تقدیر از ۵۰۰ معلم نمونه استانی و منطقه‌ای در فارس

همزمان با هفته بزرگداشت مقام معلم از ۵۰۰ معلم نمونه استانی و منطقه‌ای در فارس تقدیر شد که ۱۰۰ نفر از آن‌ها معلم نمونه استانی و ۴۰۰ نفر نیز برگزیده منطقه‌ای هستند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، دبیر ستاد استانی بزرگداشت مقام معلم آموزش و پرورش فارس  ضمن تبریگ هفته بزرگداشت مقام معلم و گرامی داشت یاد و خاطره علامه شهید مطهری، گفت: انتخاب معلمان نمونه بر اساس معیار‌های علمی که برای این امر تدوین و تعریف شده صورت گرفته است.

عبدالرسول احمدی با اشاره به نمونه‌هایی از تلاش و ایثار معلمان برای تداوم امر آموزش در ایام درگیری جامعه با بحران کرونا ویروس، گفت: شما عزیزان در این بحران خوب درخشیدید و این جای افتخاری است برای آموزش و پرورش کشورمان.

او با بیان اینکه "معلم نمی‌تواند نسبت به سرنوشت جامعه و دانش آموزان خود بی تفاوت باشد"گفت: نمونه‌های زیادی از معلمان ما هستند که در این ایام بیکار ننشسته و با استفاده از شیوه‌های مختلف و بکار گیری ابتکار و خلاقیت، با شور و شوق به وظایف خود عمل می‌نمایند.

احمدی افزود: البته عزیزان که وارد این عرصه شده اند نه فقط در عرصه آموزش و پرورش بلکه در عرصه اجتماع و خدمت رسانی به اقشار جامعه نیز خوش درخشیدند که از جمله این ایثار و فداکاری‌ها می‌توان به معلمانی که تمامی دریافت‌های ناچیز خود را هزینه کرده اند تا مواد ضدعفونی تهیه کنند و یا با خرید گوشی تلفن کمک کنند که دانش آموزان بتوانند از شبکه شاد بهره‌مند گردند، اشاره کرد.

دبیر ستاد استانی بزرگداشت مقام معلم آموزش و پرورش فارس، عملکرد معلمان در این ایام را مایه افتخار دانست و گفت: این رویداد اثبات نمود که هیچ چیزنمی تواند مانع کار معلمی شود.

او با اشاره به ابراز نگرانی معلمین از عدم حضور مستمر و فیزیکی خود در مدرسه، گفت: اعتقاد همکاران ما این است که شاید بتوان بخشی از کاستی‌های آموزشی را از طریق فضای مجازی جبران نمود، اما حضور معلم و نقش الگویی و تربیتی آن‌ها می‌تواند در بین دانش آموزان ایفا کند قطعا این خلاء پر نخواهد شد.

احمدی در تشریح چگونگی انتخاب معلمان نمونه نیز گفت: بعد از دریافت شیوه نامه انتخاب معلم برتر، با هماهنگی وزارت و به ابتکار استان شیوه نامه‌ای تدوین شد که به جای معیار‌های قبلی انتخاب معلم نمونه که معلم نقش آنچنانی در آن نداشت، معیار‌ها و ملاک‌های همچون؛ جلوه‌های ایثار معلمی، روش‌های نوین تدریس، کار‌ها و اقدامات الگویی، بحث تحقیق پژوهش و دوره‌های آموزشی در نظر گرفته شد.

معاون پژوهش و برنامه ریزی آموزش نیروی انسانی آموزش و پرورش فارس افزود: بر اساس همین شاخص‌های تدوین شد، اطلاعات دریافتی از مناطق و شهرستان‌ها منجر به این شد که ۱۰۰ نفر از معلمان با امتیاز‌های بالاتر به عنوان معلمین نمونه استانی و ۴۰۰ معلم نیز بر اساس جمعیت هر شهرستان و منطقه به عنوان برگزیده منطقه‌ای معرفی شوند.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار