در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

کشاورزان هشدار‌های هواشناسی را جدی بگیرند

حقیقت گفت: با توجه به روند افزایش دما، به گلخانه‌داران توصیه می‌شود که هوادهی را در گلخانه‌های خود انجام دهند.

مسعود حقیقت مدیرکل شبکه پایش هواشناسی کشاورزی در گفت‌وگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، از افزایش نسبی دما در اکثر مناطق کشور خبر داد و گفت: امروز آسمان اکثر مناطق کشور صاف، همراه با افزایش نسبی دما پیش‌بینی می‌شود.

او افزود: روز سه شنبه با ورود سامانه جدید بارشی از شمال غرب و غرب، بارش در این مناطق آغاز می‌شود.

حقیقت ادامه داد: روز چهارشنبه با تقویت سامانه بارشی در خیلی از مناطق جنوب غرب، دامنه‌های البرز، دامنه‌های زاگرس و نیمه غربی سواحل غربی دریای خزر بارش باران شروع می‌شود.

مدیرکل شبکه پایش هواشناسی کشاورزی طی توصیه‌ای به کشاورزان گفت: با توجه به روند افزایش دما به کشاورزان توصیه می‌شود که هوادهی را در گلخانه‌های خود انجام دهند.

او افزود: با توجه به بارش باران و وزش باد، به عشایر استان‌های خراسان شمالی و رضوی توصیه می‌شود که مراقب برخورد صاعقه باشند.

مدیرکل شبکه پایش هواشناسی کشاورزی در توصیه‌ای دیگر به نوغانداران برخی استان‌ها گفت: چندسالی است که در استان‌های خراسان شمالی، خراسان رضوی و گلستان صنعت نوغانداری رواج یافته است، از این رو به نوغانداران این استان‌ها توصیه می‌شود که هر چه سریع‌تر به تهیه نوغان اقدام کنند تا مراحل پرورش نوغان به گرما برخورد نکند.

به گفته حقیقت، پرورش دهندگان ماهی در البرز و زاگرس مراقب برخورد صاعقه باشند، چرا که صاعقه در کمیت پرورش بچه ماهی تاثیر گذار است.

رشد ۳۳ درصدی بارش نسبت به دوره بلندمدت

مدیرکل شبکه پایش هواشناسی درباره آخرین وضعیت بارش کشور گفت: از ابتدای سال زراعی مجموع بارش کشور ۲۷۶.۱ میلی‌متر بوده است.

او ادامه داد: بنابر آمار تاکنون ۱۱۹ درصد بارش یک سال زراعی تامین شده است.

حقیقت در پایان تصریح کرد: از ابتدای سال زراعی جدید تاکنون تمامی استان‌ها به جز چهار محال و بختیاری، کرمانشاه و سیستان و بلوچستان بارش‌های نرمال دریافت کرده‌اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ر ف
۰۱:۵۵ ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۹
من به روستاییان وکشاورزان تعظیم میکنم که اگر انها کشت وکار وگاو وگوسفندو....پرورش نمیدادند دنیا فلج میشد حتی پولدارترین انسان اگر هیچ روستایی نبود نمتوانست زندگی کند چون ادم برای زنده ماندن نیاز باه ابو نان ومواد غذایی شیر. ماست سبزیو...غیره داشت از سوی دیگر پیغمبر چوپان بود. یعقوب و.... پس بیایید مسخره روستایی نکنید سلیمانی که با شهادتش بشریت را بیدار کرد والگو شده بچه روستایی بود
آخرین اخبار