گرما و نوسانات شدید برق امان مردم روستاهای نیکشهر را بریده است

نوسانات شدید برق و سوختن وسایل برقی در گرمای سوزان جنوب سیستان و بلوچستان مردم برخی روستاهای نیکشهر را کلافه کرده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، با شروع فصل گرما در جنوب سیستان و بلوچستان و نوسانات شدید برق در منطقه آبگاه و کوچینک که جز مناطق پرجمعیت شهرستان نیکشهر محسوب می‌شود باعث نارضایتی مردم در ماه مبارک رمضان شده است.

متاسفانه نوسانات برق در این منطقه به گونه‌ای شده است که علاوه بر تحمل گرمای سوزان، خسارات جدی را به وسایل برقی مردم وارد کرده است که این موضوع زندگی روز مره مردم را دچار اختلال کرده است.

اما در این بین علاوه بر تحمل گرما و نوسانات شدید برق قطعی مکرر آب به دلیل اختلال در برق رسانی موتور خانه‌های شبکه آبرسانی، موجب نگرانی مردم روزه دار این منطقه شده است.

مجید رئیسی دهیار روستای کوچینک با انتقاد از اختلال در توزیع برق که موجب نارضایتی و سختی مردم شده است؛ به خبرنگار ما گفت: از مشکلات توزیع برق روستا‌های منطقه کوچینک و آبگاه حدودا ۷ سال می‌گذرد که با وجود مکاتبات مستمر و حضور مقامات عالی دولت در شهرستان و علی رغم قول‌های مکرر مشکل نوسانات برق هر ساله دوچندان می‌شود که این موضوع مردم را کلافه کرده است.

او گفت: با اوضاع فعلی اقتصاد خانوار‌های کم در آمد و گرانی وسایل برقی هر روزه ما در این منطقه شاهد سوختن وسایل برقی و خسارت دیدن به اقشار کم در آمد این منطقه هستیم.

این مقام محلی افزود: جداسازی برق روستا‌های آبگاه، وانان، نسفران و تیسروک از دیگر راهکار‌هایی بوده که توسط اداره برق شهرستان نیکشهر پیش بینی شده است که با وجود اینکه قول داده بودند این پروژه تا تیر سال ۹۹ و قبل از رسیدن اوج گرما به پایان می‌رسد، ولی متاسفانه کار این عملیات به کندی پیش می‌رود و پیمانکار آن باوجود تخصیص اعتبار هنوز کار را شروع نکرده است.

حاتم کدخدا دهیار روستای آبگاه نیز با تاکید بر لزوم تکمیل پروژه اتصال شبکه برق از روستای ملوران به آبگاه به خبرنگار ما گفت: اختلال در شبکه توزیع برق و نوسانات شدیدا آن باعث شده است که مردم آبگاه در روز‌های گرم ماه مبارک رمضان با کمبود شدید آب مواجه باشند.

کدخدا بیان کرد: با شروع گرما در این منطقه داستان هر ساله مشکل برق در این منطقه پدیدار شده است که علاوه بر برق و سوختن وسایل برقی ،کمبود آب نیز به دلیل ولتاژ پایین و نوسانات برق و فشار بر مرکز موتور خانه به آن اضافه شده است.

 بلوچی مدیر برق شهرستان نیکشهر در این باره به خبرنگار ما گفت: برق منطقه آبگاه و کوچینک به دلیل بعد مسافت تا پست برق نیکشهر و میزان بار مصرفی آن در پیک مصرف تابستان دارای نوسان می‌شود.

او بیان کرد: اقداماتی که کارشناسان  برای رفع این مشکل در دست اقدام دارند در کوتاه مدت نصب تقویت کننده به منظور بهبود ولتاژ است که امروز وارد مدار می‌شوند.

بلوچی افزود: احداث ۲۵ کیلومتر خط فشار متوسط با اعتبار دو میلیارد تومان از روستای گوروان تا آبگاه از مسیر رودخانه مزن کور که طی دو قرار داد به پیمانکار واگذار شده است از جمله اقدامات بلند مدت برای رفع نوسانات برق این منطقه است.

مدیر برق شهرستان نیکشهر گفت: تنها راه حل دائمی مشکل برق این منطقه، احداث پست ۶۳/۲۰ در هیچان است که برای اولین بار طرح کارشناسی آن به فرمانداری و شرکت برق منطقه‌ای ارائه شده که مستلزم پیگیر از طرف برق منطقه‌ای است.

مهران دانش رئیس آب و فاضلاب روستایی شهرستان نیکشهر درباره کمبود آب در روستای آبگاه به خبرنگار ما گفت: کارشناسان را برای بررسی ابعاد مشکل به این روستا خواهیم فرستاد، اما علی رغم اینکه دلیل مشکل آب روستای آبگاه به دلیل نوسانات برق است این اداره آمادگی دارد تا در صورت وجود مشکل در تامین قطعات در کوتاه‌ترین زمان ممکن اقدام به تعمیر و تعویض آن کند.

انتهای پیام/ع

برچسب ها: قطعی برق ، قطعی آب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۳ ۲۶ بهمن ۱۳۹۹
واقعا بدون اب نمیشه زندگی کرد،اب مایه حیات است
آخرین اخبار