علی‌نژاد: دلال‌ها می‌خواستند شخص دیگری را به جای اسکوچیچ سرمربی تیم ملی کنند

معاون وزارت ورزش و جوانان گفت: فدراسیون فوتبال در حال مذاکره با اسکوچیچ بود که اسامی مربیان خارجی از سوی دلال‌ها عنوان می‌شد.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، مهدی علی‌نژاد، معاون وزارت ورزش و جوانان، درخصوص پدیده دلالی و نامه اخیر وزارت ورزش برای ورود وزارت اطلاعات به این موضوع بیان کرد: دلالی در ورزش ایران و به ویژه فوتبال چیز جدیدی نیست. دلال‌ها شبکه‌های گسترده‌ای دارند و گاهی در خارج از ایران، با این افراد در ایران در ارتباط دارند. افرادی که در داخل و خارج این کار را انجام می‌دهند، پول‌های کثیفی را به دست می‌آورند.

علی‌نژاد: دلال‌ها می‌خواستند شخص دیگری را به جای اسکوچیچ سرمربی تیم ملی کنند

وزارت ورزش نمی‌تواند به تنهایی از پس دلالی بر بیاید

علی‌نژاد ادامه داد: وزارت ورزش در این چند سال تمام توان خود را برای مبارزه با این موضوع به کار برده است و عزم وزارتخانه، برای مبارزه با این موضوع جدی است. البته وزارت ورزش نمی‌تواند به تنهایی از پس دلالی بر بیاید. در همین راستا وزیر ورزش نامه‌ای را به وزارت اطلاعات نوشته و از دستگاه امنیتی کشور درخواست شده تا به این موضوع ورود کنند و با استفاده از آن‌ها بتوانیم ریشه این پدیده را خشک کنیم.

رد پای دلالی  را در رسانه‌ها، مریبان و مدیران می‌بینیم

وی افزود: البته سامانه‌ای را به زودی راه‌اندازی می‌کنیم که همه افراد جامعه و مربیان فوتبال بتوانند، این موضوعات را اطلاع‌رسانی کنند تا بتوانیم با این موارد برخورد کنیم. به نظر من شبکه دلالی، بسیار پیچیده است. در واقع رد پای این موضوع را در رسانه‌ها، مربیان و مدیران می‌بینیم. با یک شبکه طرف هستیم و نمی‌توانیم افراد خاصی را مدنظر قرار بدهیم. اگر موضوع ساده بود، همین وزارت ورزش به تنهایی برای ریشه‌کن شدن دلالی، قدم بر می‌داشت. اما از آن‌جایی که با یک شبکه روبرو هستیم، نیازمند یک عزم جدی هستیم. یک بخشی از این موضوع هم در باشگاه‌های دولتی وجود داشته است. اما بررسی  اینکه تا چه سطحی آلودگی به‌وجود آمده است، به یک بررسی بیشتر نیاز دارد.

با کمک دستگاه قضایی دلالی ریشه‌کن خواهد شد

علی‌نژاد گفت: بازرسی کل‌کشور و بازرسی وزارت ورزش گزارش‌هایی در این خصوص تا به حال داشته‌اند. به مراجع قضایی این موارد ارسال شده است. مطمئن هستم با کمک دستگاه قضایی این موضوع ریشه‌کن خواهد شد. مدیرانی که در گذشته بی‌دقتی کردند، باید پاسخگو باشند.

جذب خارجی‌ها توسط استقلال و پرسپولیس تا اطلاع ثانوی ممنوع است

وی درباره ۲ باشگاه استقلال و پرسپولیس و نحوه انتخاب اعضای هیئت مدیره این ۲ باشگاه بیان کرد: درباره استقلال و پرسپولیس، تا اطلاع ثانوی جذب بازیکن و مربی خارجی را ممنوع کردیم. افرادی که در گذشته با این ۲ باشگاه قرارداد بسته‌اند، می‌توانند به کارشان ادامه دهند، اما بازیکن و مربی خارجی جدیدی نمی‌شود به این ۲ باشگاه اضافه شود.

علی‌نژاد: دلال‌ها می‌خواستند شخص دیگری را به جای اسکوچیچ سرمربی تیم ملی کنند


بیشتر بخوانید: برنامه فوتبال برتر/ عذرخواهی افشین پیروانی و ادعای زنوزی درباره دلالی سیستماتیک در فوتبال ایران


برخی از دلال‌ها با کمک رسانه‌ها به دنبال سودجویی هستند

علی‌نژاد درباره دلال‌های خارجی و ارتباطات این افراد با برخی سودجویان ایرانی تصریح کرد: این موضوع محوریتش با خارجی‌ها است. ورزشکاران بی‌کیفیتی فقط چند دقیقا بازی کردند و پول‌های خوبی دریافت کرد‌ه‌اند. حتی مربیان خارجی هم داشتیم که این ویژگی را داشته‌اند. فدراسیون فوتبال در حال مذاکره با اسکوچیچ بود که اسامی مربیان خارجی از سوی دلال‌ها عنوان می‌شد. وقتی ریشه‌یابی می‌کردیم، می‌فهمیدیم که سودجویان با کمک برخی رسانه‌ها به دنبال مقاصد خودشان هستند.

او درباره دلال‌های داخلی هم بیان کرد: دلال‌ها که داخلی هستند، اما به دنبال آوردن بازیکن خارجی هستند و قطعا وقتی آن‌ها را ریشه‌یابی کنیم، به نتایج خوبی خواهیم رسید. اعتقاد دارم اگر همه به یکدیگر کمک کنیم، با محوریت وزارت ورزش می‌توانیم این مشکل را ریشه‌کن کنیم.

مبارزه با دلال‌ها فقط مربوط به باشگاه های دولتی نیست

معاون وزارت ورزش، درباره خصوصی‌سازی استقلال و پرسپولیس و احتمال بروز دوباره دلالی در آن‌ها بیان کرد: نامه اخیر وزارت ورزش به وزارت اطلاعات فقط مربوط به باشگاه‌های دولتی نیست. بخش خصوصی را هم شامل خواهد شد و با همه دلال‌هایی که با باشگاه‌های خصوصی هم ارتباط داشتند، برخورد خواهد شد.

نامه وزارت ورزش به وزارت اطلاعات بی‌نظیر و بی‌سابقه است

او درباره میزان امیدواری‌اش برای ریشه‌کن شدن کامل پدیده دلالی در ایران، بیان کرد: وقتی وزیر ورزش به وزیر اطلاعات چنین نامه‌ای می‌زند، تقریبا یک اتفاق بی‌نظیر و بی‌سابقه است. این نشان می‌دهد که عزم جدی برای مبارزه با دلالی به‌وجود آمده است. البته ۱۰ سال پیش هم وزارت اطلاعات به این موضوع ورود کرده بود، اما با خواست خود وزارت اطلاعات بود و پاکسازی خوبی هم صورت گرفت. اما این بار عالی‌ترین مقام ورزش کشور چنین درخواستی کرده و عزم ما کاملا جدی است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار