دقیقی: برخی از فوتبالیست‌ها و مدیران عاملی برای دلالی شدند

مسئول پروژه‌های عمرانی فدراسیون فوتبال گفت: متاسفانه فوتبالیست‌ها و مدیران خودشان عاملی شدند برای اینکه فضا را برای سو‌ءاستفاده برخی افراد آماده کنند.

دقیقی: برخی از فوتبالیست‌ها و مدیران عاملی برای دلالی شدندبه گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، سعید دقیقی، مسئول پروژه‌های عمرانی فدراسیون فوتبال، درخصوص اینکه گویا عزم راسخی برای برخورد با دلال‌ها در فوتبال ایران وجود ندارد، بیان کرد: دلالی، برای امروز نیست و از زمانی که پول وارد فوتبال ایران شد، فضایی برای افرادی به وجود آمد که می‌خواستند سوءاستفاده کنند. متاسفانه فوتبالیست‌ها و مدیران مان خودشان عاملی شدند برای اینکه فضا را برای سو‌ءاستفاده کننده‌ها آماده کنند. البته این را هم باید بگویم که دلالی تنها در فضای ورزش وجود ندارد. اگر بیشتر بررسی کنیم، می‌بینیم که در بسیاری از مباحث فرهنگی، اقتصادی و دیگر حوزه‌ها موضوع دلالی وجود دارد.

دقیقی درباره نامه وزارت ورزش به وزارت اطلاعات برای ورود به موضوع دلالی بیان کرد: با توجه به اینکه ورزش، روحی جوانمردانه دارد، دلالی و هرچیزی که در خارج از حیطه اخلاق، وجود دارد، با روح ورزش منافات خواهد داشت. این کار هم باید سال‌ها قبل پیگیری می‌شد، اما همین حالا هم باید از وزیر ورزش تشکر کنیم. نهاد‌های امنیتی وارد این حوزه خواهند شد و موضوعات را به دقت جلو خواهند برد. چرا که خیلی از خانواده‌ها درگیر این موضوع شده اند که از تیم‌های پایه با موضوع دلالی در ارتباط بوده اند و حتی در شهر خودمان چندین گزارش داده شده است.


بیشتر بخوانید: جلسه هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال برای بررسی پیش نویس اساسنامه برگزار شد


او گفت: آنقدر فضای فوتبال جذاب است، به محض اینکه بچه‌ها رشد می‌کنند خانواده‌ها به دنبال این هستند تا بچه خود را وارد این رشته کنند. همین موضوع باعث می‌شود که خانوده‌ها موضوع درس و دیگر مسائل بچه‌ها را فراموش کنند و خیلی راحت خام انسان‌هایی می‌شوند که از این جذابیت قصد سوءاستفاده را دارند. به جای اینکه استعداد بچه توسط کارشناسان کشف شود، بچه به سمتی می‌رود که از مسیر درست ورزش حرفه‌ای خارج می‌شود.

دقیقی درمورد راهکار مورد نیاز برای برخورد با دلالی بیان کرد: این قضیه جزو وظایف من نیست. خود من در این ۱۶ یا ۱۷ سالی که فوتبال بازی کردم شاید در تمام این سال‌ها یک مدیربرنامه داشتم و همیشه خودم کارهایم را پیگیری می‌کردم. شاید یک دلیل  داشتم که به واسطه تحصیلاتم به این نتیجه رسیده بودم. درک می‌کردم که قرارداد چیست و باید چگونه منعقد شود. حالا الآن شرایط خیلی بهتر شده است، اما بسیاری از فوتبالیست‌های ما نمی‌دانستند که چگونه موارد قرارداد را باید رعایت می‌کردند. خیلی از آدم‌ها هم از این ناتوانی بازیکنان سوءاستفاده می‌کردند.   همین عامل باعث شد، بسیاری از افراد سودجویی‌هایی کرده باشند.

او درپاسخ به این سوال که برای چنین مباحثی آیا می‌تواند نمونه عینی بیاورد، گفت: خیلی راحت است. اگر تاریخ فوتبال ما را در این سال‌ها بررسی کنید، متوجه می‌شوید که خیلی از چهره‌ها بوده‌اند که به واسطه همین ندانستن‌ها اسیر دلالی شده‌اند و اتفاقا فوتبالشان خیلی هم زود تمام شده است، با وجود اینکه فوتبالیست‌های خوبی بودند. البته درست نیست من نامی ببریم.

انتهای پیام/        

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار