انتقال پساب فاضلاب صدرا از طریق لوله به شیراز

دادستان عمومی و انقلاب مرکز فارس گفت: موضوع انتقال پساب فاضلاب صدرا از طریق لوله به شیراز به‌ منظور مصارف غیر کشاورزی و صنعتی انجام شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، حیدر آسیایی دادستان عمومی و انقلاب مرکز فارس بیان کرد: پارسال در راستای حقوق عامه در حوزه فاضلاب شهری با بازدیدهای مختلف ورود جدی داشتیم.

او، تصریح کرد: در بازدید از فاضلاب صدرا، مشخص شد مشکل جدی پساب فاضلاب قدیمی بوده و  آب‌های زیر زمینی و قنات موجود در آن منطقه  آلودگی ایجاد می‌کند.

آسیابی با اشاره به اینکه طبق قانون ۶۷۷ مجازات اسلامی از این پساب‌ها نمی‌توان در مصارف کشاورزی استفاده کرد،ادامه داد: در این راستا پس از بررسی و تشکیل جلسات متعدد با مدیران مربوطه تصمیم برآن شد که شهرداری صدرا این پساب را از شرکت آب و فاضلاب خریداری و برای آبیاری فضای سبز شهر صدرا استفاده کند.

انفعال شهرداری صدرا و تصمیمی دیگر

دادستان عمومی و انقلاب مرکز فارس افزود: پس از پیگیری‌هایی که از سوی مدیرکل محیط‌زیست به ‌عنوان مسئول پیگیری این ماجرا ، مشخص شد شهردار صدرا علی‌ رغم   نبود مخالفت در آن جلسه، به تعهدات خود درباره این موضوع عمل‌نکرده است و تصمیم بر این شد که با شورای شهر و شهرداری شیراز مذاکراتی برای خرید این پساب  از سوی شهرداری شیراز انجام و از این پساب‌ها برای مصارف غیر کشاورزی استفاده شود که هنوز در دست بررسی  بوده و به توافق نهایی و عملیاتی نرسیده است.

او، با تاکید بر اینکه پایان تصفیه‌خانه جدید صدرا و بهره‌برداری از آن، این مشکل را رفع می کند، اضافه کرد: این اقدام تا راه‌اندازی تصفیه‌خانه جدید اقدام مقطعی و موقت بوده و  برای رفع مشکل است.

راهکاری برای رفع آلودگی رودخانه چنار راهدار

آسیایی، با اشاره به دفع غیربهداشتی فاضلاب شیراز واقع در سلطان‌آباد، اظهار کرد: با بازدیدهای انجام شده از تصفیه‌خانه جدید، مشاهده شد که فاضلاب موجود در این منطقه به رودخانه چنار راهدار سرازیر می‌شود و  پس از بررسی دستورات قضایی لازم صادر شد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز فارس تاکید کرد: به خاطر نبود تصفیه‌خانه در آن منطقه، فاضلاب در مناطق جنوبی شهر و رودخانه چنار راهدار رها شده بود که قسمت بیشتری از این مشکل رفع شد که با بهره‌برداری از تصفیه‌خانه جدید تا یک ماه آینده مشکل به‌صورت کامل رفع می شود.

او، گفت: این رهاسازی غیربهداشتی تهدیدی برای زمین‌های کشاورزی و درنتیجه سلامتی مردم بود که با اقدام شرکت آب و فاضلاب در انتقال لوله‌های فاضلاب به تصفیه‌خانه جدید، آن منطقه از این قضیه نجات می‌یابد.

آسیایی بیان کرد: در یک ماه آینده از فاضلاب تصیه خانه بازدید و شرایط  با بازدید پارسال مقایسه می شود.

منبع: فارس

انتهای پیام/ت

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار