آموزش و پرورش در هفته‌ای که گذشت؛

از الزام همراه داشتن ماسک و دستکش برای دانش‌آموزان تا جزئیات ثبت نام کلاس اولی‌ها

آموزش و پرورش در هفته گذشته با اخباری درباره بازگشایی مدارس و نحوه ثبت نام دانش آموزان برای سال تحصیلی جدید گذشت.

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، آموزش و پرورش در هفته گذشته با اخباری چون «عرضه و فروش مواد غذایی در بوفه مدارس ممنوع است»، «راه‌اندازی آزمون‌ساز در شبکه شاد» و «جزئیات ثبت نام کلاس اولی‌ها و دهمی‌ها در سال تحصیلی ۹۹ + جدول» سپری شد.

راه‌اندازی آزمون‌ساز در شبکه شاد/ بازگشایی مدارس برای رفع اشکال است

محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش  درباره جزئیات بازگشایی مدارس اظهار کرد: با به پایان رسیدن اردیبهشت و نزدیک شدن به پایان سال تحصیلی در صدد آن هستیم که تکلیف سال تحصیلی را روشن کنیم تا سال تحصیلی آینده هم آسیب نبیند.

حاجی میرزائی درباره برگزاری امتحانات گفت: اصل بر برگزاری حضوری امتحانات است مگر اینکه به لحاظ پروتکل‌های بهداشتی امکان پذیر نباشد، تاکید جدی ما بر آزمون پایه نهم بوده چراکه آزمونی سرنوشت ساز در هدایت تحصیلی دانش آموزان است و آن را متناسب با پروتکل‌های دنبال می‌کنیم که امیدوارم بدون مشکل امتحانات را حضوری داشته باشیم.

او درباره اینکه آیا امکان برگزاری آزمون در شبکه شاد وجود دارد یا خیر، بیان کرد: آزمون ساز در دستور کار است و امیدواریم تا اوایل هفته آینده آن را در اختیار مدارس قرار دهیم تا از این طریق مدارس برای آزمون آماده شوند.

عرضه و فروش مواد غذایی در بوفه مدارس ممنوع است

عبدالرضا فولادوند مدیرکل آموزش و پرورش تهران بیان کرد:‌ براساس مصوبه ستاد ملی کرونا مدارس از روز شنبه مدارس به مدت یک ماه بازگشایی می‌شود و صرفا این کار برای دانش آموزانی است که از آموزش مجازی استفاده نکردند یا در روند آموزش اشکالاتی دارند.

او ادامه داد: حضور دانش آموزان باید داوطلبانه و با اطلاع اولیا باشد؛ همچنین حضور همکارانی که بیماری زمینه‌ای دارند الزامی نیست، اما کادر اجرایی و دبیران هفته اول باید در مدرسه حضور داشته باشند و به فراخور نیاز حضور تداوم دارد یا با تصمیم مدیریت برای آزمون پایان سال تصمیم گیری می‌شود.

فولادوند با بیان اینکه براساس برنامه هفتگی برنامه مدرسه برقرار است، تصریح کرد:‌ مدرسه برای عموم دانش آموزان باز نیست و صرفا این بازگشایی برای دانش آموزانی است که از آموزش کافی بهره نبرده اند یا دانش آموزانی که نکات درسی مبهمی دارند بنابراین نیازی به حضورخانواده‌ها نیست.

مدیرکل آموزش و پرورش تهران بیان کرد:‌ آموزش و پرورش از ابتدای اسفندماه آموزش مجازی خود را داشته است؛ در شهر تهران هم ۸۰ درصد دانش آموزان را تحت پوشش داشتیم و فقط برخی ابزار کافی نداشتند.

فولادوند بیان کرد:‌ اگر تقویم آموزشی تمام شده باشد باید شورای مدرسه به اتفاق نظر برسند تا بتوانند برای نحوه برگزاری آزمون‌های پایان سال آماده شوند.

جزئیات ثبت نام کلاس اولی‌ها و دهمی‌ها در سال تحصیلی ۹۹ + جدول

با توجه به شرایط خاصی که در سال تحصیلی جاری وجود دارد و تاثیرگذاری این شرایط بر شروع سال تحصیلی بعدی، امروز دستورالعمل اجرایی ثبت نام برای سال تحصیلی آینده به امضای وزیر آموزش و پرورش ابلاغ شد.

علاوه بر این موضوع دانش آموزانی که تغییر مقطع تحصیلی دارند و کلاس اولی‌ها برای ثبت نام با شائبه‌های بیشتری برای نام نویسی مواجه هستند.

تمهیدات بهداشتی آموزش و پرورش برای برگزاری حضوری امتحانات پایان سال

علی الهیار ترکمن معاون برنامه و توسعه منابع آموزش و پرورش درباره تمهیدات بهداشتی برای برگزاری آزمون‌های حضوری دانش آموزان اظهار کرد: با توجه به اینکه در ابتدای شروع کرونا در کشور ترانه برای تجهیز مدارس در نظر گرفته شده بود از همین تجهیزات برای حفظ پروتکل‌های بهداشتی در طول برگزاری امتحانات استفاده می‌کنیم.

او ادامه داد: علاوه بر این موضوع به خانواده‌ها اطمینان می‌دهیم حتی اگر تصمیم بر بازگشایی مدارس هم باشد تمام پروتکل‌های بهداشتی را لحاظ کرده و سلامت دانش آموزان برای ما بیش از هر موضوع دیگری در اولویت است. بنابراین نگرانی بابت حفظ سلامتی فرزندانشان نداشته باشند.

اجرای طرح آجر به آجر برای مدرسه سازی از هفته جاری

محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: گاه در حوزه مدرسه سازی برخی از افراد با سرمایه‌های اندک کار بسیار بزرگی کردند، این روز را که سال گذشته در تقویم روز ملی تکریم خیرین نامگذاری شد، تبریک می‌گوییم.

او ادامه داد: حدود ۳۰ هزار خیر حقیقی داریم، اما با اشتیاق ملی مواجهیم و شاهد هستیم افرادی می‌خواهند با سرمایه خرد وارد عمل شوند که بر این اساس طرحی به نام آجر به آجر را از هفته جاری اجرایی می کنیم تا هر فردی امکان مشارکت داشته باشد.

حاجی‌میرزایی اظهار کرد: دیپلم باید قیمتی شود، قیمت دیپلم جواز شرکت در دانشگاه نیست بلکه باید مجموعه‌ای از توانمندی‌ها باشد تا دانش آموز بتواند روی پای خودش بایستد که مسیری را در این جهت آغاز کردیم.

وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: در سال تحصیلی آینده طرح هر دانش آموز یک مهارت را شکل می دهیم. همچنین طرح مدرسه خوانا را در دوره ابتدایی در دستور کار داریم تا علاوه بر تقویت آموزشی، مهارت‌های اجتماعی دانش آموزان را ارتقا دهیم.

آموزش و پرورش باید از بازی‌های رایج سیاسی و جناحی مصون باشد

حجت الاسلام و المسلمین سید امین الله دادگر مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه فرهنگیان

تصریح کرد: آموزش و پرورش باید به عنوان یک دستگاه حاکمیتی از بازی‌های رایج سیاسی و جناحی موجود در سایر دستگاه‌ها مصون باشد و با استفاده از ظرفیت همه نیرو‌های سالم و دغدغه‌مند انقلاب و با برخورداری از نگاه و روحیه انقلابی و اقدام و عمل جهادی در تعلیم و تربیت کشور آرمان‌های انقلاب اسلامی و نگاه تمدنی را دنبال کند.

حجت الاسلام و المسلمین دادگر ضمن تاکید مجدد و یادآوری ثمرات و برکات حضور مقام معظم رهبری در این دانشگاه و اقدامات انجام شده در نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه فرهنگیان پس از این حضور تاریخی گفت: بعد از حضور رهبر معظم انقلاب اسلامی، نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در سازمان مرکزی دانشگاه فرهنگیان اقدامات مهم نرم افزاری خوبی را با کمک دانشجو معلمان دغدغه‌مند و استادان با انگیزه و برخی مدیران دلسوز و دفاتر نهاد نمایندگی در پردیس‌های استانی دانشگاه رقم زده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۵۸ ۰۸ خرداد ۱۳۹۹
فک کنم با این وضعیت کرونا در خوزستان برگزاری امتحانات حضوری در خرداد ماه بازی کردن با سلامت و جان مردم هست
آخرین اخبار