سرپرست سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی قم خبر داد؛

تجهیز تمام تاکسی‌های قم به «نشان پرداخت»

سرپرست سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی قم از تجهیز تمام تاکسی‌های قم به «نشان پرداخت»تا پایان مرداد ماه امسال خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم،به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، امیر یزدی،سرپرست سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری قم با اشاره به لزوم ارائه خدمات الکترونیک به شهروندان، اظهار داشت: یکی از نیاز‌های جامعه توسعه‌یافته ارائه خدمات الکترونیکی به مردم در همه حوزه‌هاست.

 او نصب نشان پرداخت را یکی از اولویت‌های سازمان تاکسیرانی دانست و افزود: پرداخت کرایه تاکسی به‌صورت نقد یکی از چالش‌های رانندگان تاکسی و شهروندان بوده که امیدواریم به‌زودی این خدمت را به‌صورت گسترده به شهروندان ارائه دهیم.

یزدی از نصب ۴۹ دستگاه نشان پرداخت در دو مرحله خبر داد و تصریح کرد: ۲۵ دستگاه تاکسی گردشی در آذرماه ۹۸ و ۲۴ دستگاه تاکسی بی‌سیم در اردیبهشت ۹۹ به دستگاه نشان پرداخت مجهز شده است.

سرپرست سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری قم افزود: پرداخت از طریق اسکن نشان پرداخت نرم‌افزار قمیار و پس از ایجاد حساب کاربری انجام‌شده و شهروندان توسط همه بانک‌های عضو شتاب می‌توانند کیف پول شهروندی خود را شارژ کنند، همچنین نرم‌افزار قمیار نیز در کافه بازار و سایت شهرداری قابل دانلود است.

یزدی، امکان رؤیت اطلاعات راننده را در هنگام استفاده از نرم‌افزار قمیار و سیستم نشان پرداخت یکی از ویژگی‌های این خدمت دانست و بیان کرد: پس از تکمیل پرداخت ضمن ارائه رسید به مسافر، پیغام پرداخت هم در اپلیکیشن و هم به شماره موبایل راننده ارسال می‌شود.

او برنامه زمان‌بندی اجرای این پروژه را طبق اعلام سازمان فاوا اعلام و اظهار کرد: فاز نخست تکمیل تجهیز تمامی تاکسی‌های بی‌سیم به نشان پرداخت تا پایان خرداد و فاز دوم تکمیل تمامی خودرو‌های تاکسیرانی تا پایان مردادماه امسال  انجام می‌شود.

سرپرست سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری قم ادامه داد: امکان نظر دهی به راننده درباره نظافت خودرو، ثبت و پیگیری اشیاء گمشده و ثبت انتقادات، نظرات و شکایات نیز در طول اجرای پروژه به نرم‌افزار قمیار اضافه خواهد شد.

یزدی از امکان ثبت نظرات و انتقادات بدون نیاز به واردکردن کد خودرو خبر داد و ابراز کرد: با استفاده از پرداخت غیر نقدی کرایه هنگام ثبت اشیاء گمشده، نظارت و شکایات و همچنین نظر دهی نیاز به واردکردن کد خودرو نیست.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار