استاندار خبر داد:

نماز عید فطر در تمامی مساجد استان مرکزی مراسم روز قدس فقط در خنداب

استاندار مرکزی مرکزی گفت: نماز عید فطر در تمامی مساجد استان مرکزی بجز مصلا‌ها و مراسم روز قدس فقط در شهرستان خنداب برگزار می‌شود .

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، سیدعلی آقازاده استاندار مرکزی در حاشیه جلسه قرارگاه پدافند زیستی استان مرکزی در جمع خبرنگاران گفت: نماز عید فطر در تمامی مساجد استان مرکزی بجز مصلا‌ها برگزار می‌شود و امیدواریم بتوانیم فعالیت دائمی مساجد را با رعایت پروتکل‌های بهداشتی ظرف چند هفته آینده برقرار کنیم.

آقازاده افزود: نماز عید فطر در سراسر کشور در مساجد برگزار می‌شود و در استان مرکزی بدون برگزاری اجتماعات بزرگ و با باز بودن مساجد نماز عید فطر با رعایت موازین بهداشتی برگزار خواهد شد.

او اضافه کرد: چنانچه قرار بر این باشد که نماز عید در فضای بسته و شبستان مساجد برگزار شود باید ۳۰ درصد فضای شبستان‌ها برای برگزاری نماز عید در نظر گرفته شود.

مراسم روز قدس تنها در شهرستان خنداب

استاندار مرکزی بیان کرد: مراسم روز جهانی قدس تنها در دو نقطه استان مرکزی شامل مصلی شهر خنداب و مصلی شهر جاورسیان برگزار خواهد شد که این مراسم نمادین در مصلا‌ها همزمان با نماز جمعه و با رعایت پروتکل بهداشتی و بدون برپایی راهپیمایی برگزار می‌شود.

آقازاده افزود: براساس مصوبه ستاد ملی راهپیمایی روز قدس در شهر‌های سفید و کم خطر کشور برگزار می‌شود که در استان مرکزی نیز این مراسم به صورت نمادین در دو نقطه این شهرستان شامل خنداب و جاورسیان برگزار خواهد شد و می‌توان از طریق فعالیت مجازی و تولید محتوا حمایت از مردم مظلوم فلسطین را اعلام کرد و خشم و انزجار از سیاست‌های رژیم جعلی اسرائیل را به نمایش گذاشت.

او اضافه کرد: محدودیت فعالیت ادارات با دوسوم ظرفیت نیروی انسانی که از مصوبات گذشته قرارگاه پدافند زیستی استان مرکزی بود لغو شد.

فعالیت ادارات استان مرکزی به قبل از شیوع بیماری کرونا برمی گردد

استاندار مرکزی تصریح کرد: از این پس فعالیت ادارات استان مرکزی به قبل از شیوع بیماری کرونا برمی گردد و ادارات ملزم به خدمت رسانی به مردم با تمامی ظرفیت نیروی انسانی هستند.

او با اشاره به اینکه به طور متوسط سهم هر استان کشور قریب به ۳۷۰۰ نفر ابتلا به کرونا داشته اند اظهار کرد: خوشبختانه آمار کرونای استان مرکزی نصف میانگین کشوری است که نشان دهنده شرایط خوب است، اما کنترل تردد‌های بین دو استان مرکزی و خوزستان از طریق خطوط ریلی و اعمال محدودیت‌ها ضروری است.

ممنوعیت فعالیت تالارها، فعالیت و سرویس دهی رستوران‌ها و فعالیت تیم‌های ورزشی پس از تعطیلات عیدسعید فطر، فعالیت هتل‌ها و مراکز گردشگری و بوم گردی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و برگزاری برخی مسابقات ورزشی از ۱۷ خردادماه بدون حضور تماشاگر، بازگشایی ۵ مرکز ترک اعتیاد در سراسر استان مرکزی با نظارت و رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی از دیگر موارد تصویب شده در جلسه قرارگاه پدافند زیستی استان مرکزی بود.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.