رئیس کل بانک مرکزی مطرح کرد؛

ضرورت استفاده از اوراق دولتی و عرضه سهام شرکت‌های دولتی در بورس

همتی در اینستاگرامش نوشت: عرضه سهام بنگاه‌ها و اموال مازاد دولت و انتشار مدیریت شده اوراق بدهی، هر دو ضد تورمی هستند.

به گزارش  خبرنگار بانک,بورس و بیمه باشگاه خبرنگاران جوان، عبدالناصر همتی رئیس کل بانک مرکزی  دقایقی پیش در یادداشتی در صفحه شخصی اینستاگرام خود  بر استفاده از اوراق دولتی و عرضه سهام شرکت‌های دولتی در بورس تاکید کرد.


بیشتربخوانید :ادغام بانک‌های نیروی مسلح در پله‌های آخر 


رئیس کل بانک مرکزی در تصویر نوشته منتشر شده در صفحه شخصی اینستاگرامش نوشت:

«تلاش‌های بانک مرکزی  و کمک‌های دولت به همراه تلاش بانک‌ها در بهبود  وضعیت ترازنامه‌های خود, شرایط پولی و ارزی کشور را در وضعیت مناسب تری نسبت به دوسال پیش قرار داده است.

امروز, شرایط بازار سرمایه  امکان خوبی برای  بهبود شرایط تامین مالی در کنار کسری بودجه , از راه عرضه سهام بنگاه‌ها و اموال مازاد  و مهم تر از همه, انتشار هدفمند و مدیریت شده اوراق بدهی, که هر  دو ضدتورمی هستند, فراهم کرده که امید است دولت از آن استفاده کند.

 با توجه به گزارش‌هایی که از فعالیت‌های بخش‌های کشاورزی, صنعت، معدن و  خدمات, به خصوص خدمات مدرن و مبتنی بر دانش و فناوری‌های نوین  می‌رسد, قطعا امسال شاهد تحولات  قابل توجهی در عرصه تولید ملی خواهیم بود. اما باید اذعان کرد که اقتصاد کشورمان روزهای سخت و در عین حال تعیین کننده‌ای را  می‌گذراند  که اطمینان دارم این شرایط  سخت قابل مدیریت است.

شرایط فشار حداکثری  و محدودیت‌های تحریمی  بیش از حد تصور است که شاید بتوان در زمره  جنایت علیه بشریت نامید. منکر برخی از ناکارآمدی ها نیستم  ولی با این همه, نباید  در برآورد موفقیت  ارکان اقتصادی  کشور در مقابله با فشارهای حداکثری دچار اشتباه شویم.

ملت ایران از گردنه سخت تلاطمات گذشته و آنچه بدخواهان از شرایط از تنش بازار ارز, تلاطم در نظام بانکی  و کمبود کالاهای اساسی دنبال می‌کردند, نه تنها حاصل نشده  بلکه وضعیت ایران امروزه  و در حین عبور از بحران کرونا  از بسیاری از کشورها مطمئن تر و آرام تر است. یقینا  ملت بزرگ ایران  با قدرت مشکلات باقی مانده  را نیز پشت سر خواهند گذاشت.»

در ادامه، تصویری از این یادداشت اینستاگرامی را مشاهده می‌کنید:

ضرورت استفاده از اوراق دولتی و عرضه سهام شرکت‌های دولتی در بورس

انتهای پیام/

برچسب ها: بانک مرکزی ، تحریم ، کرونا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار