بهبودیافتگان کرونا در همدان پلاسمای خود را اهدا می‌کنند

مدیرکل انتقال خون همدان گفت: بهبود یافتگان کرونا با اهدای پلاسمای خون خود به بیماران کرونایی به درمان این بیماران کمک می‌کنند.

بهبودیافتگان کرونا در همدان پلاسمای خود را اهدا می‌کنندبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ افشین محمدی، مدیرکل انتقال خون همدان بیان داشت: از هفته گذشته تا کنون روزانه یک نفر از بهبودیافتگان کرونا را پذیرش کرده و پلاسمای خونشان را برای درمان بیماران ذخیره سازی می‌کنیم.

او با بیان اینکه از بهبود یافتگان کرونا دعوت می‌کنیم تا برای اهدای پلاسما به انتقال خون مراجعه کنند، ابراز کرد: البته همه بهبود یافتگان مجاز به اهدای پلاسما نیستند و شرایطی برای آن تعریف شده است.

مدیرکل  انتقال خون همدان افزود: بهبود یافتگان کمتر از ۱۸ سال و بالای ۶۰ سال، افراد دارای بیماری‌های زمینه‌ای و مزمن و خانم‌هایی که سابقه بارداری داشته اند مجاز به اهدای پلاسما نیستند.

محمدی با تاکید بر اینکه باید بهبود یافتگان را تشویق به اهدای پلاسما و کمک به بیماران بد حال کنیم، بیان کرد: برخی تصور می کنند که اهدای پلاسما سبب بروز کمخونی می‌شود، در حالی که پلاسما زرد آب بخش خون است و دارای گلبول‌های قرمز نیست.

او با بیان اینکه تاکنون فقط مجوز تهیه و ذخیره پلاسما صادر شده و مجوز استفاده از آن را نداشته ایم، بیان کرد: در روز‌های آینده دستور استفاده از پلاسما و درمان بیماران نیز ابلاغ می‌شود.

مدیرکل انتقال خون استان همدان با تاکید بر اینکه در جذب اهدا کنندگان پلاسما نیازمند فرهنگ سازی هستیم، بیان داشت: مردم باید بدانند که این افراد سالم‌تر از دیگران هستند چرا که بدن آن‌ها در مقابل ویروس کرونا مقاوم شده و از طرفی هم از آنجا که حداقل یک ماه از زمان بهبودی کامل آن‌ها گذشته خطر انتقال این ویروس از آن‌ها به سایرین وجود ندارد.

محمدی از اجرای کامل پروتکل‌های بهداشتی در مراکز انتقال خون خبر داد و گفت: فضای فیزیکی این سازمان به طور مرتب ضد عفونی می‌شود و استفاده از ماسک و دستکش نیز اجباری است.

انتهای پیام/د

منبع: تسنیم

برچسب ها: کرونا ویروس ، پلاسما
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.