تعداد پاتوق معتادان متجاهر در استان سمنان نگران‌کننده است

استاندار سمنان بابیان اینکه وجود تعداد پاتوق معتادان متجاهر در استان نگران‌کننده است، گفت: برای این دسته از معتادان می‌بایست بعد از غربال‌گری خدمات درمانی ارائه شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، علیرضا آشناگر استاندار سمنان در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان سمنان به میزبانی سالن مدیریت بحران استانداری ضمن بیان اینکه وجود تعداد قابل توجه پاتوق معتادان متجاهر در استان سمنان نگران‌کننده است، گفت: این مهم می‌طلبد تا در فرمانداری شهرستان‌ها ستاد هماهنگی مبارزه با مواد مخدر تشکیل و بعد از شناسایی پاتوق‌ها نسبت به جمع‌آوری آن‌ها اقدام شود.

او ضمن بیان اینکه در مواجه با معتاد باید ابتدا به این درک رسید که این افراد بیمار هستند، افزود: برای این دسته از معتادان می‌بایست بعد از غربال‌گری خدمات درمانی رایگان ارائه شود.

استاندار سمنان بابیان اینکه معتادان برای تأمین مواد مخدر، دست به هر بزه‌ای می‌زنند و این برای جامعه مشکل‌آفرین است، ابراز داشت: با درک این موضوع به‌روشنی می‌توان دریافت که جمع آوری این پاتوق‌ها تا چه حد می‌تواند در کاهش بزه اجتماعی و گرفتاری و مشکلات ناشی از آن مؤثر باشد.

آشناگر بابیان اینکه با توجه به کرونا مراکز نگهداری معتادان با رعایت نکات بهداشتی باید راه‌اندازی شود، تصریح کرد: برای مقابله با معتادان متجاهر می‌بایست مکان مناسب تعبیه و از نظر حقوق انسانی به این افراد خدمات لازم ارائه شود که البته نباید به گونه‌ای صورت گیرد که جمع نشدن این افراد بهتر از جمع‌آوری غیر کارشناسی آنان باشد.

او ضمن تقدیر از نیروی انتظامی بابیان اینکه سال گذشته کشفیات خوبی انجام و باند‌های قاچاقچیان با همکاری سایر استان‌ها منهدم شدند، افزود: با توجه به اینکه مقابله و مبارزه با مواد مخدر به عنوان تکلیف برای مراقبت از جامعه به شمار می‌رود لذا کنترل پاتوق‌های معتادان باید در دستور کار قرار گیرد تا اگر نیاز به خدمات بهداشتی وجود دارد خدمات بهداشتی با همکاری سازمان‌های مردم‌نهاد در قالب توزیع دستک، ماسک و مواد ضدعفونی‌کننده به آنان ارائه شود.

انتهای پیام / م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.