با رعایت قانون فاصله گذاری اجتماعی، چگونه روابط اجتماعی را حفظ کنیم؟

حد فاصل یک متر را رعایت کنید، نه بیشتر که بی‌ادبی باشد و نه کمتر که خود را به خطر بیندازید. پیام‌ها و تماس‌های میس شده را در اسرع وقت پاسخ دهید.

با رعایت قانون فاصله گذاری اجتماعی، چگونه روابط اجتماعی را حفظ کنیم؟به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، آداب معاشرت در روابط اجتماعی، ایجاب می‌کرد که به هنگام ملاقات با همکاران یا همتای سِمتی خود نزدیک رویم، سلام و احوال پرسی کنیم و دست دهیم. حالا با وجود شیوع کرونا این رفتار‌ها پرخطر برای سلامتی افراد محسوب می‌شوند و برای حفظ سلامتی خود و دیگران و رعایت قانون فاصله‌گذاری اجتماعی، مجبور به رعایت برخی نکات هستیم که از قضا تمامیه رفتار‌هایی که ما جزو آداب معاشرت اجتماعی می‌دانستیم را شامل می‌شود.

در این بین شاید برخی افراد نگران سستی روابط اجتماعی خود باشند البته حق هم دارند؛ زیرا روابط اجتماعی و آداب معاشرت صحیح باعث کسب اعتبار و رونق کار می‌شود. پس با این وجود بهتر است نکاتی جایگزین را در ادامه بخوانیم تا بیشتر از این از کرونا ضرر نبینیم.

۱. خوشبختانه ما در عصر دیجیتال هستیم و می‌توانیم از راه دور نیز روابط اجتماعی‌مان را بیمه کنیم. جلسات کاری را با ویدیو کال ادامه دهید و لباس‌هایی را بپوشید که هم مرتب و تمیز باشند و هم مناسب. اگر در حال نوشتن پیام‌های متنی برای کسی هستید جملات را واضح و بدون هیچ ابهامی بنویسید. بهتر است قبل از فرستادن پیام دو بار آن را بخوانید. در ویدیو کال‌ها همه قوانین روابط اجتماعی وجود دارد پس اجازه دهید اول کسانی صحبت کنند که از شما بزرگ‌تر هستند.

۲. از کلمات «لطفا» و «تشکر از شما» در گفتگو‌های خود استفاده کنید. تمام هنجار‌هایی را که در فرهنگ و اجتماع به آن‌ها پایند هستید را به جا آورید و به بیان دیگر هنگامی که شما آنلاین هستید، آداب و رسوم اجتماعی وجود دارد. در مسایل آنلاین نیز سر وقت عمل کنید. اگر می‌خواهید با کسی ویدیو کال داشته باشید بهتر است از قبل با او هماهنک کنید. اگر دیر به جلسه‌ی تماس ویدیویی می‌رسید باید به او نیز خبر دهید.

۳. برای اینکه تمام توجه کسی را داشته باشید بهتر است به جای تماس صوتی و ارسال پیام متنی از تماس تصویری استفاده کنید. فیس بوک مسنجر، به تازگی بر روی قوانین ارتباطات دیجیتال همکاری کرده است. او از رشد ۷۰ درصدی کاربران در استفاده از تماس ویدیویی در پلت فرم خود نسبت به هفته‌ی گذشته، گزارش داد. یکی دیگر از آمار جالب از بررسی آن‌ها این بود که ۶۰ درصد از آمریکایی‌ها همواره آخرین پیام خود را چک می‌کنند که آیا خوانده شده است یا نه.

۴. باید مراقب جلسات غیر ضروری باشیم و فقط به این دلیل که از خانه کار می‌کنیم آن‌ها را حذف نکنیم. برگزاری جلسات به طور منظم برای تقویت روحیه همکاران و کارمندان نیاز است. به یاد داشته باشید که هر کسی در حال تعادل‌سازی بین زندگی و کار خود است پس با دید منفی به برخی واکنش‌ها نگاه نکنید.

اگر در این دوران کرونا مجبور به ملاقات حضوری شدید، حد فاصل یک متر را رعایت کنید نه بیشتر که بی‌ادبی باشد و نه کمتر که خود را به خطر بیندازید. پیام‌ها و تماس‌های میس شده را در اسرع وقت پاسخ دهید. از نوشتن متن‌هایی با بار منفی خوداری کنید؛ زیرا که نوشتن بیشتر در خاطره می‌ماند و ممکن است جبران ناپذیر باشد. نوع احترام ما به دیگران مهم است و اگر کوتاهی کنیم تصویر حرفه‌ای خود را خراب کرده‌ایم.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار