"پوست مرغی" چیست؟

یک متخصص پوست و مو از پوست مرغی به عنوان یکی بیماری پوستی یاد کرد و افزود: افراد با زمینه‌های پوست خشک بیشتر مستعد ابتلا به این بیماری هستند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، دکتر علی ابراهیمی، با بیان اینکه پوست مرغی یکی از بیماری‌های پوستی شایع است، گفت: این بیماری با ایجاد ضایعاتی به شکل دانه‌های برجسته و نوک تیز روی بازوها، اطراف شکم، پهلو‌ها و حتی ران‌ها خود را نشان می‌دهد.

ابراهیمی افزود: این بیماری بیشتر در افرادی با زمینه پوست خشک و حساس و مبتلایان به اگزما مشاهده می‌شود و این افراد عمدتا در دوران بزرگسالی و حتی کودکی دچار پوست مرغی می‌شوند.

این متخصص پوست و مو یادآور شد: علاوه بر این، زمینه‌های ژنتیکی و ارثی هم در بروز این بیماری دخیل است و بعضا برخی بیماری‌ها نیز موجب ایجاد پوست مرغی در افراد می‌شود.

وی با بیان اینکه این بیماری درمان قطعی ندارد، گفت: تنها با مصرف برخی دارو‌ها می‌توان شدت بیماری را کاهش داد.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در خصوص راهکار‌های کاهش علائم این بیماری، گفت: توصیه می‌شود افراد از کرم‌های لایه بردار استفاده کنند، اما نباید در مصرف این محصولات زیاده روی شود.

وی افزود: کرم‌های لایه بردار لایه‌های سطحی پوست را برداشته و با تغییر این لایه ها، نگهداری رطوبت پوست بالا می‌رود و این امر به بهبود ضایعات پوست مرغی کمک می‌کند.

ابراهیمی تصریح کرد: افراد همچنین برای کاهش علائم پوست مرغی باید بعد از استحمام از لوسیون‌های مرطوب کننده و نرم کننده استفاده کنند.

این متخصص پوست و مو افزود: همچنین کاهش دفعات و مدت شست و شوی بدن و نیز کاهش استفاده از شوینده‌های قوی برای این دسته افراد توصیه می‌شود.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار