گزارش/

ضد عفونی مداوم بار‌های مسافران هوایی + فیلم

با توجه به افزایش حجم سفر‌های هوایی ضدعفونی و گند زدایی تمام ناوگان هوایی کشور به عنوان یکی از مهم‌ترین اولویت‌ها در این بخش به شمار می رود.

ضدعفونی تمامی ناوگان کشور همچنان ادامه داردبه گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، ضدعفونی و گند زدایی تمامی ناوگان هوایی کشور به عنوان یکی از مهم‌ترین اولویت‌ها در بخش هوایی کشور به شمار می‌رود همچنین با افزایش حجم سفر‌های هوایی در بخش داخلی اهمیت ضدعفونی ناوگان هوایی و رعایت فاصله گذاری‌های اجتماعی بسیار بیشتر شده است.

بنابر دستورالعمل‌هایی که فرودگاه‌ها برای مقابله با شیوع کرونا رعایت می‌کنند، تمامی تجهیزات فرودگاه، محل عبور و مرور و نیمکت‌ها ضدعفونی می‌شوند و پس از هر عملیات پروازی هواپیما‌ها نیز میکروب‌زدایی و گندزدایی می‌شوند.

در همین زمینه جعفر زاده سخنگوی سازمان هواپیمایی کشور در گفت‌گو با خبرنگار راه و شهرسازی باشگاه خبرنگاران جوان گفته بود ضدعفونی تمامی ناوگان هوایی کشور به طور معمول در دستور کار تمامی شرکت‌های هواپیمایی است و به صورت مدوام این اقدام را انجام می‌دهند.

مطابق دستورالعمل و بخشنامه سلامت سازمان هواپیمایی کشوری اقدام ضد عفونی کردن هواپیما‌ها در راستای کنترل و ایمن‌سازی پرواز‌ها توسط فرودگاه‌های کشور، شرکت‌های هواپیمایی هواپیمایی و شرکت‌های خدمات هندلینگ با نظارت متخصصان وزارت بهداشت و سازمان هواپیمایی انجام می‌شود.

همچنین به صورت مستمر تمامی ناوگان هوایی، تجهیزات هندلینگ، سطوح اماکن عمومی، ترمینال‌ها و محیط‌های عملیاتی فرودگاه‌ها، همچنین ساختمان‌های اداری اعم از سپاه، پلیس، برج مراقبت، ایمنی زمینی، پاویون، انبار‌ها و ... ضدعفونی می‌شود.

گفتنی است غربالگری پرسنل شاغل در فرودگاه‌ها به صورت روزانه انجام می‌شود، تصریح کرد: در ورودی برخی ترمینال‌ها از جمله ترمینال ۲ و ۴ فرودگاه مهرآباد دوربین‌های حرارتی نصب شده است و با شناسایی مسافران مشکوک به بیماری بلافاصله به اورژانس هدایت و از ادامه سفر آنان ممانعت به عمل می‌آید.

اقدامات پیشگیرانه بیماری ویروس کرونا در صنعت هوانوردی توسط سازمان هواپیمایی کشوری با حضور تیم پزشکی هوایی تدوین و در بخشنامه‌ای به شرکت‌های هواپیمایی و فرودگاه‌های کشور ابلاغ شده است و توسط تیم‌های ممیزی سازمان نظارت‌های لازم انجام می‌شود.

براساس دستورالعمل یاد شده وظایف کلی خطوط هوایی، فرودگاه‌های کشور، کارکنان خدمات مسافر، دستورالعمل عملیاتی ویژه کارکنان خدمات پرواز، وظایف خلبانان و کروی پروازی در مواجهه با مسافر مشکوک به بیماری در داخل پرواز، واحد کنترل پرواز، کارکنان خدمات ویژه مسافران و سایر بخش‌ها تشریح شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار