در جلسه شورای شهر تهران انجام شد؛

الزام شهرداری به حفاظت از میراث معماری معاصر پایتخت

اعضای شورای شهر با ۲۰ رای موافق کلیات لایحه الزام شهرداری به ارایه لایحه حفاظت از میراث معماری معاصر را به تصویب رساندند.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان،بررسی طرح الزام شهرداری تهران به ارایه لایحه حفاظت از میراث معماری معاصر شهر تهران در دستور کار دویست و دوازدهمین جلسه علنی شورای شهر تهران که امروز یکشنبه بیست و یکم بهمن ماه برگزار شد قرار گرفت.

درابتدای بررسی این دستور علی اعطا عضو شورای شهر تهران گفت: در طرح جامع تهران در بخشی که درباره حفاظت شهر صحبت می‌کند آمده است، حفاظت از بنا‌های معاصر شامل حفاظت از تمامی آثار ثبت شده و تمامی آثاری که در آینده ثبت می‌شود الزامی است و دخالت در حریم آن غیر قانونی است.

عضو شورای شهر تهران افزود: وقتی فردی درخواست تخریب و نوسازی می‌دهد شهرداری تهران به دلیل ثبت نبودن بنا نمی‌تواند به درستی عمل کند و باید گفت طرح تهیه شده با حضور کارشناسان حوزه معماری و ابنیه تاریخی نهایی شده و خواسته من این است که اعضای شورای شهر تهران به این طرح رای مثبت دهند تا حفط بنا‌های تاریخی پایتخت یکی از دستاورد‌های مهم شورای پنجم باشد.

پس از اظهار نظر عضو شورای شهر تهران عبدالرضا گلپایگانی معاون معماری و شهرسازی شهرداری تهران گفت: در شهر تهران بنا‌هایی که در دوره معاصر ساخته شدند طیف گسترده‌ای دارند و همواره شهرداری تهران برای صدور پروانه ساخت و ساز در مقابل هجمه‌ای قرار می‌گیرد.

معاون معماری و شهرسازی شهرداری تهران افزود:باید ساز و کاری تهیه شود که برای ارباب رجوع ابهام ایجاد نشود که آیا بنای مورد نظر ارزش ثبت داشته است و یا خیر و باید به این نکته تاکید کرد که این موضوع در طرح جامع و طرح تفصیلی به آن تاکید شده است.

پس از اظهار نظر اعضای شورای شهر تهران کلیات لایحه حفاظت از میراث معماری معاصر شهر تهران در صحن شورای شهر تهران به رای گذشته شد و اعضای این شورا با ۲۰ رای موافق کلیات لایحه حفاظت از میراث معماری معاصر شهر تهران را به تصویب رساندند.
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار