جزئیات جدید از اختلاس در پرونده صندوق ذخیره فرهنگیان / ردپای آقازاده‌ها در پرونده مشخص شد

رئیس کمیته تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان از بازگشت بخشی از مبالغ اختلاس شده به صندوق ذخیره فرهنگیان خبر داد .

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، جبار کوچکی‌نژاد رئیس کمیته تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان، با بیان اینکه بیش از ۲۰ متهم از جمله تعدادی از آقازاده‌ها در ماجرای اختلاس صندوق ذخیره فرهنگیان دست داشتند که بازداشت و مجازات هم شدند اظهار داشت: بخشی از مبالغ اختلاس شده که رقم دقیق آن در اختیار قوه قضاییه است به صندوق ذخیره فرهنگیان برگشت.

رئیس کمیته تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان با بیان اینکه مراحل تحقیق و بررسی اختلاس انجام شده از این صندوق در نیمه‌های سال ۹۸ به پایان رسید و پرونده جهت پیگیری تحویل قوه قضائیه شد عنوان کرد: تا به امروز بسیاری از افراد مرتبط و متخلفان در دادگاه پاسخگو بودند و تعداد زیادی از آنان هم در زندان به سر می‌برند.

کوچکی‌نژاد با تأکید بر اینکه سرنخ اختلاس از صندوق ذخیره فرهنگیان پیچیده و گسترده است و ابعاد آن همچنان ادامه دارد تصریح کرد: ریشه بسیاری از مفاسد که در جاهای دیگر بودند و در افراد صاحب قدرت نفوذ داشتند در پرونده اختلاس از صندوق ذخیره فرهنگیان قابل ردیابی است و قوه قضائیه هم مرحله به مرحله ماجرا را پیگیری می‌کند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس همکاری خوب بخش پولی و بانکی قوه قضاییه با کمیته تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان را مورد اشاره قرار داد و گفت: احکام سنگینی برای متهمان این پرونده صادر شده است که همگی نتیجه پیگیری گزارشاتی است که از مجلس به قوه قضاییه ارسال و به خوبی بررسی شد.

او در پاسخ به این پرسش که رقم دقیق مبالغی که به صندوق بازگشته چقدر است افزود: رقم دقیق مبالغ بازگشته شده در اختیار قوه قضاییه است؛ از طرفی بخشی از این مبالغ متعلق به سپرده‌های فرهنگیان در صندوق ذخیره به عنوان سهام‌دار در بانک سرمایه و بخشی دیگر هم متعلق به اعتبارات موجود در خود صندوق بوده است.


بیشتر بخوانید: فرزندانی که پدران خود را به سقوط کشاندند


نماینده مردم رشت در مجلس با تأکید بر لزوم تغییر ساختار صندوق ذخیره فرهنگیان به نفع صاحبان اصلی آن اظهار داشت:‌ روزی که این صندوق شکل گرفت برخی آقایان آن را به ملک شخصی خود تبدیل کرده و با انحصارطلبی مدیریتی حتی اجازه ورود و نظارت بازرسی کل کشور و دیوان محاسبات را نیز به داخل مجموعه ندادند.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.