مدل‌های حمایتی دولت برای کسب و کار‌های آنلاین

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برای حمایت از کسب و کار‌های حوزه فناوری اطلاعات در شرایط بحران کرونا، ۵ مدل حمایتی طراحی کرده است.

به گزارش خبرنگار حوزه فناوری گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، ستاد توسعه فناوری‌های اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برای حمایت از کسب و کار‌های حوزه فناوری اطلاعات در شرایط بحران کرونا، ۵ مدل حمایتی برای حمایت از استارت آپ‌ها و ایده‌های استارت آپی طراحی کرده است که در قالب پویش «کرونا پلاس» در حال انجام است.

گستره حوزه‌های مورد حمایت در این طرح با توجه به شرایط موجود و متناسب با نیاز کنونی جامعه شامل ۹ حوزه اولویت‌دار آموزش آنلاین، حمل و نقل آنلاین، سلامت آنلاین، ورزش آنلاین، سرگرمی، توریسم آنلاین، تولید محتوای آنلاین، نوآوری اجتماعی و فروشگاه‌های آنلاین است.

مدل‌های حمایتی در نظر گرفته شده از جمله این طرح ها ارائه تسهیلات مالی در قالب ارائه وام، تسهیلات بلاعوض و یا تسهیلات با بهره کم به متقاضیان ارائه خواهد شد.


بیشتر بخوانید: بحران کرونا فرصتی مناسب برای استارت آپ‌ها


حمایت از زیرساخت‌ها: این مدل در قالب ارائه سرور و یا فضای ابری به کسب و کار‌ها با تخفیف بالا و یارانه ارائه خواهد شد.

اختصاص فضای فیزیکی به کسب و کارها: در این مدل، فضای مراکز نوآوری و شتاب دهنده‌ها در اختیار متقاضیان کسب و کار‌ها قرار خواهد گرفت.

رفع موانع قانونی و مقرراتی کسب و کارها: در این مدل، ساز و کاری در ستاد توسعه فناوری‌های اقتصاد دیجیتال در نظر گرفته شده است تا موانع قانونی پیش روی کسب و کار‌ها برای شروع یا توسعه خود با سرعت بیشتری نسبت به گذشته مرتفع شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار