ارزش پرتفوی سهام عدالت به ۴۲۹ هزار میلیارد تومان رسید

ارزش روز ۴۹ شرکت حاضر در پرتفوی سهام عدالت در بازار سهام در حال حاضر به ۴۲۹۸هزار میلیارد ریال رسیده است و این موضوع نشان از بیش از ۱۶برابر شدن ارزش آن دارد.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، بر اساس آخرین آمار‌ها تعداد شرکت‌های حاضر در پرتفوی سهام عدالت، ۴۹ شرکت هستند که ارزش مقطع واگذاری آن‌ها ۲۶۶ هزار و ۳۶۳ میلیارد ریال است.

بر این اساس با توجه به تورم اقتصادی و در پی آن رشد شاخص و افزایش قیمت سهام شرکت‌ها در بازار سرمایه، ارزش روز پرتفوی بیش از ۴۹ میلیون مشمول سهام عدالت افزایش یافته و در حال حاضر به ۴۲۹۸هزار و ۴۶۶میلیارد ریال رسیده است.

در این خصوص نگاهی به پرتفوی سهام عدالت نشان می‌دهد از ۴۹ شرکت حاضر در این سبد تعداد ۳۶شرکت بورسی هستند که ارزش مقطع واگذاری آن‌ها ۲۲۷ هزار و ۸۲۵ میلیارد ریال می‌باشد و ارزش روز آن‌ها به ۴۲۶۲هزار و ۵۰۱ میلیارد ریال افزایش یافته است که حکایت از رشد بیش از ۱۶.۱۵درصدی ارزش اسمی سهام عدالت مشمولان دارد.

بعلاوه این که در این پرتفوی، ۱۳ شرکت غیربورسی نیز حضور دارند که ارزش مقطع واگذاری آن‌ها ۳۵هزار و ۹۶۵میلیارد ریال و ارزش روز آن‌ها همین مبلغ برآورد شده است.

گفتنی است؛ ۴۲۹۸هزار و ۴۶۶ میلیارد ریال اشاره شده، بیشترین افزایشی که ارزش کل پرتفوی سهام عدالت از سال ۸۵ (که طرح توزیع سهام عدالت در کشور اجرایی شده است) تا کنون داشته است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار