دبیر کل فدراسیون بوکس شطرنج جهان:

طبق هدف گذاری‌های تعیین شده برنامه هایمان را ادامه می‌دهیم

دبیر کل فدراسیون بوکس شطرنج جهان گفت: طبق هدف گذاری‌های رئیس متوفی فدراسیون بوکس شطرنج جهان برای توسعه ورزش بوکس شطرنج تلاش می‌کنیم.

فریدون پویا دبیرکل فدراسیون جهانی بوکس شطرنج و رئیس فدراسیون بوکس شطرنج ایران در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، ضمن عرض تسلیت از دست دادن رئیس فدراسیون بوکس شطرنج جهان اظهار کرد: زنده یاد "ایپه رابینگ" رئیس فدراسیون بوکس شطرنج جهان دیروز به علت ایست قلبی در سن ۴۵ سالگی دار فانی را وداع گفت. در غم از دست دادن او سخت اندوهگین شدم . او در کشور آلمان زندگی می کرد و بنیانگذار رشته بوکس شطرنج در جهان بود که از سال ۲۰۰۳ این ورزش را در کشور آلمان ثبت کرد.

او افزود: هیئت رئیسه سازمان جهانی بوکس شطرنج از ۵ نفر تشکیل شده است. اعضای هیئت رئیسه مونتوداس از هندوستان، مارات شاهرام از روسیه ،کوکال اریکان از ترکیه ،الفانگواریکون از ایتالیا و بنده هستیم . تقریباً هر سال علاوه بر این که مسابقات جهانی را برگزار می‌کنیم، مجمع سالیانه برای برنامه‌ریزی مسابقات و توسعه و هدف گذاری ها برای رشته بوکس شطرنج برگزار می‌ شود.

پویا گفت :حدود ۴ ماه گذشته برای مسابقات آنتالیا مجمع برگزار شد که زنده یاد ایپه رابینگ به عنوان رئیس فدراسیون جهانی بوکس شطرنج، مونتوداس نایب رئیس و من هم به عنوان دبیرکل سازمان جهانی بوکس شطرنج از سوی هیئت رئیسه انتخاب شدیم. اکنون با درگذشت رئیس فدراسیون جهانی بوکس شطرنج درخصوص تقویم ورزشی هیچ تغییری رخ نمی دهد و مانند گذشته است. یک نفر از میان اعضا در رای گیری شرکت می‌کند و به عنوان رئیس انتخاب می شود و کارها را جلو می برد. همان اهداف رئیس فدراسیون بوکس شطرنج جهان متوفی را به همان گونه که دوست داشت و هدف گذاری کرد انجام می دهیم.

طبق هدف گذاری‌های تعیین شده را ادامه می‌دهیم

رئیس کنفدراسیون بوکس شطرنج ایران افزود: تقویم ورزشی ایران نیز مانند گذشته طبق برنامه ریزی های انجام شده پیش می رود. همچنین مسابقات جهانی سال ۲۰۲۰ نیز در صورت از بین رفتن ویروس کرونا و تصمیم گیری درباره برگزاری مسابقات، آذر ماه در روسیه برگزار خواهد شد. البته ممکن است با توجه به شیوع کرونا مسابقات به تعویق بیفتد.

پویا گفت : مسابقات بوکس شطرنج در سال ۲۰۲۰ در روسیه به عنوان جام جهانی و یادواره بنیانگذار بوکس شطرنج برگزار می گردد.

او درباره برنامه های داخلی رشته بوکس شطرنج نیز افزود: به امید خداوند دوم خرداد ماه جلسه سالیانه نمایندگان استان ها در دفتر فدراسیون بوکس شطرنج تهران برگزار می‌شود. امسال در تلاش هستیم که لیگ بسیار خوبی را راه اندازی کنیم. چون مسابقات در تهران برگزار می شود امکان حضور تعداد زیاد شرکت کننده در یک روز نیست، به همین دلیل از امسال قصد داریم مسابقات را به صورت لیگ برگزار کنیم که در هر استان این مسابقات برگزار شود. در این صورت بازیکنان از لحاظ آمادگی جسمانی بهتر می شوند و این رشته ورزشی بیشتر در کشور رشد پیدا می کند.

پویا ادامه داد: با وجود اینکه در غم از دست دادن رئیس فدراسیون بوکس شطرنج هستیم ، اما به تمامی علاقمندان و جامعه ورزشی بوکس شطرنج اعلام می کنم این ورزش ساختار فدراسیونی دارد و اعضای هیئت رئیسه طبق تصمیمات گذشته خود همان گونه که از قبل تدبیر شده برنامه ریزی ها را انجام می دهند.

دبیرکل فدراسیون جهانی بوکس شطرنج درباره انتخاب رئیس جدید بوکس شطرنج جهان گفت: در این هفته مراسم خاکسپاری رئیس فدراسیون بوکس شطرنج جهان در آلمان برگزار می‌شود. سعی می کنیم در ماه آینده مجمع را برای انتخاب رئیس جدید فدراسیون جهانی بوکس شطرنج برگزار کنیم. احتمال دارد که مجمع انتخابی ریاست بوکس شطرنج در ایران برگزار شود، در این صورت روسای فدراسیون ها در ایران حضور پیدا می کنند تا به امید خدا رئیس فدراسیون مشخص شود.

انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار