پرداخت سه هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان تسهیلات در فارس

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس گفت: سال ۹۸ در مجموع حدود سه هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به ۶۶ هزار و ۴۶ واحد تولیدی، فعالان بخش کشاورزی و طرح‌های سرمایه‌گذاری پرداخت شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، ظفر افشون معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس بیان کرد: پارسال کل مصارف بانکی در استان ۵۱ هزار و ۶۰۴ میلیارد تومان بود که نسبت به مدت مشابه سال ۹۷ رشد ۲۸ و چهار دهم درصدی داشته است.

او، تصریح کرد: در حال حاضر منابع بانکی بانک‌های استان نیز در سال گذشته ۲۳ و یک دهم درصد رشد داشته و در مجموع نسبت مصارف به منابع بانکی از ۸۲ درصد در سال ۹۷ به ۸۵ درصد در سال ۹۸ افزایش یافته است.

ظفرافشون در خصوص میزان تسهیلات پرداختی به واحدهای تولیدی در سال ۹۸ نیز  ادامه داد: در حوزه اشتغال روستایی و عشایری و اشتغال فراگیر اشتغال فراگیر در مجموع یک هزار و ۶۲۱ میلیارد تومان تسهیلات ابلاغ شد که شامل یک هزار و ۳۳ میلیارد تومان تسهیلات فراگیر، ۴۱۵ میلیارد تومان تسهیلات روستایی دستگاهی و ۱۷۳ میلیارد تومان تسهیلات روستایی حمایتی است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس افزود: این میزان تسهیلات  پرداختی به پنج هزار و ۶۴۶ طرح شامل ۱۹۱ طرح فراگیر، ۲ هزار و ۳۲۳ طرح روستایی دستگاهی و سه هزار و ۱۳۲ طرح روستایی حمایتی اختصاص می یابد.

او، اضافه کرد: بر اساس بررسی‌های انجام شده تاکنون سه هزار و ۹۵۹ طرح از طرح‌های مذکور با دریافت ۳۴۲ میلیارد تومان و اشتغالزایی هشت هزار و ۱۲۱ نفر به بهره‌ برداری رسیده است.

پرداخت افزون بر ۳۳۷ میلیارد تومان تسهیلات در صنعت و معدن

ظفر افشون میزان تسهیلات پرداختی در حوزه صنعت، معدن و تجارت این استان در سال ۹۸ را افزون بر ۳۳۷ میلیارد تومان برشمرد و اظهار کرد: این تسهیلات شامل بیش از ۱۳۰ میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید به ۴۶ طرح و افزون بر ۲۰۶ میلیارد تومان تسهیلات بند الف تبصره ۱۸ به ۳۰ طرح می‌شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس گفت: در بخش کشاورزی نیز ۶۰ هزار و ۳۷۴ فقره تسهیلات به مبلغ ۲ هزار و ۹۵۲ میلیارد تومان به بهره‌برداران بخش کشاورزی استان از محل منابع داخلی بانک‌ها و تسهیلات ارزان قیمت پرداخت شده است.

جهش ۲ برابری در ثبت سرمایه‌گذاری خارجی

او، بیان کرد: پارسال طرح با ۱۸۱ میلیون دلار سرمایه‌گذاری در استان به ثبت رسید و یک طرح نیز به ارزش سه میلیون دلار به علت شیوع کرونا به ثبت نرسید.

ظفرافشون تصریح کرد: این میزان سرمایه‌گذاری خارجی ثبت شده در سال ۹۸ بیانگر جهش ۲ برابری آن نسبت به سال ۹۷ است.

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار