از تعطیلی ۹۰ درصدی چاپخانه ها تا افزایش قیمت‌ سهمیه کاغذ

رئیس اتحادیه چاپخانه داران استان اصفهان از افزایش ۲۰ درصدی سهمیه کاغذ واحد‌های صنفی در صنعت چاپ استان اصفهان خبرداد.

از تعطیلی ۹۰ درصدی چاپخانه ها تا افزایش قیمت‌ سهمیه کاغذعلی انصاری رئیس اتحادیه چاپخانه داران استان اصفهان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان اظهارداشت: در حال حاضر اصلی‌ترین مشکل واحد‌های صنعت چاپ استان اصفهان افزایش ۲۰ درصدی قیمت سهمیه کاغذ است که این روند صعودی قیمت‌ها در بازار دست ناشران را برای رونق دادن به این صنعت بسته است.

او افزود:در استان اصفهان بیش از ۲۰۰ واحد صنفی صنعت چاپ وجود دارد که متاسفانه تاکنون شاهد تعطیلی ۹۰ درصد از ان‌ها به دلیل ایجاد رکود و گرانی مواد اولیه هستیم.

رئیس اتحادیه چاپخانه داران استان اصفهان تاکید کرد:از آنجایی که بیشتر کاغذ مورد نیاز استان اصفهان از دیگراستان‌های کشور همچون تهران و اهواز تامین می‌شود متاسفانه تاکنون دولت سهمیه بسیار کمی را ان هم با قیمت بسیار زیادی برای استان در نظر گرفته که همین باعث به وجود امدن رکود در این حوزه شده است.

انصاری اضافه کرد:تاکنون قیمت سهمیه کاغذ در بازار از ۷۵ هزار تومان به ۴۲۰ هزار تومان رسیده و این افزایش ۶۰ درصدی مواد اولیه کار را برای واحد‌های صنفی سخت کرده است.

او افزود:رکود صنعت چاپ استان اصفهان باعث شده تا بسیاری از طرح‌ها و اقدامات خود را برای شکوفایی این حوزه از بین ببریم.

رئیس اتحادیه چاپخانه داران استان اصفهان یادآور شد:همچنین نبود نظارت و مدیریت درست بر روند ورود و خروج کالا در بازار موجب ایجاد قاچاق در این صنعت شده و پای دلالان را به این حوزه بیش از پیش باز کرده است.

انصاری ادامه داد:صنعت چاپ در کشور به عنوان یه صنعت اشتغالزا شناخته می‌شود و در استان اصفهان هم تاکنون بیش از ۲ هزار نفر در این حوزه مشغول کارند، اما به دلیل تورم و بحران‌های به وجود امده این صنعت در حال حاضر شاهد بیکاری صد‌ها نفر در این زمینه هستیم.

او گفت:باید توجه داشت که عدم سهمیه بندی درست و نا عادلانه کاغذ بین استان‌ها در صنعت چاپ در رکود و تورم ایجاد شده است این حوزه بی تاثیر نبوده است.

 
انتهای پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.