سرپرست معاونت امور صنایع وزارت صمت مطرح کرد؛

صدور معافیت حقوق گمرکی تجهیزات و ماشین آلات صنعتی

صادقی نیارکی گفت: مجوزهای معافیت از پرداخت حقوق ورودی برای ماشین آلات و تجهیزات خط تولید با توافق وزارت صمت و گمرک تسهیل شد.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، مهدی صادقی نیارکی سرپرست معاونت امور صنایع امروز طی نشست مشترک با مهرداد جمال ارونقی معاون فنی و امور گمرکی و مدیران و مشاوران معاونت امور صنایع وزارت صمت از اتخاذ تدابیری برای ترغیب سرمایه گذاران به حضور در عرصه‌های صنعتی خبرداد و گفت: طی توافق با گمرک جمهوری اسلامی فرایند ورود تجهیزات خطوط تولید، تسهیل و معافیت‌هایی برای صنعتگرانی که برای توسعه سرمایه گذاری در بخش صنعت نیازمند واردات ماشین آلات و تجهیزات صنعتی هستند، در نظر گرفته شد.

او تحقق جهش تولید را مستلزم بهبود مستمر فضای کسب و کار و کاهش بروکراسی اداری برشمرد و افزود: با توافق انجام شده بین وزارت صمت و گمرک علاوه بر جلوگیری از سردرگمی واحد‌های تولیدی، مراحل صدور مجوز‌های معافیت از پرداخت حقوق ورودی نیز شفاف سازی شد.

صادقی نیارکی معافیت حقوق گمرکی را در کاهش هزینه سرمایه گذاری صنعتی و ترغیب تولیدگران به عرصه تولید، موثر برشمرد و افزود: تکمیل خطوط تولید نیازمند تجهیزات و ماشین آلات صنعتی است و تسهیل این فرآیند، شرایط را برای تسریع در تکمیل خطوط تولید و افزایش اشتغالزایی فراهم می‌کند.


بیشتر بخوانید: توسعه صادرات ایران به اتحادیه اقتصادی اوراسیا


سرپرست معاونت امور صنایع وزارت صمت در ادامه با اشاره به توافق صورت گرفته با گمرک توضیح داد: ماشین آلات خط تولید، تجهیزات اصلی و جانبی خط تولید، انواع قالب، ابزار آلات مخصوص و ملزومات سرمایه‌ای خط تولید با تشخیص وزارت صنعت، معدن و تجارت و نیز گمرک جمهوری اسلامی ایران مشمول معافیت از پرداخت حقوق ورودی موضوع بند (غ) ماده ۱۱۹ قانون امور گمرکی هستند.

او در پایان از همکاری کامل گمرک ایران به ویژه حوزه معاونت فنی و امور گمرکی در حمایت از تولید ملی تشکر و قدردانی ویژه به عمل آورد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار