عبور موج زودگذر بارشی از آسمان کردستان

کارشناس اداره کل هواشناسی کردستان گفت:با عبور امواج بارشی زودگذر از سطح استان ،شاهد رگبار باران و رعد و برق و در مناطق مستعد بارش تگرگ خواهیم بود.

خسرو سیف پناهی شعبانی در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، گفت:نقشه‌های تراز میانی جو گذر امواج زود گذر بارشی را تا عصر امروز از سطح استان نشان می‌دهد که سبب رشد ابر، بارش‌های رگباری و پراکنده با احتمال رعدوبرق، وزش باد گاهی شدید (تندباد لحظه ای) و در نواحی مستعد استان بارش تگرگ می شود.

او افزود:همچنین در این مدت باتوجه به شکل گیری گردوخاک برروی کشور عراق و شرق سو بودن جریانات برروی این کشور با انتقال بخشی از آن به استان تا اواخر وقت امروز در اغلب ساعات هوای استان با کاهش دید و کیفیت، همراه خواهد بود.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان کردستان با بیان اینکه روز دوشنبه هوای استان اغلب آفتابی می‌باشد،گفت:در روز سه شنبه عبور امواج ضعیف بارشی سبب بارش‌های پراکنده در نواحی شمالی استان می‌شود.

او یادآورشد:به دنبال آن از چهارشنبه تا صبح روز جمعه هوای استان آرام و نسبتا پایدار می‌باشد و بجز رشد موضعی ابر و وزش باد ملایم در ساعات بعدازظهر پدید ه قابل توجه جوی پیش بینی نمی‌گردد.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.