رئیس بنیاد مستضعفان:

کمک نقدی ۵۰۰ هزار تومانی به حساب ایتام واریز شد

فتاح از واریز کمک نقدی ۵۰۰ هزار تومانی به حساب ۱۶۶ هزار نفر از ایتام تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی خبر داد.

به گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، پرویز فتاح رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی صبح امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه به تمامی ایتام تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی در شب‌های لیالی قدر مبلغ ۵۰۰ هزار تومان کمک نقدی پرداخت شده است، گفت: طبق آماری که به ما اعلام شده ۱۶۶ هزار نفر دختر و پسر در سراسر کشور تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی قرار دارند که این مبلغ شب گذشته به حساب تمامی آن‌ها واریز شد.

او ادامه داد: تاکنون ۸۳ میلیارد تومان  تسهیلات به حساب ایتام در این شب‌ها واریز و ۷۰۰ میلیارد تومان هم کمک نقدی و خدماتی به اقشار آسیب پذیر در ایام کرونا پرداخت شده است.


بیشتر بخوانید: کمک بلاعوض ۳۲۰ میلیارد تومانی بنیاد مستضعفان به اقشار آسیب پذیر در شرایط کرونایی


فتاح اظهار کرد: بنیاد مستضعفان برای حمایت از اقشار آسیب دیده و کسبه‌ای ‌که در شرایط کنونی دچار مشکل شده اند تسهیلات ۵ میلیون تومانی قرض الحسنه را  با همکاری بانک سینا، رسالت و صندوق قرض الحسنه امداد پرداخت می‌کند.

رئیس بنیاد مستضعفان با اشاره به اینکه ۳۲۵ میلیارد تومان سرمایه گذاری و سپرده گذاری برای پرداخت این تسهیلات انجام شده است، افزود: طبق سهمیه بندی که برای بخش‌های مختلف جامعه صورت گرفته این تسهیلات بدون کارمزد پرداخت می‌شود.

فتاح با اشاره به اینکه برای هر نفر (کسبه آسیب دیده از کرونا تحت پوشش بنیاد مستضعفان) تا ۵ میلیون تومان تسهیلات با حداقل ضامن پرداخت می‌شود، گفت: بازپرداخت این تسهیلات( ۵ میلیون تومانی) سه ماه بعد از دریافت آغاز و طی ۲۴ ماه انجام می‌شود و تاکسیرانان و  زندانیان هم می‌توانند از این تسهیلات استفاده کنند.

رئیس بنیاد مستضعفان درباره وارد شدن شرکت زیر مجموعه این بنیاد به بورس، گفت: تا پایان سال ۹۸، تعداد ۳۲ شرکت تحت پوشش بنیاد مستضعفان را وارد بورس کرده ایم و خوشبختانه عمده این شرکت‌ها سودده بوده و سازمان بورس هم تاکنون از عملکرد شرکت‌های بورسی ما راضی بوده اند.

 
او توضیح داد: طبق اعلام سازمان بورس شرکت‌های زیان ده حق ورود به بورس را ندارند و با توجه به آنکه  طی ۳ سال گذشته شرکت‌های زیر مجموعه بنیاد مستضعفان سودده بوده و حتی در دوران پر تلاطم اقتصادی سال گذشته توانسته اند موفق باشند بنابراین سعی خواهیم کرد تا پایان امسال حداقل ۱۰ شرکت را وارد بورس کنیم.

فتاح با بیان اینکه با وارد شدن این شرکت‌ها به بورس، مردم می‌توانند از سهام این شرکت‌ها در جهت سرمایه گذاری استفاده کنند، گفت: وارد شدن شرکت‌های زیر مجموعه به بورس می‌تواند منبع درآمدی برای ما باشد و از طریق آن بتوانیم اقدامات لازم در زمینه خدمت رسانی به اقشار آسیب پذیر وهمچنین توسعه اقتصادی کشور را انجام دهیم.

با اشاره به اینکه خدمت‌رسانی به بنیاد مستضعفان در دوران پسا کرونا ادامه خواهد داشت، افزود: تمامی کشور‌های دنیا در دوران پسا کرونا با مشکلات اقتصادی بسیار زیادی رو به رو هستند و ایران هم از این موضوع مستثنی نیستند، بنابر این ما سعی کرده ایم خدمت‌رسانی و حمایت از کسب و کار‌های آسیپ پذیر را ادامه دهیم.

فتاح یادآور شد: ارائه خدمات حمایتی ما به بخش‌های مختلف همچنان ادامه دارد و به گفته مقام معظم رهبری خدمت‌رسانی ما هیچ حدی نخواهد داشت.
 

بخشودگی اجاره مستاجران بنیاد مستضعفان تمدید شد

رئیس بنیاد مستضعفان در پاسخ به سوال باشگاه خبرنگاران جوان، مبنی تمدید بخشیدن اجاره واحد‌ها و مراکز تجاری تحت پوشش بنیاد مستضعفان هم گفت: این بنیاد اجاره ماه‌های اسفند و فروردین را به دلیل شرایط اقتصادی کشور بخشید و طی رایزنی که با ستاد ملی مبارزه با کرونا انجام شد اجاره اماکن تا پایان اردیبهشت ماه هم بخشیده شد.

فتاح تاکید کرد: با توجه به آنکه فعالیت برخی از اماکن تجاری آغاز شده و برای خرداد ماه بررسی خواهیم کرد در صورتی که واحدی هنوز دارای مشکلات اقتصادی باشد اجاره آن‌ها دریافت نمی‌شود.

رئیس بنیاد مستضعفان بیان کرد: بخشیدن اجاره برخی اماکن تجاری باعث ایجاد توقع در سایر کسبه‌ها می‌شود و باتوجه به آنکه گذران زندگی تعدادی از کسبه‌ها از طریق دریافت اجاره است بنابراین باید در این زمینه بررسی‌ها بیشتری شود تا این افراد هم دچار مشکل نشوند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۹
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۰ ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۹
واسه ما چرا واریز نشده فقط یتیم اونایی که پدر ندارن مگه ما بی که طلاق گرفتیم بی پدر حساب نمیشم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۰ ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۹
والا منم تحت پوشش کمیته امدادم یه بچه هم دارم چیزی بحسابمون واریز نشده .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۶ ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۹
ایی چ آماری بود ک دادن ....بچه خواهر منم یتیم ۲ سالش تحت پوشش کمیته س چرا ب اون تعلق نگرفت ?? ...کاشکی فتاح رییس جمهور بود خیلی آقان خیلی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۱ ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۹
کاشکی فتاح رییس جمهور بود خیلی ادم خوبیه ..حتی اوموقع ک رییس کمیته بود خدا حفظش کنه
Iran (Islamic Republic of)
زهرا
۰۳:۱۴ ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۹
ببخشید فک کنم به حساب ایتام کشور دیگه ای واریز کردین برا ما که واریز نشده خسته نباشید معلوم نیست به کی میدین به کی نمیدین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۴ ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۹
پس چرا برای بچه های من دوتا یتیم هستن واریز نشده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۴ ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۹
فقط ایتام، بهزیستی کمیته امداد و ... محتاج نیستن، منم محتاجم تحصیل کرده بیکارم خدا ازتون نگذره
Iran (Islamic Republic of)
معصومه
۱۴:۰۵ ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۹
سلام چرا واسه من واریز نشده؟ به حساب کی واریز کردن؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۲ ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۹
خدایا
ای کاش فتاح رئیس جمهور بود...
آخرین اخبار