معاون کل وزارت بهداشت مطرح کرد؛

خطر کرونا با بازگشایی باشگاه‌های بدنسازی/ احتمال تعطیلی لیگ‌های فوتبال آینده

حریرچی گفت: بازگشایی باشگاه های بدنسازی به دلیل تراکم جمعیتی و تهویه نامناسب می‌تواند خطر ساز باشد و موجب شیوع کرونا شود.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان،  ایرج حریرچی معاون کل وزیر بهداشت در برنامه نبض ورزش شبکه خبر به بررسی دستوالعمل‌های ستاد ملی مبارزه با کرونا در امر ورزش پرداخت.

ایرج حریرچی با اشاره به اینکه اولویت ما حفظ سلامت مردم است، گفت: اثرات بیماری زایی و مرگ و میر ناشی از ویروس کرونا باید به حداقل برسد.

او با اشاره به اولویت‌های اصلی وزارت بهداشت بیان کرد: اقتصاد مردم هم نیز برای ما اهمیت دارد، ما حدود ۲۸۲ هزار مرکز ورزشی داریم، ما باید کاری کنیم که چرخ ویروس نچرخد و در عین حال چرخ معیشت مردم به چرخش در بیاید.

حریرچی با اشاره به اینکه اگر در یک مرکز بدنسازی اتفاقی بیفتد به طوری که افراد مراجعه کننده، کارکنان و مربیان آن‌ها دچار آلودگی به کرونا شوند، تعطیلی‌ها ادامه پیدا می‌کند، گفت: بازگشایی زودرس اولین آثارش بر روی اقتصاد است.

معاون کل وزیر بهداشت تصریح کرد: بسیاری از مراکز بدنسازی استاندارد‌های لازم را ندارند و لذا بازگشایی ها به دلیل تراکم جمعیتی که در اینگونه مراکز وجود دارد می‌تواند خطر ساز باشد، متاسفانه در مراکز بدنسازی وسایل متعدد ورزشی کنار هم قرار گرفته اند، این سالن ها رختکن‌ها و فضای دوش‌ گرفتن کوچکی دارند و از تهویه‌های نامناسبی برخوردار هستند و باید اذعان داشت که بیماری از راه تنفس منتقل می‌شود.

او با اشاره به اینکه ما هم به بحث سلامت و هم به بحث معیشت مردم توجه می‌کنیم، افزود: ما هم در باشگاه‌های بدنسازی و در مسابقات لیگ بحث سلامت و معیشت را لحاظ می‌کنیم و بر اساس آن دستورالعمل‌های لازم صادر می‌شود، در کمیته‌های کرونا دانشمندان و اساتید دانشگاه‌ها تصمیم گیری می‌کنند و لذا تصمیم گیری‌ها با معیار‌های علمی انجام می‌شود.

حریرچی ادامه داد: در بحث بهداشت و درمان بر اساس اصول علمی روز دنیا عمل می‌کنیم، از این به بعد در مورد خبر رسانی در خصوص فوتبال مسئولیتی نداریم، به اینکه در لیگ‌های بسیار بزرگ و معتبر اروپایی چه اتفاقاتی می‌افتد، رسیدگی کرده‌ایم و معیار‌های بهداشتی و درمانی لازم را با هماهنگی وزارت ورزش اعلام کرده‌ایم، در جلسه کمیته کشوری به فدراسیون‌های فوتبال دستورالعمل‌ها ابلاغ خواهد شد، فدراسیون فوتبال نهاد مستقلی به از لحاظ بین المللی هستند لذا آنها خودشان تصمیم می‌گیرند که چه کار‌ی باید انجام دهند و ما فقط در مورد بحث سلامت بحث خواهیم کرد.

حریرچی ادامه داد: جلسه کمیته کشوری درباره برگزاری مسابقات فوتبال، فردا (شنبه) تشکیل می‌شود، بر اساس پیش بینی سازمان جهانی بهداشت ممکن است لیگ‌های بعدی فوتبال هم تعطیل باشد.

او با اشاره به اینکه پیش‌بینی‌های ما قطعی نیست افزود: پیش‌بینی سازمان بهداشت جهانی این است که پاییز امسال از خرداد و تابستان اوضاع بدتر خواهد بود البته این یک احتمال است که ۵۰،۶۰ و ۷۰ درصد ممکن است به وقوع بپیوندد و ممکن است که اصلاً هم اتفاق نیفتد.

حریرچی عنوان کرد: ما به زندگی با این ویروس تا اطلاع ثانوی باید عادت کنیم، پیش بینی سازمان جهانی بهداشت این است که به مدت یک سال و چند ماه دیگر با این ویروس درگیر هستیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار