهریور ماه است. همچنین رقابت‌های نوجوانان آسیا در نوامبر برگزار خواهد شد.

او درباره انتخاب داخلی برای هدایت تیم ملی والیبال بیان کرد: اداره کردن تیم ملی در سطح جهانی کار سختی است و همچنیان در حال ارزیابی هستیم. ما باید شرایط رشد مربیان ایرانی را فراهم کنیم تا همانند بازیکنان کشورمان جزو بهترین‌های جهان قرار بگیرند.

او در پایان درباره تامین منابع مالی مربی خارجی اظهار کرد: منابع مالی همیشه حرف اول را نمی‌زند، اما اگر ببینیم حضور مربی خارجی بتواند ایران را روی سکو المپیک ببرد ارز لازم را فراهم می‌کنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار