۲۰۰ میلیارد ریال تسهیلات به ساخت تله کابین یاسوج اختصاص یافت

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد گفت:کمیته برنامه ریزی استان با اختصاص ۲۰۰ میلیارد ریال تسهیلات برای ساخت تله کابین آبشار یاسوج موافقت کرد.

۲۰۰ میلیارد ریال تسهیلات به ساخت تله کابین یاسوج اختصاص یافتبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، مجید صفایی سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد گفت: تابستان امسال از رستوران و برخی زیرساخت های رفاهی و تفریحی پیش بینی شده تله کابین یاسوج بهره برداری می شود.

او به ضرورت توسعه گردشگری در کهگیلویه و بویراحمد اشاره کرد و افزود : ادامه عملیات این طرح پس از حدود هشت سال راکد بودن، با حمایت مسئولان استانی و کشوری دوباره در دستور کار قرار گرفته است.

صفایی افزود: ساخت تله کابین یاسوج نقش مهمی در توسعه گردشگری این شهر دارد.

او گفت: به منظور توسعه صنعت گردشگری از ردیف های ملی اعتبارات سالانه ۱۰ میلیارد ریال اعتباربه جاذبه تاریخی بلاد شاپور اختصاص یافته است.

صفایی ایجاد یک طرح تفریحی و گردشگری در مجاورت سد چم شیر و موزه نفت گچساران را  از دیگر برنامه هایی این نهاد برای توسعه گردشگری استان برشمرد.

عملیات تله کابین یاسوج در مسیری به طول ۱۵۰۰متر حدفاصل ورودی منطقه توریستی آبشار یاسوج تا کوه دوریاب واقع در بالادست پارک جنگلی این شهر پیش بینی و طراحی شده است.

 

 

انتهای پیام/ط

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.